چک لیست های ضروری وبمستران

به اولین مرجع ارائه دهنده چک لیست های ضروری وبمستران خوش آمدید. با استفاده از چک لیست های ضروری وبمستران ، سطح کیفیت کار شما بسیار بالا خواهد بود زیرا هیچ نکته ای را در حین وبمستری فراموش نخواهید کرد.

چک لیست های ضروری وبمستران اولین مرجع استانداردسازی برای وبمستری و همین طور ارائه خدمات وبمستری می باشد. تمام تلاش ما درست کردن چک لیست های ضروری برای وبمستری می باشد تا به این وسیله هیچ نکته ای در خلال کار فراموش نشده و لذا کیفیت ساخت صفحات و خدمات وبمستری، بالا و بالاتر رود.

چک لیست های ضروری وبمستران در سایت وبمستر وردپرس

چرا چک لیست های ضروری وبمستران را ایجاد کردیم؟

ما هر روز مشغول انجام کارهای وبمستری هستیم. خدمات وبمستری ما، فقط محدود به سایت خودمان نبوده و چندین وب سایت مختلف، از خدمات ما استفاده می کنند. بعد از چندین سال فعالیت در این حوزه متوجه بسیاری از نکات وبمستری شدیم که با رعایت آن ها، کاربران سایت ها در آن ها بیشتر احساس راحتری می کردند و همین امر باعث ارتقا در UX سایت های ما می شد.

هرچه می گذرد به تعداد وبمسترهای تیم ما اضافه می شود لذا برای حفظ کیفیت کارهایمان در وب سایت های مختلف، همواره نیاز داشتیم تا کلیه نکاتی را که در انجام خدمات وبمستری را لحاظ می کنیم، به دوستان جدیدمان منتقل کنیم. همین امر باعث ایجاد یک جرقه جدید در کارهایمان شد تا دوباره با یک تیر، دو نشان را بزنیم و چک لیست های حیاتی برای وبمستران را در سایت خود قرار دهیم.

یکی از نکاتی که در وب فارسی به شدت به چشم می آید، فقدان صفحات با کیفیت و همین طور ارائه خدمات با کیفیت بسیار پایین می باشد. همین امر باعث شده که با وجود دانش بالا در مورد انواع تکنولوژی های موجود در وب، کیفیت در اکثر سایت های ایرانی به شدت پایین باشد.

به عنوان مثال با نتایجی که در آنالیتیکس مشاهده کردیم، دریافتیم که در بسیاری از سایت هایمان، همواره دومین صفحه بازدید شده توسط کاربران، صفحه “درباره ما” می باشد. این امر خصوصا در زمینه سایت های فروشگاهی فوق العاده مهم است به دلیل اینکه کاربران پیش از خرید می باید اطمینان لازم از محل خرید را کسب نمایند. بنابراین اولین صفحه ای از سایت را که قبل از خرید خود بررسی می کنند، صفحه “درباره ما” سایت شماست. به همین منظور شما باید نکاتی را در ساخت صفحه درباره ما قرار دهید تا کاربران تازه ای که به سایت شما وارد شده اند، بتوانند به شما اعتماد کنند.

همین امر در مورد سایر صفحات سایت و همین طور معماری سایت شما وجود دارد. به عنوان مثال اگر بازدید خوبی داشته باشید اما نتوانید با قرار دادن CTA یا همان Call To Action های مختلف در صفحه خود، کاربران را ترغیب به انجام عملی نکنید، بنابراین فروش هیچگاه اتفاق نمی افتند.

به همین ترتیب باید اصولی را در خدمات سئو ، ایمیل مارکتینگ ، بازاریابی اینترنتی ، تولید محتوا حرفه ای، بازاریابی شبکه های اجتماعی، معماری سایت و سایر بخش های مربوط به وبمستری رعایت نمود تا سایت شما و همین خدمات انجام شده شما، دارای بالاترین سطح کیفی باشد. داشتن این کیفیت و رعایت این نکات مسلما باعث ایجاد تبدیل در سایت شما شده و کاربران موقتی سایت شما را تبدیل به بازدیدکنندگان دائمی خواهد کرد.

چک لیست های ضروری وبمستران برای خدمات وبمستری

برای همین امر تصمیم به ایجاد بخش چک لیست های ضروری برای وبمستران افتادیم که از یک طرف راهنمای خودمان برای ایجاد خدمات با کیفیت خواهد بود و از طرف دیگر گامی در جهت استانداردسازی ارائه خدمات وبمستری در سطح وب فارسی برداشته ایم.

در نظر داشته باشید که راه اندازی کسب و کار اینترنتی، به سادگی با راه اندازی یک وب سایت با وردپرس و ایمپورت کردن یک دمو، انجام نخواهد داشت. بدون داشتن کیفیت برای خدمات وبمستری، سایت شما هیچگاه به پولسازی نخواهید رسید. البته ما نیز در وبمستر وردپرس، فقط خدمات طراحی سایت یا راه اندازی فروشگاه اینترنتی انجام نمی دهیم. ما به مشتریان خود کمک می کنیم تا سایت خود را به درآمدزایی رسانده و هر روز به درآمد خود اضافه نمایند.

می دانیم که قدم بسیار بزرگی در این زمینه برداشته ایم اما ایمان داریم که با تلاش خود، روز به روز به هدف خود یعنی بالا بردن سطح کیفی خدمات و همین طور بالا بردن سطح کیفیت محتوای سایت ها در سطح وب فارسی، نزدیک تر خواهیم شد. تمام تلاش ما این است که وب فارسی روز به روز قوی تر و با کیفیت تر شده و ارائه خدمات در آن ها شفاف تر گردد. تنها در این صورت است که می توانیم شاهد رشد سایت های ایرانی و همین طور ارائه کالا ها و خدمات خود به صورت بین المللی نیز گردیم.

راه بسیار درازی را در پیش داریم اما مطمئن هستیم که در این راه طولانی، بسیاری از افراد در کامل شدن این مرجع به ما کمک خواهند نمود. حتما پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را برای تکمیل این چک لیست ها، برای ما بفرستید تا بتوانیم از آن ها در ارائه بهترین مطالب و اصلاح راه خود، استفاده نماییم.