خدمات سئو شامل چیست؟

در این مقاله بسیار کاربردی، می خواهیم به طور کامل بررسی نماییم که خدمات سئو در یک پروژه، شامل چه بخش هایی می باشد.

در این مقاله به صورت کامل به لیست خدمات بهینه سازی سایت خواهیم پرداخت. در ادامه می آموزیم که چگونه باید پروپوزال انجام خدمات سئو را برای یک مشتری آماده نماییم.

پس از تحلیل و آنالیز اولیه یک پروژه سئو، می باید لیست خدماتی را که در پروژه سئو می توانیم به مشتری ارائه دهیم، به کارفرما ارائه دهیم.

لیست خدمات سئو

این مقاله، دومین بخش از سلسله مقالات فرآیند پذیرش و انجام پروژه های سئو و انجام خدمات مرتبط در حوزه سئو می باشد. برای اینکه بتوانید یک پروژه سئو را بپذیرید، در ابتدا نیاز به تحلیل اولیه آن پروژه دارید.

در صورتی که با نحوه تحلیل اولیه یک پروژه و فرآیند پذیرش یک پروژه سئو آشنا نیستید، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:

توضیح در مورد مقاله لیست خدمات سئو

این مقاله، به صورت کامل از روی ارائه بسیار عالی و فوق العاده کامل در جلسه پنجم  دورهمی کندو توسط آقای امین اسماعیلی، نوشته شده است. البته در قسمت هایی،  به صورت جزئی به این نوشتار اضافه یا از آن کم شده است.

شما می توانید به لینک کامل این ویدئو که در منابع پایین مقاله آمده است، دسترسی داشته باشید و همچنین فایل های مربوط به این ارائه را دانلود نمایید.

این نوشتار در آینده به روزرسانی خواهد شد و نکات بیشتری به آن اضافه خواهد شد. در صورتی که می خواهید نکته ای را به لیست خدمات سئو در این مقاله اضافه کنید، حتما در بخش نظرات آن را بیان نمایید تا به این نوشتار اضافه گردد.

آشنایی اولیه با ۵ بخش اصلی خدمات سئو

در بخش قبلی این نوشتار، به صورت کامل به آنالیز اولیه یک پروژه سئو پرداختیم. در واقع با متریک هایی که برای تحلیل اولیه یک پروژه در نظر گرفتیم، می توانیم نتیجه گیری کنیم که آیا یک پروژه سئو را قبول کنیم یا آن را رد نماییم.

اگر پس از آنالیز اولیه، تصمیم به همکاری با مجموعه ای را گرفتید، باید دقیقا مشخص کنید که چه خدماتی، با چه هدفی و با چه هزینه ای را به مشتری ارائه خواهید داد.

در واقع شما به مشتری خود اعلام می کنید که چه کارهایی را انجام می دهید، این کارها چقدر زمان می برد و اینکه هزینه های هر بخش چقدر می باشد. به این صورت هیچ جای بحثی بین شما و مشتری باقی نخواهد ماند.

صحبت در مورد زمان انجام و همین طور هزینه های هر بخش از خدمات سئو، مبحث کاملا جداگانه ای هست که به صورت مجزا در یک مقاله دیگر به آن پرداخته خواهد شد. اما اینکه قرار است چه کارها و خدماتی برای سئو وب سایت به مشتری ارائه گردد، در اینجا مورد بررسی قرار می دهیم.

به واقع حوزه های خدمات سئو بسیار گسترده بوده اما از بین آن ها، ما به رایج ترین آن ها پرداخته ایم و آن ها را به صورت اولیه، دسته بندی کرده ایم.

برای تهیه پروپوزال و ارائه به مشتری، باید ابتدا لیستی از خدمات سئو در نظر بگیریم. در واقع ما باید بر اساس سوالات و آنالیز اولیه پروژه، مشخص کنیم که دقیقا کدام یک از خدمات بهینه سازی سایت برای این پروژه، مورد نیاز است.

بعضی از این خدمات به هم وابسته هستد و بعضی از آن ها نیز، به همدیگر وابسته نیستند. این بستگی به پروژه ای دارد که قرار است خدمات به آن ها ارائه دهیم.

همین طور که پیش تر هم گفته شد، خدمات رایج در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت، بسیار متنوع و گسترده می باشد. برای هر پروژه بسته به شرایط آن، خدمات متفاوتی تعریف می شود. با این وجود، همیشه دقت کنید که در پروپوزال شما هر فعالیتی باید مشخص بوده و هزینه آن تعیین گردد.

به این نکته توجه کنید که اگر زمان و هزینه درستی برای خدمات بهینه سازی پروژه تخمین نزنید، معمولا در انتهای پروژه دچار ضرر و زیان خواهید شد. در واقع شما مجبور خواهید بود که کارهایی را روی آن پروژه انجام دهید، که قبلا برای آن صورت حسابی نفرستاده اید.

از طرفی چون دوست دارید که پروژه موفق بشود، شما فعالیت های اضافه دیگری بر روی پروژه انجام خواهید داد که از سمت کارفرما، عملا نادیده گرفته خواهد شد. در واقع اشتباه های ما در آنالیز و تحلیل اولیه و ارائه ندادن یک پروپوزال درست، باعث می شود که به دلیل ندیدن برخی موارد، عملا پولی بابت خدمات شما توسط مشتری در نظر گرفته نشود.

ما خدمات سئو را به ۵ دسته اصلی تقسیم کرده ایم (البته می توان خیلی آن را گسترده تر کرد) که این ۵ دسته عبارتند از:

  • خدمات تکنیکال سئو

  • خدمات بازاریابی محتوا

  • خدمات لینک سازی

  • خدمات لوکال سئو

  • خدمات آنالیز و مشاوره

در ادامه به بررسی هر کدام از این قسمت ها و توضیح هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

لیست خدمات سئو وبمستر وردپرس

حرفه‌ای‌ترین و به‌روزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ

اگر می‌خواهید حرفه‌ای ترین و به‌روزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ، به ایمیلتان ارسال شود، ایمیل خود را وارد نمایید.

    خدمات سئو تکنیکال

    اولین بخش از خدمات بهینه سازی سایت، شامل خدمات سئو تکنیکال می شود. در این بخش، خدماتی به مشتری ارائه می شود که بیشتر مربوط به سرویس هایی است که می باید از لحاظ فنی، در سایت رعایت گردد.

    در نظر داشته باشید که کلیه بخش های زیر را باید به صورت سرویس در پروپوزال خود تعریف کنید و مدت زمان انجام هر کدام و همین طور قیمت پیشنهادی برای آن را برای مشتری ذکر نمایید. این ها همه سرویس هایی هستند که شما باید برای آن ها زمان و انرژی صرف کنید.

    خدمات سئو تکنیکال را می توان به بخش های کلی زیر تقسیم نمود:

    • بهینه سازی سرعت سایت

      از مهم ترین بخش های تکنیکال سئو، Optimize کردن سرعت بارگذاری صفحات یک سایت می باشد. این بخش می تواند به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های خدمات سئو تکنیکال، در پروپوزال به مشتری ارائه شود.

    • بهینه سازی کدها و تگ های HTML

      قبل از هرگونه فعالیت سئو، شما می باید از ساختار کدهای سایت و تگ های HTML (همانند ساختار متا تگ ها، تگ های هدینگ مثل H1 و H2 و سایر موارد مشابه) کاملا اطمینان پیدا کنید.

      در بسیاری از موارد، در صورتی که این اصول اولیه در کدهای سایت و همین طور ساختار سایت رعایت نشده باشد، عملا سایر فعالیت های سئو شما، به دلیل مشکل ساختاری در کدها، به نتیجه نخواهد رسید.

      موارد مختلفی در این بخش مثل عنوان ها و توضیحات (Titles و همین طور Meta Description) صفحات، چیدمان صفحات و منوهای سایت و نحوه دسترسی آن ها به هم، همه می توانند بهینه گردند. بنابراین شما باید کلیه این موارد را به عنوان یک سرویس به مشتری خود ارائه داده و آن ها را در پروپوزال خود تعریف نمایید.

    • بررسی سلامت کلی سایت: مدیریت Robots ، Sitemaps ، Redirect  و سایر موارد مشابه

      این بخش نیز از مواردی می باشد که شما باید برای انجام آن زمان صرف کنید. بنابراین می باید حتما در پروپوزال اولیه، هزینه های انجام آن را به مشتری خود ارائه دهید.

    در صورتی که می خواهید سایت خود را وبمستر تولز متصل نمایید و نقشه سایت خود و فایل robots خود را تست نمایید، می توانید از فیلم آموزشی رایگان زیر استفاده کنید:

    • پیاده سازی نشانه گذاری استاندارد

      از دیگر موارد بسیار مهم و کلیدی، پیاده سازی structured data ها و micro data ها در داخل کدهای سایت می باشد.

      سیستم های همچون سیستم امتیاز دهی یا همان Rating System ، به کارگیری Breadcrumb ها و سایر مواردی که به عنوان Rich snippet ها برای گوگل شناخته می شوند، از این دست می باشند.

      اگر چنین سیستم هایی مورد نیاز سایت مربوطه می باشد، حتما می باید آن را در پروپوزال اولیه خود ارائه دهید.

    • طراحی و کدنویسی نسخه AMP

      اگر برای سایت، نیاز داشتید که از نسخه AMP یا همان Accelerator Mobile Pages استفاده کنید، این سرویس را باید به صورت جدا به مشتری خود ارائه دهید.

    • بهینه سازی یا پیاده سازی نسخه موبایل سایت

      از مهم ترین بخش های سئو یک سایت، بهینه سازی نسخه موبایل آن می باشد. در صورتی که نسخه موبایل برای سایت موجود هست و بهینه سازی نشده، باید هزینه های مربوط به این بخش نیز، به پروپوزال اضافه گردد.

      در صورتی هم که نسخه موبایل برای سایت موجود نیست، باید هزینه ها و زمان پیاده سازی نسخه ریسپانسیو برای موبایل، به صورت دقیق در پروپوزال ارائه شود.

    در نظر داشته باشید، کلیه مواردی که به عنوان سئو تکنیکال در این بخش به آن ها اشاره شد، جزو پیش فرض وظایف شما در یک پروژه سئو نیست.

    اگر یک پروژه ای به موارد تکنیکال برای سئو خود نیاز دارد، شما باید به صورت جداگانه، آن ها را در خدمات سئو خود ارائه دهید. در این صورت مشتری هم دقیق خواهد دانست که شما چه کارهایی برای او انجام داده اید.

    دریافت مشاوره اختصاصی سئو سایت

    یک فرصت بی نظیر برای مشاوره اختصاصی سئو سایت !!!

    آیا نیاز به ساختن یک استراتژی جهت سئو سایت خود دارید؟ کارشناسان وبمستر وردرس بهترین برنامه و پلن را برای موفقیت پروژه سئو شما، تدارک خواهند دید.
    دریافت مشاوره اختصاصی سئو سایت

    خدمات بازاریابی محتوا

    یکی دیگر از بخش های بسیار پر اهمیت در انجام خدمات بهینه سازی سایت، خدمات بازاریابی محتوا می باشد. این بخش نیز همانند سایر بخش ها، بسیار گسترده است اما می توان آن را به چندین بخش عمده و مهم زیر تقسیم کرد.

    در نظر داشته باشید که همانند سایر قسمت ها، هر کدام از این خدمات، بخش مجزایی در پروپوزال شما خواهد بود و در نتیجه زمان و هزینه آن ها، به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

    ما این خدمات بازاریابی محتوا را به صورت زیر، تقسیم بندی کرده ایم:

    • شناسایی و آنالیز کلمات کلیدی ارزشمند

      این بخش، یکی از ارزشمندترین و مهم ترین سرویس های ارائه شده در یک پروژه سئو می باشد. در واقع این بخش خود می تواند به صورت کاملا مستقل، توسط مشتری از شما درخواست شود که کلمات کلیدی ارزشمند حوزه کاری او را، شناسایی و استخراج نمایید.

      به دلیل پیچیده بودن فرآیند آنالیز کلمات کلیدی و همین طور زمان بر بودن آن، این بخش از خدمات سئو، چیزی نیست که شما بتوانید آن را به صورت رایگان به مشتریان خود ارائه دهید.

      آنالیز کلمات کلیدی و شناسایی بهترین کلمات هدف، کار بسیار سختی است و می توان گفت هسته اصلی یک پروژه سئو می باشد. بنابراین باید این بخش به صورت کاملا مجزا در پروپوزال به مشتری ارائه گردد.

    • تدوین ساختار محتوایی سایت و صفحات هدف

      مشخص کردن ساختار محتوایی صفحات سایت از بخش های بسیار مهم در حوزه خدمات سئو  می باشد که شما باید به صورت مجزا، آن را در یک پروژه سئو ارائه دهید.

      اینکه چه keyword ای قرار است در چه landing page ای مورد استفاده قرار بگیرد، یا اینکه هر صفحه باید بر اساس چه کلمه کلیدی بهینه سازی گردد، خودش از موارد مجزا برنامه ریزی و پلن برای سئو سایت می باشد.

      اینکه قرار است در چه حوزه هایی محتوا تولید شود یا اینکه در چه حوزه هایی قرار است ما با صفحات level دو خودمان یا با صفحه اصلی خودمان، قرار است در گوگل جایگاه بگیریم. همه این موارد نیاز به استراتژی خاص محتوایی دارد که یک سرویس تکمیلی در بخش خدمات بازاریابی محتوا می باشد.

    • برنامه زمانی و استانداردهای تهیه محتوا

      در صورتی که مشتری شما، تیم تولید محتوا دارد، استراتژی تولید محتوا و برنامه زمانبندی آن، می باید از طرف شما به آن ها ارائه گردد.

      در واقع باید در بازه های زمانی مشخص شده و با استانداردهایی که شما مشخص می کنید، محتوا تولید شده و به دست شما برسد. محتوا ها، سپس پس از بررسی توسط شما و بازبینی، مجددا به تیم مشتری داده می شود تا در سایت از آن ها استفاده شود.

      در واقع آنالیز کلیه محتوای تولید شده، با شما می باشد و شما باید کلیه استانداردها و استراتژی های تدوین شده را، در محتواها بررسی و بازبینی بکنید.

      اینکه در چه زمانی، چه موضوعی و در چه حوزه، می باید محتوا تولید شود، همه جزو خدمات مجزا در حوزه بازاریابی محتوا می باشند.

    • تهیه محتوای مستمر متناسب با استانداردهای سئو

      در صورتی که تولید محتوا، قرار است که توسط خود شما و یا تیم شما انجام شود، در این صورت، این بخش باید به عنوان یک سرویس مجزا در لیست خدمات سئو سایت مربوطه، ذکر گردد.

      بر اساس نرخ تولید محتوا و همین طور پیچیدگی تولید و سختی کلمات کلیدی و حجم آن، شما می توانید قیمت های پیشنهادی خود را در پروپوزال، ارائه دهید.

    نکته: ما در سایت وبمستر وردپرس، چک لیست هایی برای پیدا کردن کلمات کلیدی هدف و همین طور تولید محتوا با کیفیت، فراهم کرده ایم. شما با استفاده از لینک های زیر می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید:

    • مدیریت عنوان و توضیحات مناسب برای سئو

      همان گونه که می دانید، Title و Description نقش بسیار زیادی در موفقیت یک پروژه سئو داراست.

      نحوه بهینه سازی عنوان ها و همین طور توضیحات، همین طور نوشتن عنوان های مناسب و تاثیر گذار برای جذب کلیک بیشتر و بالا بردن نرخ کلیک یا همان CTR، از خدمات کاملا مجزا در یک پروژه بهینه سازی وب سایت می باشد.

      شما می توانید با بهینه سازی عنوان ها و توضیحات در صفحات مختلف سایت، باعث افزایش چند برابر ترافیک به سایت مشتری خود شوید.

      برای همین منظور، خدمات مربوط به این بخش و زمان و هزینه های مربوط به آن، باید به صورت جداگانه محاسبه شده و در پروپوزال ارائه شده به مشتری قرار بگیرد.

      در صورتی که به صورت کامل با اصطلاحاتی (مثل نرخ کلیک یا CTR) که در این مقاله بکار برده شده است، آشنایی ندارید می توانید از مقاله ” اصطلاحات کاربردی سئو در سال ۲۰۱۸ “، استفاده نمایید.

    • تدوین استراتژی لینک سازی داخلی سایت

      در این بخش شما معماری سایت و ساختار اصلی بخش های مختلف سایت را برای پروژه، بهینه خواهید کرد. به عنوان مثال اینکه منو اصلی سایت چه فرمت و ساختاری داشته باشد و چه کلمات هدفی در آن به کار رود، یکی از این بخش هاست.

      همچنین اینکه وقتی در مقالات می خواهید لینک دهید، از چه ساختاری پیروی کنید یا اینکه بار وزنی anchor text ها به چه صورت روی کلمات هدف پخش گردد، از موارد دیگر در این بخش می باشد.

      از موارد دیگر نیز می توان به ساختار sidebar در سایت و رفع مشکلات آن و یا بهینه سازی ساختار فوتر سایت، اشاره کرد.

    نکته: شما می توانید تمامی موارد بالا را در قالب یک پکیج به مشتری خود ارائه دهید یا کاملا به صورت مجزا، هر بخش را در پروپوزال خود، قرار دهید.

    در صورتی که به طور مجزا می خواهید آن ها را به لیست خدمات سئو خود اضافه کنید، باید زمان و هزینه هر کدام را به صورت  جداگانه محاسبه کرده و به مشتری اعلام نمایید.

    خدمات بازاریابی محتوا در پروژه سئو

    خدمات لینک سازی

    از دیگر بخش های مهم یک پروژه سئو، خدمات لینک سازی می باشد. به طورکلی ما این خدمات را به بخش های مختلف زیر تقسیم بندی کرده ایم:

    • بررسی وضعیت فعلی سایت و آنالیز رقبا

      بررسی وضعیت فعلی سایت و نحوه لینک سازی داخلی و خارجی آن و همین طور بررسی و آنالیز رقبا، یکی از موارد بسیار مهم و سخت در لیست خدمات بهینه سازی وب سایت می باشد.

      گاهی اوقات برای این بخش شما نیاز دارید تا ابزارهایی که عموما رایگان هم نیستند، بهره ببرید. لذا باید کلیه هزینه های سرویس هایی که می باید برای آنالیز رقبا مورد استفاده قرار دهید را به هزینه های نهایی خود اضافه کنید.

    نکته: ما چک لیستی را برای بررسی سئو داخلی آماده کرده ایم که عموما در پروژه های خود، از آن بهره می بریم. شما می توانید از طریق لینک زیر به این چک لیست دسترسی داشته باشید:

    • تدوین برنامه و استراتژی لینک سازی دستی و فعالیت در شبکه های اجتماعی

      در این بخش برنامه زمان بندی برای لینک سازی دستی ارائه می شود. این بخش شامل فعالیت و لینک سازی در شبکه های اجتماعی می باشد.

      در صورتی که این بخش توسط خود شما باید اجرا شود، هزینه های آن باید به صورت جداگانه محاسبه شده و در پروپوزال نهایی قرار گیرد.

