مرجع پلاگین نویسی وردپرس

اینجا کامل ترین مرجع پلاگین نویسی وردپرس به زبان فارسی است. آیا می خواهید که شروع به ساخت پلاگین برای وردپرس کنید؟ اگر جوابتان بله است، پس به جای درستی وارد شده اید.

به کتاب راهنمای توسعه و کدنویسی پلاگین وردپرس خوش آمدید. این بخش مرجع اصلی شما برای یادگیری تمام چیزهای است که در پلاگین های وردپرس های قابل اجرا و پیاده سازی می باشد. این بخش منبع کامل در مورد تمام مطالب مربوط به کدنویسی پلاگین وردپرس و برنامه نویسی حرفه ای پلاگین وردپرس می باشد.

مرجع پلاگین نویسی وردپرس

مقدمه

در همه این چند سال نبود یک مرجع پلاگین نویسی وردپرس به زبان فارسی همواره موجب مشکلات فراوان برای من بوده است. وقتی در یک پروژه جدید می خواستم تا از مطلب یا موضوعی که چند ماه پیش در طراحی و پیاده سازی یک پلاگین وردپرس استفاده کرده بودم، دوباره استفاده کنم، مجبور بودم ساعت ها زمان بگذارم و جستجو کنم، تا بتوانم آن را دوباره در اینترنت پیدا کنم و از آن استفاده نمایم.

البته مرجع پلاگین نویسی وردپرس مسلما سایت رسمی وردپرس می باشد که مرجع رسمی توسعه دهندگان و برنامه نویسان وردپرس هست، اما بسیاری از مطالب و نکات بیشتر و حرفه ای تر، در این مرجع نیامده است. در واقع سایت رسمی وردپرس نقطه شروع شما برای وارد شدن به دنیای بسیار عظیم و شگفت انگیز توسعه وردپرس می باشد.

در چند سال گذشته، همواره تمامی تمرکزم بر مبحث وردپرس و توسعه آن بوده است و در همه موارد نیاز داشته ام تا به منابع مختلفی به عنوان مرجع پلاگین نویسی وردپرس مراجعه کنم، لذا تصمیم دارم که همه این موضوعات را در یک جا جمع بیاورم و در واقع با یک تیر دو نشان را بزنم.

هدف اولم برای راه اندازی این بخش، وجود مرجعی برای مراجعه خودم و تیم بسیار پر تلاشمان می باشد که باعث خواهد شد هر کدام از ما به راحتی به آن دسترسی داشته و مشکل مراجعه مجدد و ساعت ها جستجو در اینترنت را نداشته باشیم.

هدف دوم و مهم تر برای من این می باشد که با این کار خواهم توانست اولین مرجع پلاگین نویسی وردپرس به زبان فارسی را در یک جا جمع آوری کنم که نه تنها فقط نکات ساده و ابتدایی در آن بیان شده است، بلکه بسیاری از تکنیک های کدنویسی روز دنیا که در طراحی و توسعه پلاگین های وردپرس توسط برنامه نویسان حرفه ای در سراسر دنیا استفاده می شود، را در یک جا بصورت متمرکز در دسترس سایر علاقه مندان قرار دهم.

کاملا می دانم که گامی که در این راستا برداشته ام، گامی است بس بزرگ و گستره ای بسیار عظیم که ممکن است انتهایی برای آن تصور نشود اما مطمئن هستم در ادامه این راه، دوستان زیادی  هستند که به من و سایر همکاران عزیزم کمک خواهند کرد تا به هدف کامل تر شدن این مجموعه ارزشمند، نزدیک تر و نزدیک تر گردیم.

از تمامی دوستانی که مایل به همکاری در پروژه اولین مرجع پلاگین نویسی وردپرس به زبان فارسی هستند، خواهشمندم که از طریق فرم تماس با ما، با بنده ارتباط برقرار کنند تا در اسرع وقت بتوانیم در طی ادامه این مسیر با همدیگر مشارکت داشته باشیم.