راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق – مقدمه

در این آموزش رایگان ویدئویی، به 6 مرحله اساسی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق در ایران خواهیم پرداخت. در واقع شما می آموزید که چگونه می توانید یک کسب و کار دیجیتال موفق را راه اندازی کنید.

با توجه به رونق کسب و کارهای دیجیتال در سال های گذشته، بسیاری از افرادی به دنبال جواب این سوال هستند  که کسب و کار اینترنتی موفق چگونه ایجاد می شود.

در این فیلم آموزشی رایگان، سعی خواهیم کرد شما را به طور کامل با مراحل راه اندازی یک کسب و کار دیجیتال موفق در ایران آشنا نماییم.

6 مرحله برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

فیلم آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق در ایران، شامل چه بخش هایی است؟

در این آموزش رایگان ویدئویی، به دنبال پاسخ به این سوال خواهیم بود که چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق در ایران را راه اندازی کنیم.

در نظر داشته باشید که در این آموزش، قصد نداریم تا راه اندازی یک کسب و کار دیجیتال مثل دیجی کالا را بررسی نماییم. بلکه می خواهیم تمامی پارامتر هایی که در این چند سال، برای مشتریان خود اجرا کرده ایم و آن ها را به کسب درآمد در اینترنت رسانده ایم، برای شما بیان کنیم.

در این بین حتی به خودمان هم رحم نکردیم و  به مشکلات خودمان در رسیدن به کسب و کار اینترنتی بسیار پولساز، اشاره کرده ایم.

پس از بررسی این 6 مرحله، به یکی از اساسی ترین بخش های این ویدئو می رسیم که تقریبا در هیچ دوره یا کلاس های راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، به آن هیچ اشاره ای نمی شود.

در این بخش به بررسی چالش های موجود در زمینه کسب و کار دیجیتال در ایران خواهیم پرداخت. مواردی که هیچکدام از دوره های راه اندازی کسب و کار دیجیتال یا اینترنت مارکتینگ، به شما نمی گویند.

در واقع نمی خواهیم فقط شما را با بخش پولساز کسب و کارهای دیجیتال آشنا کنیم. بلکه می خواهیم شما را با تمامی چالش ها و مشکلاتی که در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران با آن مواجه خواهید شد، آشنا نماییم.

در انتهای فیلم نیز، به تمامی فرصت های شغلی که در این زمینه وجود دارد، اشاره خواهیم کرد. این به این دلیل می باشد که شاید شما نخواهید خودتان کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید اما بخواهید به خاطر جذابیت های موجود در این زمینه، در یکی از این حوزه ها، مشغول به کار شوید.

فیلم آموزشی رایگان “6 مرحله برای راه اندازی کسب و کار دیجیتال موفق و چالش های راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران” شامل بخش های اصلی زیر می باشد.

چرا باید کسب و کار دیجیتال راه اندازی کنیم؟

  • جواب به اصلی ترین سوال در این زمینه: چرا باید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

  • آیا کسب درآمد از اینترنت امکان پذیر و شدنی است؟

  • چرا باید تصمیم به راه اندازی کسب و کار اینترنتی بگیرم؟

    در این قسمت به 5 عنصر اساسی یعنی داشتن ایده، انجام دادن کار دلخواه، گسترش کار سنتی در فضای دیجیتال، رئیس خود بودن و همین طور راه اندازی  کسب و کار اینترنتی به عنوان بخشی از کسب و کار فعلی شما، خواهیم پرداخت.

در صورتی که نمی دانید بازاریابی دیجیتال چیست، می توانید از این لینک استفاده کنید.

چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

مرحله اول: پیدا کردن ایده

  • پیدا کردن یک نیاز یا یک خلا در بازار موجود

  • ارائه راه حل برای رفع مشکل یا نیاز

  • بهبود انجام فرآیند های یک کار

  • انتخاب بخش کوچکی از بازار هدف برای داشتن قدرت بیشتر در آن

مرحله دوم: انجام تحقیقات بازار و نوشتن برنامه کسب و کار

  • تحلیل بازار برای سنجش وسعت و کشش بازار هدف

  • تدوین استراتژی یک کسب و کار دیجیتال و هدف گذاری کسب و کار

  • برنامه ریزی برای بازاریابی اینترنتی و فروش و تبلیغات کسب و کار

  • طراحی مدل کسب و کار اینترنتی و نوشتن بیزینس پلن برای آن

  • شناخت مخاطبان و رفتارهای آنان

  • طراحی مدل ارتباط با مشتریان و مخاطبان

  • بررسی کامل در مورد شرکا و سرمایه گذاران احتمالی

  • بررسی و تحلیل رقبا کسب و کار دیجیتال

  • شناخت و تحلیل کانال های بازاریابی

  • شناخت و تحلیل کانال های فروش

  • تخمین حدود هزینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار دیجیتال موفق در شش مرحله

مرحله سوم: طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

در این بخش با نکات مهم در زمینه طراحی سایت و همین طور برپاسازی سایت فروشگاه اینترنتی آشنا خواهیم شد. در این بخش می آموزیم که چگونه تشخیص دهیم که به چه سایتی و با چه امکاناتی نیاز داریم.

بخش اصلی این قسمت، آشنایی با پارامتر های اساسی در برپاسازی یک سایت حرفه ای و قوی می باشد. در این بخش نکات زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

  • تامین امنیت داده ها در سایت

  • تضمین سرعت سایت

  • نمایش داده شدن در دستگاه های موبایل

  • گرافیک سایت و تجربه کاربری

  • آسان سازی فرآیند های خرید

  • داشتن ابزارهای تبدیل و فرآیندهای ارتباط با مشتریان

برنامه ریزی برای پیاده سازی اصول بازاریابی دیجیتال در وب سایت

  • ایجاد عنوان جذاب در ساخت صفحات سایت

  • شرح دقیق محصولات و خدمات

  • تعیین استراتژی محتوا

  • جمع آوری نظرات مشتریان قبلی

  • طرح ریزی برای پیشنهاد های رد نشدنی و ویژه

  • ایجاد فوریت در فروش

  • برنامه برای درخواست فروش

  • ارائه ضمانت نامه یا هرگونه مدارک برای نشان صلاحیت شما

ما در سایت وبمستر وردپرس، مقالات بسیار زیادی در این زمینه ها قرار داده ایم. در صورتی که نیاز به مطالعه بیشتر و عمیق تر شدن در مباحث فوق را دارید، می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سئو
چک لیست تولید محتوا با کیفیت برای سایت
روش اتصال سایت شما به ابزارهای آمارگیری مثل وبمستر تولز و گوگل آنالتیکس
چک لیست ساخت صفحه محصول در سایت
چک لیست ساخت صفحه اصلی سایت

مرحله چهارم: پیدا کردن ایده

  • چهارمین مرحله، شامل آوردن بازدید کننده به سایت می باشد. در این مرحله با روش های آنلاین و همین طور آفلاین سعی در ایجاد ترافیک موثر برای سایت خود می کنیم.

مرحله پنجم: تحلیل نتایج به صورت مستمر برای انجام تبدیل در سایت

در این مرحله که یکی از مهم ترین مراحل در راه اندازی کسب و کار موفق در اینترنت می باشد، شما باید بتوانید تبدیل را به بهترین صورت در سایت خود انجام دهید.

منظور از تبدیل، تبدیل بازدید کننده سایت شما به خریدار و سپس تبدیل خریدار سایت شما به مشتری دائمی در سایت می باشد. در این قسمت شما باید از کلیه تکنیک های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید تا ترافیک را جذب و سپس تبدیل کنید.

برای انجام تبدیل بیشتر در سایت، می باید یک سری فعالیت ها را به طور مستمر انجام دهید. این موارد شامل فعالیت موثر و هدفمند در شبکه های اجتماعی و همین طور طراحی و اجری کمپین های دیجیتال (چه در سایت و چه در شبکه های اجتماعی) می باشد.

شما باید از به دقت و با هوشیاری از بازاریابی محتوا و ایجاد آهن ربا در سایت خود استفاده نمایید. پس از آن باید به صورت مستمر نتایج ورودی ها به سایت خود را مورد تحلیل قرار دهید. با این کار سعی در پیدا کردن نقاط ضعف و قدرت خود نمایید و سعی کنید تکنیک های مورد نظر را برای کاربران ایرانی، بومی سازی کنید.

برای رسیدن به اهداف بالا باید توانایی هایی زیر در خود ایجاد کنید:

  • داشتن تخصص وبمستری برای مدیریت سایت

  • توانایی نویسندگی و تولید محتوا هدفمند

  • قابلیت ساخت صفحات محصول و صفحات فرود

  • توانایی بالا بردن زمان ماندن مخاطب در سایت

  • قابلیت آنالیز داده های سایت و رفتار کاربران

  • توانایی ایجاد ترافیک برای سایت برای گرفتن لید

  • قابلیت بازاریابی ویدئویی و صوتی

  • توانایی در اجرای کمپین های ایمیل مارکتینگ

  • توانایی در عنوان نویسی و تبلیغ نویسی

  • قابلیت تجزیه و تحلیل رقبای کسب و کار شما

  • قابلیت جلب رضایت مشتری

  • توانایی در مدیریت هزینه برای تبلیغات

  • قابلیت درگیر کردن مشتری با محصولات و خدمات سایت

  • توانایی ایجاد محتواهای تعاملی

  • توانایی در انجام سئو سایت (داخلی و خارجی)

  • قابلیت بالا بردن نرخ کلیک

  • توانایی برای ارائه پشتیبانی قوی و خدمات پس از فروش عالی

  • قابلیت هدایت بازدیدکنندگان سایت به صفحات فرود و محصول

  • توانایی ایجاد نوآوری در ارائه خدمات و محصولات

  • توانایی افزایش نرخ تبدیل و فروش بیشتر محصولات به کاربران

مرحله ششم: برندینگ و ایجاد شهرت برای کسب و کار

این مرحله، مهم ترین مرحله در تبدیل کسب و کار اینترنتی شما به یک کسب و کار دیجیتال پولساز می باشد. در این مرحل شما باید از انواع روش های آنلاین یا آفلاین استفاده کنید تا بتوانید به شهرت کسب و کار خود در سطح اینترنت اضافه نمایید.

در صورتی که با اصطلاحات سئو آشنا نیستید، می توانید از این لینک استفاده کنید.

چالش های موجود در راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ایران

برای راه اندازی کسب و کار دیجیتال، همواره به شما مزیت ها و درآمدزایی آن گفته می شود. اما هیچگاه به شما دردسرها و مشکلاتی که شما در طول زمان با آن ها دست به گریبان خواهید شد، گفته نمی شود.

در این قسمت از فیلم آموزشی راه اندازی کسب و کار اینترنتی، به چالش های موجود، نگرانی ها، مشکلات و سختی های آن اشاره کرده ایم. این بخش شامل قسمت های زیر می باشد.

  • افسانه های موجود در زمینه دیجیتال مارکتینگ

  • سخت بودن ایجاد تمایز با دیگران

  • چالش های مدیریت به دلیل بزرگ شدن داده ها

  • کمبود نیرو های متخصص و ماهر در این حوزه ها

  • مشکلات در فرآیند های استخدام و مدیریت

  • چالش های نگه داشتن یک تیم مناسب در کنار هم

  • بروز نگه داشتن تخصص اعضای تیم شما

  • چالش های درک رفتار مشتریان

  • مشکلات در تامین بودجه مناسب برای گسترش کار

  • چالش های تولید ترافیک و گرفتن فید بک از کلیه فعالیت ها

  • چالش مقابله با رقیبان قدرتمند و صاحب نفوذ و پولدار

  • (گاهی) طولانی بودن فرآیند رسیدن به درآمد زایی

  • ایجاد تعادل بین رشد کسب و کار و ثابت ماندن کیفیت

  • فشار شدید کاری (خستگی، آسیب های جسمی و روحی)

  • چالش های مدیریت ده ها شبکه اجتماعی

  • مواجهه مشتری با حجم زیادی از تبلیغات

  • مشکلات مختلف در زمینه گرفتن انواع مجوز ها

  • افسانه انجام تمام کارها و فعالیت ها توسط خودمان

مشکلات و چالش ها در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

فرصت های شغلی در حوزه کسب و کار اینترنتی

ممکن است به دلایل مختلف، نخواهید یا قادر نباشید که یک کسب و کار اینترنتی به پا کنید. یا اینکه بخواهید مدتی در این زمینه به کسب تجربه بپردازید و بعد شروع به ایجاد کسب و کار دیجیتال خود نمایید.

از آنجایی که حوزه کسب و کارهای اینترنتی، بسیار گسترده می باشد، فرصت های شغلی بسیاری نیز در این زمینه برای دوستداران آن فراهم می باشد.

در انتهای این فیلم آموزشی، به عنوان این مشاغل اشاره ای خواهیم کرد. این زمینه های کاری عبارتند از:

  • وبمستر

  • تولید کننده محتوا

  • متخصص سئو

  • برنامه نویس وب و موبایل

  • کارشناس شبکه های اجتماعی

  • بازاریاب محتوایی

  • کارشناس گوگل ادوردز

  • کارشناس ایمیل مارکتینگ

  • طراح کمپین های تبلیغاتی دیجیتال

  • دیجیتال مارکتر

نمایش فیلم 6 مرحله برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

در ادامه می توانید این فیلم آموزشی را، در زیر مشاهده فرمایید. در صورتی که نیاز به دانلود آن دارید، می توانید از لینک های پایین صفحه استفاده نمایید:

نتیجه گیری برای فیلم آموزش راه اندازی کسب و کار دیجیتال موفق

در این آموزش، شما با 6 مرحله اصلی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق ، آشنا شدید. با اجرای این 6 مرحله، شما یک کسب و کار اینترنتی پولساز خواهید داشت.

در بخش دوم، به چالش های و مشکلات موجود در زمینه راه اندازی کسب و کار دیجیتال پرداختیم. این بخش یکی از مهم ترین بخش هایی است که در هیچ  دوره یا سمیناری، در مورد آن صحبت نمی شود.

در انتها نیز، به فرصت های شغلی موجود در زمینه کسب و کارهای اینترنتی پرداختیم. چرا که ممکن است شما به دلیل جذابیت حوزه کسب و کارهای اینترنتی، بخواهید در آن ها فعالیت کنید.

ممکن است به نظر شما بعضی از موارد درست نبوده و یا شما موارد بیشتری را بدانید که ما فراموش کرده ایم تا در این فیلم آموزشی، قرار دهیم.

اگر شما از این موارد آگاه هستید، حتما در بخش نظرات عنوان کنید تا آن را به این مقاله اضافه کنیم. در ضمن اگر این مقاله را مفید دیدید، حتما آن را به دوستان خود معرفی کرده یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نظر شما در درباره این مقاله چیست؟

در ساخت و تهیه این مطلب فیلم آموزشی از مراجع زیر استفاده شده است. شما می توانید با مراجعه به آن ها، اطلاعات بیشتری را بدست آورید:

راهنما برای خواندن سایر مقالات سایت به صورت دسته بندی شده:

شما می توانید از طریق لینک های کاربردی زیر به سایر مقالات سایت که کاملا بصورت طبقه بندی شده وجود دارد، مراجعه نموده و از آن ها استفاده کنید:

بازگشت به صفحه بلاگ وبمستر وردپرس