پاک کردن منو افزایش فروش در وردپرس

در این آموزش قصد داریم روش پاک کردن منو افزایش فروش که پس از آپدیت ووکامرس فارسی بر روی پنل ادمین سایت وردپرس شما نمایش داده می شود را، به شما آموزش دهیم.

شما روش حذف منوی افزایش فروش در وردپرس را در این آموزش یاد می گیرید و خودتون می توانید به راحتی از شر آن خلاص شوید.

از همه مهم تر اینکه می آموزید چگونه از شر کلیه منوهای مزاحم و همین طور منوهای تبلیغاتی در داخل پنل سایت وردپرس خود راحت گردید.

پاک کردن منو افزایش فروش در وردپرس

چرا منو افزایش فروش به وردپرس من اضافه شد؟

فکر می کنم اولین سوالی که هر کس از خود می پرسد، این می باشد که چطور منو تبلیغاتی افزایش فروش به پنل سایت وردپرس او اضافه شده است؟

در چند روز گذشته، پلاگین های چندین سایت خودمان را آپدیت کردیم. از آنجایی که تعداد پلاگین ها زیاد بود، یک دفعه ای دیدیم در اکثر سایت ها (البته به جز سایت خودمان که روی آن ووکامرس نداریم) یک منو تبلیغاتی با نام افزایش فروش اضافه شده است.

از آنجایی که با رفتن داخل منو، هیچ تنظیماتی نبود که ببینیم این منو از کجا لود می شود، لذا با توجه به اینکه اصولا ما پیدا کردن چیزهایی که معلوم نیست چی هستند را دوست داریم (یا به قول معروف کرم این کارها :) هستیم)، تصمیم گرفتیم خیلی سریع این پیام های تبلیغاتی آزار دهنده را از پنل سایت های خودمان حذف کنیم.

روشی که در اینجا به شما آموزش می دهیم را می توانید در مورد هر کدام از منوهای وردپرس نیز استفاده کنید و آن را حذف نمایید. بنابراین هرگاه یکی از منوها مایه ناراحتی و آزار شما شدند، نگران نباشید و فوری با برگشت به این آموزش، آن را حذف کنید.

خب، پس معلوم شد بعد از آپدیت یه سری از پلاگین ها، یهویی این منو درست شد. حال برای اینکه بخواهیم منو تبلیغاتی افزایش فروش را پاک کنیم، اول باید ببینیم کدام پلاگین در وردپرس آن را به پنل سایت وردپرس ما اضافه کرده است.

چطور بفهمم که کدام پلاگین منو افزایش فروش را به پنل سایت اضافه کرده است؟

خیلی ساده، کافی است تا یک خورده کنجکاو (گاهی به فضول هم ترجمه می شود) باشید. از اولین تبلیغ موجود در این صفحه (یعنی تبلیغ ملی پیامک) خیلی ساده می توان فهمید که کار، کار پلاگین ووکامرس فارسی یا همان Persian Woocommerce است.

اما خب حدس زدن کافی نیست، باید به طور دقیق این را بررسی کنیم. در واقع این راهی که گفته می شود، برای هر منوی آزار دهنده ای می توانید استفاده کنید و دیگر نیاز به حدس زدن نیست.

  • مرحله اول: پیدا کردن نام یا همان slug منو افزایش فروش

    در اولین مرحله باید ببینم که منو افزایش فروش دارای چه نامی یا menu slug ای می باشد. برای این کار به روی منو کلیک کرده و آدرس آن در مرورگر بررسی می کنیم.

    همان طور که در عکس زیر هم می بینید، از page=novin-booster استفاده شده است. خب چه عالی، پس menu slug این منو آزار دهنده، novin-booster می باشد.

پیدا کردن menu slug منو مزاحم افزایش فروش در وردپرس
  • مرحله دوم: پیدا کردن اینکه این منو در کجا فراخوانی شده است.

    در مرحله دوم باید ببینیم که این منو در کجا و در کدام پلاگین فراخوانی شده است. برای این کار دو راه وجود دارد. روش اول ساده تر است و کاربران کم تجربه که آشنایی با IDE های برنامه نویسی را ندارند، می توانند به سادگی از آن استفاده کنند.

    در روش اول از پلاگین String Locator استفاده می کنیم. در روش دوم به صورت لوکال از برنامه PhpStorm استفاده می کنیم.

    در نظر داشته باشید که همین الان هم می توانیم با داشتن menu slug به راحتی منو را حذف کنیم اما برای اینکه دقیقا ببینیم این منو توسط چه پلاگینی اضافه شده است، این مراحل را انجام می دهیم تا از آن مطمئن شویم.

  • روش اول: استفاده از پلاگین String Locator

    در روش اول و برای پیدا کردن نام منو در بین کدها، از پلاگینی کاربردی به نام String Locator استفاده می کنیم. این پلاگین از مخزن رسمی وردپرس قابل دانلود بوده و کاملا رایگان می باشد.

    از این پلاگین می توانیم برای پیدا کردن رشته ای خاص در بین کدهای سایت وردپرس خود استفاده نماییم. پس از نصب این پلاگین، منو این پلاگین در بخش ابزارها قابل دیدن خواهد بود.

    حال کافی در منو سرچ آن در بخش search string رشته novin-booster را وارد نماییم و در بخش search through برای محدود کردن دامنه جستجو، از گزینه __All plugins__ استفاده نماییم.

    پس از جستجو، چیزی شبیه زیر را خواهید دید:

پیدا کردن منو افزایش فروش با string locator

خب، کلی از فایل ها که دارای پسوند css هستند و به کار ما نمی آیند. همان طور که می بینید دو آیتم آخر که هر دو مربوط به فایل کلاس class-core.php  در داخل پوشه persian-woocommerce و بخش include هستند.

این فایل دقیقا همان جایی است که ما دنبال آن بودیم. خب با کلیک روی آن یا زدن دکمه edit این فایل را باز می کنیم.

پیدا کردن محل رشته با string locator
  • روش دوم: استفاده از یک IDE مثل PhpStorm

    در روش دوم شما می توانید از یک IDE برای پیدا کردن رشته novin-booster استفاده کنید. در این روش حتما باید فایل های روی هاست خود در بخش پلاگین را بر روی کامپیوتر لوکال خود داشته باشید.

    پس از اطمینان از داشتن آن ها بر روی لوکال، حال می توانید بر روی پوشه پلاگین ها رفته و دکمه ctrl + shift + f را فشار دهید و گزینه novin-booster را وارد کنید. نتیجه کاملا مشابه همان چیزی است که با String Locator بررسی کردیم.

پیدا کردن رشته با استفاده از PhpStorm

بسیار عالی، در حال حاضر دیگر با خیال راحت می دانیم که پلاگین ووکامرس فارسی، باعث به وجود آمدن منو تبلیغاتی افزایش فروش شده است. خب به سراغ حذف آن می رویم.

چگونه منو افزایش فروش را حذف کنم؟ نحوه پاک کردن منو افزایش فروش چیست؟

بعد از یافتن menu slug به راحتی می توانیم از شر منو مزاحم در پنل ادمین وردپرس خلاص شویم. مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید و با این منو مزاحم خداحافظی کنید:

  • مرحله اول: درست کردن یک پوشه و فایل مرتبط با آن در دایرکتوری پلاگین ها

    ابتدا به File Manager هاست خود رفته و یک دایرکتوری با نام annoying-menu ایجاد کنید. شما می توانید از داخل سی پنل یا دایرکت ادمین این کار را به راحتی انجام دهید.

    در صورتی که نحوه کار با File Manager  در سی پنل را نمی دانید، می توانید از آموزش های زیر استفاده کنید:

سپس در داخل این دایرکتوری، یک فایل با نام annoying-menus.php ایجاد کنید.

نتیجه چیزی مشابه روبرو خواهد بود:

ساخت دایرکتوری در فولدر plugins در وردپرس

شما می توانید با استفاده از FTP و ابزارهایی چون FileZilla نیز، موارد بالا را به راحتی انجام دهید.

  • مرحله دوم: اضافه کردن کدهای مورد نیاز برای حذف منو تبلیغاتی افزایش فروش

    حالا کافی است تا فایل annoying-menus.php را باز کرده و کدهای زیر را در آن کپی کنید. در واقع ما در حال ساخت یک پلاگین هستیم که منوهای زائد و اضافی را می تواند از پنل ادمین سایت وردپرس حذف نماید.

    حتما بعد از کپی کردن کدها، فایل مورد نظر را ذخیره یا save کنید که تغییرات در این فایل اعمال شوند.

<?php
/**
 * remove annoying menus from WordPress admin panel
 *
 * This plugin can remove extra menu which has been added by Persian Woocommerce
 *
 * @link              https://wpwebmaster.ir
 * @since             1.0.0
 *
 * @wordpress-plugin
 * Plugin Name:       پاک کردن منوی مزاحم
 * Plugin URI:        https://wpwebmaster.ir
 * Description:       پاک کردن منوی افزایش فروش که توسط ووکامرس فارسی به پنل سایت وردپرس به صورت بدون اجازه، اضافه شده است.
 * Version:           1.0.0
 * Author:            Mehdi Soltani
 * Author URI:        https://wpwebmaster.ir
 * License:           GPL-2.0+
 * License URI:       http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.txt
 */


function msn_remove_extra_menu_item() {
  remove_menu_page( 'novin-booster' );
}

add_action( 'admin_init', 'msn_remove_extra_menu_item', 999 );
  • مرحله سوم: فعال سازی پلاگین و پاک کردن منو مزاحم افزایش فروش

    بسیار عالی، اگر تمامی دو مرحله قبلی را به درستی انجام داده اید، می توانید به صفحه افزونه ها مراجعه کنید. در صفحه افزونه ها، پلاگینی با نام “پاک کردن منوی مزاحم” اضافه شده است.

    حالا افزونه را فعال کنید. بعد از فعال سازی افزونه یک نگاه به پنل بیاندازید. به نظر می رسد که منو افزایش فروش به ملکوت اعلی پیوسته است :) .

خب، تبریک می گوییم، شما توانستید منوی مزاحم افزایش فروش که به صورت تبلیغاتی و توسط پلاگین ووکامرس فارسی اضافه شده بود، به راحتی پاک کنید.

در نظر داشته که هر منویی که دوست داشته باشید را به همین روش می توانید از پنل ادمین سایت خود حذف نمایید.

نتیجه گیری برای پاک کردن منو افزایش فروش در پنل ادمین سایت وردپرس

در این مقاله، یاد گرفتیم که چگونه منوهای تبلیغاتی یا منوهای مزاحم در پنل وردپرس را شناسایی کنیم. سپس با روش حذف منو تبلیغاتی افزایش فروش آشنا شدیم.

ممکن است به نظر شما بعضی از موارد درست نبوده و یا شما موارد بیشتری را بدانید که ما فراموش کرده ایم تا در مقاله حذف منو افزایش فروش در وردپرس قرار دهیم.

اگر شما از این موارد آگاه هستید، حتما در بخش نظرات عنوان کنید تا آن را به این مقاله اضافه کنیم. در ضمن اگر این مقاله را مفید دیدید، حتما آن را به دوستان خود معرفی کرده یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نظر شما در درباره این مقاله چیست؟

راهنما برای خواندن سایر مقالات سایت به صورت دسته بندی شده:

شما می توانید از طریق لینک های کاربردی زیر به سایر مقالات سایت که کاملا بصورت طبقه بندی شده وجود دارد، مراجعه نموده و از آن ها استفاده کنید: