آموزش تصویری کار با cPanel – بخش دوم

در فیلم رایگان آموزش تصویری کار با cPanel ، شما به صورت کامل با cpanel  و امکانات موجود در سی پنل آشنا خواهید شد.

این آموزش که به صورت تصویری و در دو بخش ارائه شده، کلیه بخش های موجود در سی پنل را به صورت رایگان برای شما تشریح کرده است. .

در بخش دوم آموزش تصویری کار با cPanel ، شما با نحوه اتصال به دیتابیس MySQL و کار با phpMyAdmin و مدیریت پایگاه داده های خود در سی پنل آشنا می گردید.

آموزش تصویری کار با cPanel - بخش دوم

همین طور با نحوه پشتیبان گیری یا backup از فایل ها و دیتابیس های خود بر روی هاست، نحوه تعریف cron job ، مدیریت دامنه ها، ساخت و مدیریت ایمیل ها و همین طور مدیریت کاربران و مسائل امنیتی در سی پنل آشنا خواهید شد.

فیلم آموزش سی پنل در دو بخش برای شما دوستان عزیز تهیه شده است که برای دسترسی به بخش اول آموزش سی پنل به صورت تصویری، می توانید با کلیک بر روی همین نوشته، به آن دسترسی داشته باشید.

آموزش تصویری کار با cPanel ، با چه مواردی آشنا خواهید شد؟

آموزش تصویری کار با cPanel (بخش دوم) در مدت زمان تقریبی ۵۵ دقیقه برای شما دوست عزیزو به صورت تصویری تهیه شده است. درآموزش تصویری کار با cPanel ، تمامی مواردی که شما برای کار کردن با cpanel به آن نیاز دارید و کلیه ابزارهای مدیریتی برای سی پنل، به صورت مفصل تشریح گردیده است.

برای اینکه قبل از دیدن ویدئو ” آموزش تصویری کار با cPanel – بخش دوم” ، بدانید که در مورد چه مطالبی در این آموزش صحبت شده است، این موارد برای شما به صورت لیست آماده شده است.

نکاتی که در این ویدئوآموزش تصویری کار با cPanel  به آن ها اشاره می گردد، عبارتند از:

  • آشنایی با مفهوم پایگاه داده یا database ، کاربرد پایگاه داده در سایت شما چیست؟

  • نحوه ساخت یک پایگاه داده یا database در سی پنل، نحوه مدیریت کردن بر پایگاه های داده در سی پنل، نحوه حذف پایگاه داده در سی پنل

  • آموزش نحوه دسترسی به پایگاه داده در سی پنل، آموزش کامل کار با phpMyAdmin

  • نحوه backup گرفتن از دیتابیس در سی پنل (تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده) و نحوه restore کردن دیتابیس در سی پنل (بازگردانی پایگاه داده در phpMyAdmin )

  • آشنایی با بخش مدیریت دامنه ها در سی پنل، نحوه تعریف add-on domains در سی پنل، نحوه تعریف ساب دامین در سی پنل، نحوه انجام redirect دامنه ها در سی پنل

  • آشنایی با بخش مدیریت ایمیل در سی پنل، ساخت اکانت ایمیل در سی پنل، دسترسی به پنل ایمیل، قرار دادن محدودیت بر روی ایمیل در سی پنل، حذف آدرس ایمیل در داخل سی پنل

  • آشنایی با پنل های مختلف ایمیل در سی پنل، آشنایی با نحوه تنظیمات ایمیل در هاست، تنظیم Forwarders و همین طور پاسخ خودکار برای ایمیل در سی پنل

  • آشنایی با تنظیمات php در هاست، نحوه انتخاب ورژن پی اچ پی در سی پنل، تغییر دادن تنظیمات فایل php.ini توسط سی پنل

  • آشنایی با بخش Metrics  در سی پنل، نمایش آمار بازدیدکنندگان سایت در سی پنل، نمایش ارور ها و مصرف پهنای باند هاست در سی پنل، نمایش وضعیت فعلی سخت افزار هاست از جمله CPU و RAM در cpanel

  • آشنایی با تنظیمات امنیتی در cPanel ، آشنایی با فرآیند نصب SSL در هاست و چک کردن فعال بودن SSL در هاست

  • آشنایی با تعریف کارهای تکراری درسی پنل، توضیح یک case study در مورد تعریف cron jobs ها درسی پنل

  • آشنایی با بخش Virus Scanner در سی پنل، آشنایی با بخش Error pages در سی پنل

  • نحوه عوض کردن پسورد در سی پنل، نحوه عوض کردن سوال های امنیتی با مراجعه به بخش security policy در سی پنل

  • آموزش نحوه مدیریت کاربران در سی پنل، اضافه کردن کاربر جدید برای سی پنل، حذف کاربران از سی پنل

لینک های مورد نیاز جهت موارد تکمیلی مربوط به این ویدئو:

اگز شما نیاز دارید تا به لینک هایی که در ویدئو آموزشی، درباره آن ها صحبت شده است، دسترسی داشته باشید، می توانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

راهنما برای خواندن سایر مقالات سایت به صورت دسته بندی شده:

شما می توانید از طریق لینک های کاربردی زیر به سایر مقالات سایت که کاملا بصورت طبقه بندی شده وجود دارد، مراجعه نموده و از آن ها استفاده کنید: