بازاریابی دیجیتال | ۹ دقیقه

چرا کسب و کار من نیاز به وب سایت دارد؟

سید سعید حسینی - وبمستر وردپرس

سید سعید حسینی

دیجیتال مارکتر

چرا کسب و کار نیاز به طراحی وب سایت دارد

مقاله چرا کسب و کار من نیاز به وب سایت دارد؟  را به اشتراک بگذارید

چرا کسب و کار من نیاز به وب سایت دارد؟

در این مقاله قصد داریم که به اهمیت وب سایت در کسب و کارها پرداخته و به این سوال جواب دهیم که چرا یک کسب و کار نیاز به وب سایت دارد.

به ۷ موضوع اصلی در هر کسب و کار اشاره کرده و مشکلاتی که ممکن است در آن حوزه با ان مواجه باشید مطرح می گردند. سپس مزیت داشتن وب سایت ارائه شده و راه حل های مناسب پیشنهاد می شوند.

این ۷ موضوع عبارتند از:

۱- اطلاع رسانی

۲- جذب مشتری

۳- جلب اعتماد مشتریان

۴- گسترش کسب و کار

۵-  زمان و امکانات

۶- ارتباط با مشتریان قبلی

۷- بازاریابی و تبلیغات

شما در انتها خواهد فهمید که آیا کسب و کار شما به وب سایت نیاز دارد یا خیر.

۱- اطلاع رسانی

در این بخش به اطلاع رسانی می پردازیم.

مشکلات

  • آگاه نبودن از برند و مجموعه شما

    یکی از مشکلاتی که بیشتر کسب و کارها با آن مواجه اند این است که مخاطبین هدف با برند و مجموعه آنها آشنا نیستند، در حالیکه سوابق خوب و تیم حرفه ای دارند و  خدمات و محصولات مناسبی عرضه می کنند. اولین مرحله در بازاریابی و فروش معرفی مجموعه خود به مشتریان هدف است.

  • آگاه نبودن از محصولات و خدمات شما

    معمولا محصولات و خدمات مناسبی دارید ولی به علت اینکه مشتریان با خصوصیات و مزیت آنها نسبت به رقبا آشنا نیستند، فروش مورد انتظار را ندارید.

مزیت های داشتن وب سایت 

  • افراد به صورت آنلاین و در هر مکانی با برند، محصولات و خدمات شما آشنا می شوند.

    با داشتن یک وب سایت می توانید مجموعه، محصولات و خدمات خود را معرفی نمایید. این گونه هر شخصی در هر مکانی و در هر زمانی می تواند به اطلاعات مجموعه شما دسترسی داشته باشد.

  • رقابت با رقبا

    رقبای شما در حال حاضر یک وب سایت دارند یا به زودی یک وب سایت راه اندازی می نمایند. این را در نظر بگیرید که رقبای شما با داشتن وب سایت سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده اند یا خواهند داد. اگر شما یک وب سایت حرفه ای متناسب با نیاز مشتریان داشته باشید می توانید سهم بازار خوبی نسبت به رقبا به دست آورید.

راه حل ها

  • معرفی مجموعه شما و مزیت های رقابتی در صفحه اصلی و درباره ما

    با معرفی مجموعه، تیم و سوابق خود و همچنین اعلام مزیت های رقابتی نسبت به رقبا در صفحه اصلی و در صفحه درباره ما، اطلاع رسانی سازنده ای می توان انجام داد.

  • معرفی محصولات و خدمات شما با جزئیات

    هر محصول خود را می توانید با جزئیات شرح دهید. مشخصات محصول، مزیت ها، نظر مشتریان قبلی و عکس ها و فیلم های معرفی و نحوه استفاده از محصول از مواردی است که می تواند جوابگوی بسیاری از سوالات مشتریان بالقوه شما باشد.

    هر خدمت خود را شرح داده و بگویید این خدمات برای چه کسانی مفید است. توضیح دهید خدمات شما چرا از سایر رقبا متمایز است و چرا مشتریان قبلی شما را انتخاب نموده اند. جزئیات خدمات و نحوه استفاده از خدمات را توسط متن، عکس، فیلم و پادکست صوتی شرح دهید.

طراحی وب سایت و اطلاع رسانی

۲- جذب مشتری

در این بخش به جذب مشتری می پردازیم.

مشکلات

  • مشتری های کمی دارید

    به علت اینکه تازه شروع به کار کرده اید یا به خاطر وضع اقتصادی موجود یا سایر دلایل مشتریان کمی دارید؟

    تعداد مشتریان مناسب یکی از موارد مهم در بقای کسب و کار در این روزهاست.

  • فرآیند فروش به مشتری سخت و پیچیده و هزینه بر است

    ممکن است تعداد افرادی که به مجموعه شما مراجعه می کنند یا با شما ارتباط برقرار می کنند زیاد باشد ولی تعداد کمی از آنها تبدیل به مشتری شوند. یکی از دلایل آن ممکن است این باشد که فرآیند فروش در حالت بهینه قرار ندارد.

مزیت های داشتن وب سایت 

  • تعداد مشتریان آنلاین خود را افزایش دهید

    ابتدا به آمار خرید اینترنتی ایران می پردازیم. در سال ۱۳۹۶ مطابق با آمار اعلامی شاپرک، ۱۳۸ هزار میلیارد تومان تراکنش آنلاین از طریق درگاه های اینترنتی پرداخت شده است. این در حالی است که حجم بالایی از خریدهای اینترنتی به صورت پرداخت در محل است و در این تراکنش ها حساب نشده است.

    پس با داشتن وب سایت می توانید محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید. همچنین ممکن است فرد از طریق وب سایت با مجموعه شما اشنا شده و به صورت حضوری محصولات شما را خریده یا از خدمات شما استفاده نماید.

راه حل ها

  • ایجاد فروشگاه اینترنتی

    با ایجاد فروشگاه اینترنتی می توان محصولات را با جزئیات معرفی نمود و به صورت آنلاین فروخت.

  • معرفی خدمات شما

    خدمات خود را می توانید با جزئیات معرفی نموده و اگر پکیج های آماده برای خدمات خود دارید، آنها را به صورت آنلاین بفروشید.

    یا اینکه با مشاوره حضوری یا غیرحضوری مشتریان را جذب نمایید.

طراحی وب سایت و جذب مشتری

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی بازاریابی دیجیتال

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

۳- جلب اعتماد مشتریان

در این بخش به جلب اعتماد مشتریان می پردازیم.

مشکلات

  • اعتماد نکردن مشتریان به برند شما

    ممکن است افراد با مجموعه شما آشنا شده و با شما تماس گرفته یا به صورت حضوری به مجموعه شما بیایند، اما خریدی انجام ندهند. یکی از دلایل آن این است که اعتماد آنها به مجموعه شما جلب نشده است.

  • اعتماد نکردن مشتریان به محصولات و خدمات شما

    دلیل دیگر این است که این افراد هنوز در مورد محصولات و خدمات شما تردید دارند.

مزیت های داشتن وب سایت 

  • اعتماد سازی و بالا بردن اعتبار شرکت شما

    با کمک وب سایت می توانید فرآیند اعتمادسازی را بسیار قوی تر و راحت تر از قبل انجام دهید.

  • ایجاد حس اطمینان نسبت به محصولات و خدمات شما

    اطمینان سازی در مورد محصولات و خدمات، معمولا یکی از کارهای مشکل و زمان گیر است. با وب سایت می توان این فرآیند را آسان کرد و سرعت بخشید.

راه حل ها

  • معرفی شرکت، گواهینامه ها و استانداردهای اخذ شده، افتخارات شرکت، معرفی پرسنل

    برای اعتماد سازی در مورد مجموعه و شرکت می توان به این موارد پرداخت:

    • تاریخچه مجموعه و داستان راه اندازی و رشد آن
    • گواهینامه ها، استانداردهای اخذ شده
    • حضور در سمینارها، کنفرانس ها و نمایشگاه ها با ارائه گزارش تصویری
    • افتخارات کسب شده
    • معرفی پرسنل، سوابق اجرایی و تحصیلی و سایر مواردی که در حوزه تخصصی سبب جلب اعتماد می شود.
  • معرفی مشتریان و ارائه نظرات مشتریان

    با معرفی مشتریان و ارائه نظرات آنها در زمینه محصول یا خدمات یا مجموعه شما، می توان اعتماد افراد را جلب نمود.

    اگر مشتریان شناخته شده ای دارید، ذکر نام آنها می تواند سبب کسب اعتبار برای شما شود.

  • ایجاد وبلاگ جهت جلب حس اعتماد

    با ایجاد یک وبلاگ و ارائه اطلاعات مورد نیاز و کاربردی برای مخاطبان می توان آنها را به خوبی جذب نمود.

    امروزه بازاریابی محتوایی یکی از بخش های مهم در کسب و کارهای آنلاین شده است. با بازاریابی محتوایی و ایجاد محتوای ارزشمند می توان با هزینه های مناسب به اهداف کسب و کار رسید.

طراحی وب سایت و اعتمادسازی مشتریان
دریافت مشاوره اختصاصی طراحی وب سایت

یک فرصت بی نظیر برای مشاوره در طراحی وب سایت

اگر در مورد راه اندازی یا موارد مربوط به طراحی وب سایت سوالی دارید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. تماس مستقیم: ۶۶۶۸۹۲۶۵-۰۲۱
دریافت مشاوره اختصاصی طراحی وب سایت

۴- گسترش کسب و کار

در این بخش به گسترش کسب و کار می پردازیم.

مشکلات

  • هزینه بالای گسترش کسب و کار

    شاید به فکر گسترش کسب و کار خود افتاده باشید ولی هزینه های بالای آن مانع شما شده باشد. اجاره دفترهای بیشتر برای جذب مشتریان بیشتر، گسترش کسب و کار به سایر شهرها، استخدام پرسنل جدید و … از این مواردند.

  • وجود نداشتن منابع انسانی مورد نیاز

    کمبود پرسنل با تجربه جهت پاسخگویی به مشتریان از دیگر موارد است.

مزیت های داشتن وب سایت 

  • گسترش کسب و کار در فضای آنلاین با هزینه هایی بسیار کمتر از کسب و کارهای فیزیکی

    هزینه راه اندازی وب سایت جهت گسترش کسب و کار و جذب مشتریان بیشتر، خیلی پایینتر از هزینه های گسترش کسب و کار به صوررت فیزیکی است.

  • جذب مشتری از سایر شهرها و کشورها

    با داشتن وب سایت می توان به راحتی از سایر شهرها و حتی سایر کشورها ( متناسب با حوزه فعالیت ) مشتری جذب نمود.

راه حل ها

  • راه اندازی وب سایت بر اساس نیازهای مشتریان

    اگر یک وب سایت بر اساس نیازهای مشتریان و به صورت حرفه ای راه اندازی شده و فرآیند بازاریابی دیجیتال به خوبی بر روی آن انجام شود، می توان شاهد گسترش کسب و کار با هزینه های کمتر  و با سرعت بیشتر بود.

گسترش کسب و کار

۵-  زمان و امکانات

در این بخش به زمان و امکانات می پردازیم.

مشکلات

  • گذراندن زمان زیاد در محل کار

    از اینکه زمان زیادی را در محل کارتان می گذرانید ناراضی هستید؟ اگر شما در محل کارتان حضور نداشته باشید کارها پیش نمی رود؟

  • نداشتن زمان و پرسنل کافی جهت پاسخگویی به مشتریان

    دادن توضیحات به افراد به صورت تلفنی یا حضوری زمان زیادی از شما می گیرد؟

مزیت های داشتن وب سایت 

  • اطلاع رسانی و پاسخگویی به مشتریان به صورت ۲۴ ساعته و ۷ شبانه روز هفته

    با قرار دادن اطلاعات مورد نیاز مشتریان در وب سایت، دیگر نیاز نیست همه موارد به آنها توضیح داده شود.

    با قرار دادن اطلاعات جامع، خیلی بهتر می توان مشتریان را با خدمات و محصولات آشنا نمود.

    وب سایت به صورت شبانه روزی در اختیار مشتریان قرار دارد و هر گاه نیاز باشد به آن مراجعه می کنند.

راه حل ها

  • معرفی مجموعه ، محصولات و خدمات

    با معرفی مجموعه ، محصولات و خدمات دیگر نیازی نیست که همه چیز را به مراجعین توضیح داد.

  • بخش سوالات متداول

    با ایجاد بخش سوالات متداول به راحتی مخاطبین پاسخ سوالات خود را می یابند.

  • ویدئو و فایل های معرفی محصولات و خدمات

    با قرار دادن ویدئو و فایل های معرفی محصولات و خدمات خیلی موثر می توان آنها را معرفی و تبلیغ نمود.

طراحی سایت و زمان و مکان

۶- ارتباط با مشتریان قبلی

در این بخش به ارتباط با مشتریان قبلی می پردازیم.

مشکلات

  • با مشتریان قبلی خود ارتباط موثری ندارید

    بیشتر کسب و کارها اهمیت ارتباط با مشتریان قبلی را در نظر نمی گیرند و یا فرصت این کار را ندارند.

مزیت های داشتن وب سایت 

  • ارتباط موثر با مشتریان قبلی و بالا بردن احتمال فروش مجدد

    شما با ارتباط موثر داشتن با مشتریان قبلی از طریق وب سایت می توانید محصولات و خدمات بیشتری به آنها بفروشید.

  • تبدیل مشتریان قبلی به مروجان شما

    با برنامه ریزی درست برای مشتریان قبلی می توان آنها را به مروجین و معرفی کننده کسب و کار تبدیل نمود.

راه حل ها

  • خبرنامه ایمیلی جهت ارائه جدیدترین پیشنهادات، اخبار، محصولات و …

    با داشتن یک خبرنامه ایمیلی می توان جدیدترین محصولات، تخفیف های مناسبتی، اخبار و مقالات جدید را به مشتریان قبلی معرفی نمود و ارتباط موثری با آنها ایجاد نمود و احتمال فروش مجدد را بالا برد.

  • ایجاد وبلاگ

    ایجاد وبلاگ جهت آموزش های مورد نیاز در مورد محصولات و خدمات و سایر مواردی مشتریان قبلی نیاز دارند، از موارد مهم در ایجاد ارتباط موثر با آنهاست.

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی

    شبکه های اجتماعی بستر مناسب جهت اطلاع رسانی های مختلف به مشتریان قبلی است.

    همچنین می توان بازخورد مشتریان از محصولات و خدمات را دریافت نمود.

    با برگزاری مسابقات و رویدادهای مختلف در شبکه های اجتماعی می توان ارتباط مشتریان با برند را به خوبی حفظ نمود.

ارتباط با مشتریان قبلی

۷- بازاریابی و تبلیغات

در این بخش به بازاریابی و تبلیغات می پردازیم.

مشکلات

  • هزینه بالای تبلیغات و بازاریابی

    هزیه های بالای تبلیغات و بازاریابی همیشه یکی از مشکلات کسب و کارها بوده است.

  • نگرفتن بازخورد مناسب از تبلیغات و بازاریابی

    یکی از مشکلاتی که همیشه در صحبت های ما با صاحبان کسب و کارها وجود دارد این است که هزینه های بالایی صرف بازاریابی و تبلیغات می کنند اما بازخورد مناسب نمی گیرند. همچنین انتخاب ابزار و رسانه مناسب از دغدغه های آنهاست.

مزیت های داشتن وب سایت 

  • بازاریابی و تبلیغات با هزینه مناسب

    با داشتن وب سایت می توانید بازاریابی و تبلیغات گسترده را با هزینه ای مناسب و با صرفه اقتصادی انجام دهید.

  • امکان بررسی اثربخشی هر تبلیغ

    با در اختیار داشتن ابزارهای مختلف بر روی وب سایت و در فضای آنلاین، می توان به طور دقیق اثربخشی هر بخش از تبلیغات و بازاریابی را اندازه گرفت. با شناسایی روش های موثرتر می توان هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

  • هدف گیری دقیق مخاطبان هدف

    شما می توانید با استفاده از ابزار و استراتژی های مناسب فرآیند بازاریابی و تبلیغات را دقیقا بر روی جامعه هدف خود پیاده سازی نمایید.

راه حل ها

  • استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال

    با استفاده از تکنیک های مختلف بازاریابی دیجیتال می توان به اهداف بازاریابی و فروش خود ساده تر از روش های سنتی دست یافت. برخی از این تکنیک ها عبارتند از

    سئو: سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو سبب بالا امدن وب سایت ما در جستجوهای گوگل می شود. اگر کلمات مناسبی انتخاب شده باشند و فرآیند سئو به خوبی انجام شود می توان مشتریان زیادی جذب نمود.

    تبلیغات گوگل: اگر می خواهید به سرعت مشتریان تازه جذب نمایید تبلیغات گوگل از گزینه های مناسب است. با پرداخت هزینه به گوگل، وب سایت شما در صفحه اول گوگل به نمایش در می آید.

    بازاریابی شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای اجرای اهداف بازاریابی و تبلیغات می باشد. با شناسایی شبکه های اجتماعی مناسب با حوزه کاری، می توان گام های خوبی در این زمینه برداشت.

    ایمیل مارکتینگ: ایمیل مارکتینگ ابزار مناسبی جهت ترغیب علاقه مندان به خرید و همچنین فروش مجدد به مشتریان قبلی می باشد.

طراحی سایت و بازاریابی و تبلیغات
دریافت مشاوره اختصاصی طراحی وب سایت

یک فرصت بی نظیر برای مشاوره در طراحی وب سایت

اگر در مورد راه اندازی یا موارد مربوط به طراحی وب سایت سوالی دارید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. تماس مستقیم: ۶۶۶۸۹۲۶۵-۰۲۱
دریافت مشاوره اختصاصی طراحی وب سایت

ممکن است شما موارد بیشتری را در مورد این مقاله  بدانید، که ما فراموش کرده ایم تا در این مقاله قرار دهیم.

اگر شما از این موارد آگاه هستید، حتما در بخش نظرات عنوان کنید تا آن را به مقاله “چرا کسب و کار شما نیاز به وب سایت دارد؟ ” اضافه کنیم.

همچنین نظرات خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.

در ضمن اگر این مقاله را مفید دیدید، حتما آن را به دوستان خود معرفی کرده یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.