    • تدوین برنامه خرید رپورتاژ آگهی بر اساس بودجه و نیاز

      در صورتی که خرید رپورتاژ آگهی، جزو لیست خدمات سئو شما می باشد، می باید بودجه مورد نیاز و همین طور زمان بندی و هزینه های آن را در پروپوزال به مشتری ارائه کنید.

      لازم نیست که این بخش به detail به مشتری توضیح داده شود. همین که لیست کلی آن و بودجه تخمینی ماهیانه را برای مشتری اعلام نمایید، کفایت خواهد کرد.

      در واقع ما فقط برآورد هزینه را مشتری اعلام خواهیم کرد و جزئیات انجام و اینکه از چه جاهایی قرار است این رپورتاژ خریداری شود، در حین انجام پروژه به مشتری ارائه خواهد شد.

    • تدوین خرید بک لینک بر اساس بودجه و نیاز

      در صورتی که در آنالیز اولیه، متوجه شدید که برای انجام پروژه و موفقیت در آن، نیاز به خرید بک لینک دارید، می باید برنامه خود و همین طور تخمین هزینه ها را در پروپوزال به مشتری خود اعلام نمایید.

      در صورتی که این موارد به مشتری ارائه داده شود، شما هیچ وقت در ادامه پروژه با مشتری به مشکل نخواهید خورد. در واقع شما از ابتدا، لیست خدمات بهینه سازی خود را به صورت کاملا شفاف به همراه هزینه های آن، به مشتری اعلان نموده اید.

      در واقع طبق بودجه مشتری، خدمات را به صورت کامل و دقیق برای مشتری خود انجام خواهید داد و می توانید به راحتی گزارش خود در آن ها را به مشتری اعلان نمایید.

    • حذف لینک های مخرب و رهایی از جریمه گوگل

      این بخش نیز، یکی از سرویس هایی است که می تواند کاملا مجزا به مشتریان ارائه شود. شناسایی اینکه چه لینک هایی مخرب است و برای سایت نمره منفی دارند و باید حذف شوند.

      در این بخش همین طور تشخیص می دهید که چه لینک های خارجی ای خوب است و باید برای صفحات سایت باقی بماند. در واقع شما به مشتری کمک می کنید که از جریمه ای که توسط گوگل شده است، خلاصی یابد.

    خدمات لینک سازی در سئو

    خدمات لوکال سئو

    از دیگر خدماتی که می توانید در لیست خدمات بهینه سازی سایت، به مشتریان ارائه دهید، خدمات لوکال سئو می باشد. عموما این بخش از سایر خدمات ساده تر بوده و نتایج در آن ها زودتر توسط مشتری دیده می شوند.

    برای خدمات سئو محلی، ما تقسیم بندی زیر را مد نظر گرفته ایم که شما می توانید در این سه حوزه، به مشتریان خود، سرویس ارائه دهید:

    • ثبت موقعیت در نقشه گوگل

    • مدیریت نظرات، تصاویر، امتیازات و پرسش های کاربران

    • هدف گذاری عبارات محلی در صفحات سایت

    دریافت مشاوره اختصاصی سئو سایت

    یک فرصت بی نظیر برای مشاوره اختصاصی سئو سایت !!!

    آیا نیاز به ساختن یک استراتژی جهت سئو سایت خود دارید؟ کارشناسان وبمستر وردرس بهترین برنامه و پلن را برای موفقیت پروژه سئو شما، تدارک خواهند دید.
    دریافت مشاوره اختصاصی سئو سایت

    خدمات آنالیز و مشاوره سئو

    در فرآیند مشاوره، شما به طور مستقیم هیچ فعالیتی بر روی سایت انجام نمی دهید ولی در تدوین استراتژی، زمان بندی و نحوه اجرا خدمات سئو، مشاوره و آموزش اولیه ارائه می دهید.

    به عنوان مثال شما نه تولید محتوا برای مشتری انجام می دهید و نه اینکه مثلا رپورتاژ آگهی برای او انجام می دهید. در واقع شما فقط به مشکلات و راه حل های آن ها اشاره کرده و از مشتری می خواهید که با توجه به نکاتی که شما به او اشاره می کنید، خودش آن ها را انجام دهد.

    خدمات مشاوره و همین طور آنالیز سئو، معمولا برای شرکت های بزرگ که تیم های اجرایی قوی در بخش های مختلف دارند، مناسب می باشد. به همین دلیل پیشنهاد آن به مجموعه های کوچک تر با بودجه بندی محدود منطقی نیست.

    در این بخش، لیست خدماتی که قرار است به مشتری ارائه دهیم، خاتمه می یابد. حال باید پروپوزال خود را آماده کنیم و برای مشتری ارسال نماییم.

    مرحله تهیه پروپوزال برای ارائه لیست سرویس های بهینه سازی

    با شناخت خدمات سئو و بعد از آنالیز اولیه پروژه، دقیقا مشخص می کنیم که کدام یک از این خدمات را برای سایت مورد نظر مناسب می باشد. آن ها را انتخاب می کنیم و در پروپوزال خود، به همراه زمان انجام و هزینه های مرتبط با آن، قرار می دهیم.

    برای ارائه یک پروپوزال خوب، شما می توانید نکات زیر را در ارائه پروپوزال به مشتری خود در نظر بگیرید:

    • ارائه معیار جهت سنجش موفقیت در پروژه سئو

      در نظر داشته باشید که برای هر سرویس، باید معیارهایی هم برای سنجش موفقیت در نظر بگیریم تا مشتری و مجری از انجام صحیح پروژه، مطمئن باشند.

      این بخش مهم ترین بخش چالش برانگیز هم پروژه سئو می باشد که در مقاله های بعدی به صورت مفصل به آن ها خواهیم پرداخت. در واقع ما یک سری KPI باید داشته باشیم که بر اساس آن بتوانیم موفقیت خود را ارزیابی نماییم.

    • تشریح زمان دقیق و هزینه های اجرای خدمات

      برای هر خدمتی که به مشتری ارائه می دهید باید زمان شروع، مدت انجام کار و هزینه اجرای آن را به صورت شفاف مشخص کنید. اگر این موارد برای کارفرما مشخص نباشد، شما به صورت مستمر درگیر چالش در انجام پروژه سئو خواهید بود.

    • فازبندی بخش های مختلف ارائه خدمات سئو

      اگر خدمات متنوعی را قرار است که مشتری خود ارائه دهید، بهتر است که آن ها را در ابتدا اولویت بندی کنید. سپس این اولویت ها را در فازهای تفکیک شده به مشتری ارائه دهید.

      در واقع فازبندی انجام خدمات سئو، بسیار به شما در ارائه سرویس بهتر به مشتری کمک خواهد کرد. در واقع فازبندی کمک خواهد کرد که هم شما مشتری خود را بهتر بشناسید و هم مشتری شما، شما و ارزش خدمات شما را بهتر بشناسد.

      فازبندی های مختلف از دو جهت بسیار اهمیت دارد. اول اینکه می توانیم زمان هایی نیز برای خروج خود یا مشتری از پروژه در نظر بگیریم در صورت به صرفه نبودن پروژه یا موارد دیگر، خواهیم توانست که قرارداد را کنسل کنیم. دوم اینکه در صورت پیشرفت خوب در پروژه و اطمینان مشتری، می توانیم با توجه به مثلا سخت بودن پروژه، قیمت خدمات خود را بالاتر ببریم.

    معیارهای سنجش موفقیت در انجام خدمات سئو

    معیارهای سنجش موفقیت برای هر خدمت، می تواند کاملا متفاوت باشد. حتی ممکن است معیار سنجش برای یک سرویس در پروژه متفاوت از پروژه دیگر باشد.

    اگر بخواهیم به صورت کلی نگاه کنیم، بعضی معیارهای درست، کاملا مشخص هستند. در این بخش به صورت لیست وار به بعضی از این موارد که می تواند به درستی یا به اشتباه مورد استفاده قرار بگیرند، اشاره شده است:

    معیارهای مناسب برای سنجش موفقیت

    • کاهش زمان لود صفحه

    • افزایش زمان حضور کاربر در سایت

    • افزایش نرخ کلیک در نتایج گوگل

    • افزایش آمار بازدید سایت از جستجو

    • افزایش فروش سایت

    • افزایش تماس با شرکت مشتری

    معیارهای اشتباه در انجام خدمات سئو

    • بهبود رتبه الکسا

    • تضمین رتبه اول در کلمات خاص

    • مقایسه با سایت های رقیب ار نظر ساختار

    • تعداد محتوای تولید شده در ماه

    • تعداد صفحات ایندکس شده از سایت

    لیست خدمات ستو

    در مقاله بعدی، به صورت مفصل در مورد معیارهای سنجش موفقیت صحبت خواهیم کرد. در واقع هدف ما تکمیل فرآیند تعریف پروژه، تهیه پروپوزال، قیمت دهی، عقد قرارداد و ارسال گزارش به مشتری می باشد.

    این مقاله به مرور زمان تکمیل تر نیز خواهد شد.

    دریافت مشاوره اختصاصی تکنیکال سئو

    مشاوره تخصصی سئو تکنیکال و بهینه سازی کدهای سایت !!!

    آیا نمی دانید که کدهای سایت شما، برای سئو بهینه سازی شده اند یا خیر؟ بهتر هست همین الان برای مشاوره اختصاصی سئو تکنیکال کدهای سایت خود، با ما تماس بگیرید.
    دریافت مشاوره اختصاصی تکنیکال سئو

    حرفه‌ای‌ترین و به‌روزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ

    اگر می‌خواهید حرفه‌ای ترین و به‌روزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ، به ایمیلتان ارسال شود، ایمیل خود را وارد نمایید.

      نتیجه گیری برای مقاله لیست خدمات سئو

      در این مقاله، به صورت تخصصی به این پرداختیم که خدمات سئو شامل چه بخش هایی می باشد.

      در بخش نخست، ابتدا خدمات بهینه سازی سایت و ارائه آن به کارفرما را به پنج دسته کلی تقسیم کردیم. این پنج بخش شامل: خدمات سئو تکنیکال، بازاریابی محتوا، لینک سازی، لوکال سئو و آنالیز و مشاوره می باشند.

      سپس بررسی کردیم که در هر بخش، چه خدماتی را می توانیم به مشتریان خود در حوزه سئو ارائه بدهیم. در نهایت هم به نکاتی اشاره کردیم که می باید برای تهیه پروپوزال نهایی، به مشتری خود ارائه دهیم.

      ممکن است در تجربه های کاری شما، مواردی وجود داشته باشد که ما فراموش کرده باشیم تا در این مقاله قرار دهیم.

      اگر شما از این موارد آگاه هستید، حتما در بخش نظرات عنوان کنید تا آن را به مقاله ” خدمات سئو شامل چیست؟ ” اضافه کنیم. در ضمن اگر این مقاله را مفید دیدید، حتما آن را به دوستان خود معرفی کرده یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

      نظر شما در درباره این مقاله چیست؟

      راهنما برای مطالعه بیشتر:

      برای تولید این مقاله، از ارائه آقای امین اسماعیلی در دورهمی کندو استفاده شده است. برای دسترسی به فیلم این کارگاه، می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

      راهنما برای خواندن سایر مقالات سایت به صورت دسته بندی شده:

      شما می توانید از طریق لینک های کاربردی زیر به سایر مقالات سایت که کاملا بصورت طبقه بندی شده وجود دارد، مراجعه نموده و از آن ها استفاده کنید: