چک لیست ساخت صفحه محصول – مقدمه

این بخش یکی دیگر از بخش های چک لیست های ضروری برای وبمستران می باشد که در آن به چک لیست ساخت صفحه محصول در سایت اشاره می کنیم.

یکی از مهمترین صفحات سایت شما، صفحات محصول می باشد که می توانید با بهینه سازی آن ها و ارائه پیشنهاد های حرفه ای، فروش خود را چندین برابر کنید.

در چک لیست ساخت صفحه محصول ، به مواردی کاملا حرفه ای اشاره شده است که استفاده از آن در درست کردن صفحه محصول، باعث افزایش فروش و در نتیجه درآمد شما می گردد.

ساخت صفحه محصول

چک لیست ساخت صفحه محصول حرفه ای

در مقاله “چک لیست ساخت صفحه محصول در سایت” به طور لیست وار، به کلیه مواردی اشاره شده است که می تواند بیشترین تاثیر را بر روی بازدید کنندگان شما و همین طورافزایش نرخ فروش در سایت برای شما داشته باشد.

این مورد به این معنی نیست که شما باید برای ساخت صفحه محصول سایت خود، حتما از کلیه موارد زیر استفاده نمایید. این ها فقط لیستی از مواردی هستند که در بازاریابی اینترنتی بر روی  آن ها تحقیق شده و دیده شده که می تواند اثر بسیار مثبتی در بالا بردن فروش و فشرده شدن دکمه خرید در صفحه محصول، داشته باشد.

برای ساخت صفحه محصول سایت خود، سعی کنید از این موارد استفاده کرده و این نکات را به صورت های مختلف تست نمایید. مسلما فقط با تست واقعی می توان متوجه شد که آیا این نکات در حوزه کاری شما نیز موثر است یا خیر.

بنابراین همواره از قدرت خلاقیت خود برای ساخت صفحه محصول سایت خود بهره برده و همین طور سعی کنید در بین آن، از نکات زیر را بهره بگیرید چرا که سایتی که در آن عمل فروش انجام نپذیرد، عملا محکوم به شکست خواهد بود.

انگیزه های اصلی خرید برای کاربران

  • کاهش ترس:

    همواره مشتری پیش از خرید یک محصول یا خدمت، ترس های مختلفی در مورد آن خرید دارد. مسلما زمانی در ساخت صفحه محصول خود موفق خواهید بود که بتوانید باعث کاهش ترس مشتریان خود گردید (ترس هایی چون خراب شدن، ضرر کردن، گران بودن و سایر موارد)

  • مورد توجه واقع شدن:

    گاهی اوقات خرید مشتری بر این اساس صورت می گیرد که می خواهد مورد توجه واقع شود. این نکته رو به وضوح می توانید در مورد فروش محصولات اپل مشاهده نمایید.

  • یک سود عالی یا به دست آوردن لذت و حس خوب:

    بسیاری از خرید ها بر این اساس اتفاق می افتد که مشتری احساس می کند سود عظیمی از این خرید برایش اتفاق خواهد افتاد. همچنین در بسیاری از موارد نیز خرید برای به دست آودن حس لذت و داشتن حس خوب انجام می شود.

  • کسب درآمد یا صرفه جویی:

    کسب درآمد نیز یکی از موارد بسیار مهم است که عامل اصلی خرید برای مشتریان محسوب می گردد. همچنین نقطه مقابل این امر یعنی صرفه جویی نیز یکی از فاکتورهای موثر برای خرید است.

  • تحقق آرزوها و رویاها:

    این آیتم، یکی از مهم ترین موارد از محرک های خرید در افراد است. اگر در ساخت صفحه محصول خود از فضاها یا عکس یا فیلم هایی استفاده کنید که حس محقق شدن این آرزوها را برای مشتری شما فراهم می کند، مسلما فروش خود را چندین برابر افزایش خواهید داد.

دریافت مشاوره اختصاصی ساخت سایت

یک فرصت بی نظیر برای مشاوره اختصاصی ساخت وب سایت پولساز !!!

آیا نیاز به ساختن یک سایت دارید که درآمد شما را به صورت همیشگی تضمین کند؟ کارشناسان وبمستر وردرس بهترین مشاوره را برای ساخت یک سایت حرفه ای به شما ارائه خواهند داد.
دریافت مشاوره اختصاصی ساخت سایت

نکات اصلی در ساخت صفحه محصول

برای ساخت صفحه محصول حرفه ای که بتواند باعث افزایش چشمگیر فروش شما گردد، شما باید از چندین پارامتر مهم در آن استفاده کنید. این نکات به صورت سر تیتر در این قسمت گذاشته شده و در ادامه مقاله هر بخش آن به صورت جداگانه توضیح داده خواهد شد.

خرید آنلاین با ساخت صفحه محصول عالی

رعایت نکات عمومی در ساخت صفحه محصول

یک سری از نکات عمومی در ساخت صفحات محصول در سایت وجود دارد که تقریبا می باید آن ها را رعایت نمود و بر روی پیاده سازی آن ها تاکید داشت. این نکات عمومی در ساخت صفحه محصول به شرح زیر می باشند:

  • استفاده از متن تبلیغاتی مناسب:

    در ساخت صفحه محصول می باید از یک متن تبلیغاتی طولانی و کامل استفاده کنید. با وجود اینکه قسمت های بسیار زیادی از متن شما خوانده نخواهد شد، اما تا حد امکان باید صفحه محصول شما طولانی تر، کامل تر و جامع تر باشد.

    سعی کنید با قرار دادن توضیحات تا بیشترین حد ممکن، کلیه بخش های محصول یا خدمت خود را مورد توصیف و بررسی قرار دهید. این شامل تعریف از مزایا و همین طور ویژگی های محصول شما خواهد شد.

  • تقسیم متن توضیحات به قطعات کوچک:

    یکی دیگر از مواردی که می باید در ساخت صفحه محصول استفاده کنید، این می باشد که متن خود را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید. برای هر بخش عنوان های مناسب استفاده کرده و در هر کدام از عکس ها و فیلم های مناسب استفاده کنید.

    سعی کنید هر پاراگراف بیشتر از ۵ سطر نباشد و بین پاراگراف ها نیز از فضای سفید استفاده کنید تا کاربر شما در حین بازدید از صفحه احساس کلافگی (یا خفگی) نداشته باشد.

  • قرار دادن کلمات جذاب و مهم در ابتدای پاراگراف:

    سعی کنید در هنگام ساخت صفحه محصول خود و پس از تقسیم متن صفحه محصول به قطعات کوچکتر، کلمات جذاب و مهم را در ابتدای پاراگراف های خود قرار دهید و حتی آن ها را بولد یا ایتالیک کرده یا با یک رنگ دیگر مشخص کنید که کاربر به آن جذب گردد.

  • استفاده از فونت ها یا رنگ های کم در ساخت صفحه محصول:

    یکی دیگر از آیتم ها در ساخت صفحه محصول حرفه ای، استفاد از کمترین فونت ها و همین طور کمترین تعداد رنگ ها می باشد. استفاده از فونت ها و رنگ های مختلف به تعداد زیاد باعث کم شدن توجه کاربر به خرید شده و عملا شما شانس فروش محصول یا خدمت خود را از دست می دهید.

  • استفاده از رنگ های گرم تر در دکمه های خرید:

    سعی کنید از دکمه ها با رنگ های گرم تر و کنتراست بیشتر نسبت به سایر رنگ های در صفحه محصول استفاده کنید. این باعث توجه بیشتر مخاطب نسبت به فشار دادن دکمه خرید خواهد شد.

    یک اصل دیگر استفاده از رنگ هایی است که در کاربران آن را به عنوان دکمه خرید می شناسند، به عنوان مثال به دلیل عمومیت خرید در دیجی کالا و اینکه دیجی کالا از رنگ سبز برای دکمه خرید خود استفاده کرده است، بنابراین کاربران عادت دارند که دکمه های خرید عموما به رنگ سبز باشد.

    بنابراین شما هم می توانید از همین رنگ برای دکمه خرید محصول خود استفاده کنید. البته این امر عمومیت ندارد و بسته به حوزه فعالیت شما ممکن است فرق کند که با تست، می توانید به آن پی ببرید.

  • قانون دو خط اول صفحه محصول:

    به نظر می رسد خطوط ابتدایی صفحه محصول شما، بیشترین تاثیر را بر مخاطب می گذارد و بیشتر از سایر بخش ها در صفحه محصول خوانده می شود.

    بنابراین بهتر است در هنگام ساخت صفحه محصول خود، بهترین مطلب در مورد محصول یا خدمت خود در دو خط اول صفحه محصول خود قرار دهید.

  • استفاده از عکس و فیلم در صفحه محصول:

    یکی دیگر از آیتم های بسیار مهم در ساخت صفحه محصول ، استفاده از عکس و فیلم به تعداد کافی در داخل صفحه محصول می باشد. گرفتن عکس از زوایای مختلف محصول، طرز کار آن یا تهیه آن و سایر نکات مربوطه، بسیار اهمیت دارد.

    در نظر داشته باشید که تاثیر تصاویر و فیلم بیسیار بیشتر از متن است. بنابراین استفاده از عکس یا فیلم محصول که افراد را در حال استفاده از آن نشان می دهد، بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

    سعی کنید از عکس ها و فیلم های واقعی یا خودتان استفاده کنید. بهتر است فضای شما ، فضای ایران را تداعی کنید. استفاده از عکس های خارجی و کپی، نه تنها حس خوبی به بازدید کننده شما نمی دهد، بلکه باعث عدم اعتماد آنان به شما خواهد شد.

    نکته بسیار مهم: در ساخت صفحه محصول خود از فیلم ها و عکس های با کیفیت استفاده کنید.

  • دعوت به اقدام های مکرر در صفحه محصول:

    سعی کنید پس از هر چند بخش از متن توضیحات خود، از بازدید کننده خود دعوت به اقدام به عمل بیاورید. برای اینکار می توانید دکمه خرید را در بخش های مختلف صفحه محصول به کار برده و از بازدید کننده خود درخواست به اقدام نمایید.

    برای اینکه این دعوت به اقدام ها برای خرید، اثر بیشتری داشته باشد، می توانید جمله های مختلف با محرک های بهتر را بر روی هر دکمه درج نمایید. برای هر بخش سعی در ارائه یک پیشنهاد برای استفاده از محصول یا خدمت خود داشته باشید.

    پس همواره سعی در تکرار اقدام اصلی در ساخت صفحه محصول خود داشته باشید. سعی کنید دکمه های CTA شما، همه به یک رنگ بوده و در واقع هم رنگ با دکمه اولیه خرید محصول شما باشند.

  • تاکید بیشتر بر انگیزاننده های احساسی:

    از آنجایی که فروش بیشتر بر مبنای احساس افراد اتفاق می افتد و نه منطق آن ها، لذا تاثیر انگیزاننده های احساسی در متن شما، احتمال فروش شما را چندین برابر خواهد کرد.

    این بخش، یکی از قسمت هایی است که باید از خلاقیت خود استفاده نمایید و محرک های احساسی در زمینه کاری یا صنعت خود را یافته و با توجه به آن ها، شروع به دادن و ارائه پیشنهاد در مورد آن ها کنید.

    گاهی اوقات فقط استفاده از برخی از کلمات مانند: جدید، بهترین، اولین و مشابه آن ها، می تواند افراد را بسیار زیاد ترغیب به خرید محصول یا خدمت شما نماید.

  • عدم استفاده از مواردی که باعث پرت شدن حواس مشتری می گردد.:

    سعی کنید از موارد و همین طور کلمات و جمله هایی که حواس افراد را از خرید و تمرکز روی محصول شما پرت می کنند، جدا خودداری کنید.

    انواع تبلیغات در صفحه محصول یا خدمات شما، ارائه مقالات، گذاشتن محصولات مرتبط و همین طور استفاده از سایدبار در طراحی صفحه محصول، همه باعث خواهند شد تا تمرکز مشتری شما از خرید روی محصول کاسته شود.

    عموما صفحه محصول به صورت تک ستون ساخته شده و تا حد امکان از سایدبار درون آن استفاده نمی کنند تا تمام تمرکز مشتری، بر روی خرید محصول متمرکز باشد.

  • ساخت صفحه محصول بر اساس کلمات کلیدی:

    از مهم ترین مواردی که باید در ساخت صفحه محصول در نظر گرفته شود، این می باشد که صفحه محصول خود را باید بر اساس کلمات کلیدی که می خواهید بر روی آن ها سئو انجام دهید، بسازید.

    برای این کار و حتی ایده گرفتن در مورد اینکه چه کلمات کلیدی را باید برای ساخت صفحه محصول خود بکار برید، می توانید از سایت های رقیب خود استفاده کنید. با تولید صفحه محصول بر اساس کلمات کلیدی، شانس فروش خود را بالاتر خواهید برد.

نکات مهم در ساخت صفحه محصول
  • بهینه سازی صفحه محصول (سئو صفحه محصول):

    یکی دیگر از موارد مهم در ساخت صفحه محصول ، انجام سئو On-page بر روی آن می باشد. باید کلیه نکات مربوط به سئو داخلی را بر روی آن انجام دهید و همین طور به تکرار سعی در استفاده از کلمات مشابه یا کلمات مترادف و یا LSI های کلمه کلیدی خود داشته باشد.

  • داشتن محتوا منظم و ساختار و چیدمان مرتب در صفحه محصول:

    متن و سایر بخش های صفحه محصول شما اعم از تصاویر و فیلم ها، می باید چیدمان منظم داشته و به هیچ عنوان ساختار شلخته و درهمی نداشته باشند.

    می توانید هر چند پاراگراف خود را با عنوان های مناسب از هم جدا کرده و همین طور به جای استفاده از پاراگراف های طولانی، از بولت ها برای خلاصه سازی استفاده نمایید.

  • بکار بردن گزینه های کمتر برای انتخاب:

    از دیگر مواردی که باعث گیج شدن مشتری و عدم خرید محصول شما می گردد، داشتن گزینه های زیاد برای انتخاب یک محصول یا کالا یا خدمت می باشد.

    سعی کنید از گزینه های کمتر برای انتخاب بهره ببرید و برای انتخاب ها، ایجاد محدودیت داشته باشید. ایجاد محدودیت به این معنی نیست که حق انتخاب مشتری را بگیرید، بلکه به این معنی است که نزدیک محصولات به نیاز مشتری باید به او نمایش داده شود و گزینه های اضافی که باعث عدم تمرکز و گیجی در خرید می گردد را، حذف نمایید.

    در صورت داشتن چندین انتخاب برای محصول خود، سعی کنید از بین آن ها، خودتان برای خرید، یکی از آن ها را پیشنهاد دهید. این باعث کمک کردن به انتخاب توسط مشتری خواهد شد.

  • مخاطب قرار دادن کاربر در متن صفحه محصول:

    برای ساخت صفحه محصول خود باید در نظر داشته باشید که اولویت اول با بازدید کننده شما می باشد. سعی کنید از واژه من استفاده نکنید چون موضوع اصلا در مورد شما نیست.

    سعی کنید در جملات خود، کاربر خود را مخاطب قرار دهید و سعی در حل مشکل بازدید کنندگان خود داشته باشید.

  • حفظ تمرکز کاربر بر خرید:

    همان طور که در قسمت های قبل نیز بیان شد، تمام تمرکز کاربر شما باید در صفحه محصول، معطوف به خرید محصول گردد. لذا سعی کنید از داخل محصول خود به صفحه یا صفحات دیگری لینک ندهید. حداکثر تمرکز مشتری شما باید بر روی محصول باشد تا فروش اتفاق بیافتد.

    برای این کار می توانید از تکنیک های Gamification نیز در صفحه محصول خود استفاده کنید تا افراد به طور کامل با محصول شما، مزیت ها و ویژگی های آن، به صورت عملی درگیر شوند. این یکی از راه های بسیار عالی برای حداکثر تمرکز بر محصول می باشد.

  • نداشتن گزینه مخفی در فرآیند خرید:

    سعی کنید کلیه موارد یا هزینه هایی که مشتری باید در خرید محصول، آن ها را مشاهده یا پرداخت نماید، در صفحه محصول خود ذکر کنید. در بسیاری از موارد وجود گزینه های مخفی و نمایش آن ها در هنگام پرداخت، باعث رها شدن سبد خرید توسط مشتریان می گردد.

  • ارائه محصول برای مشتری باید جذاب باشد:

    در ساخت صفحه محصول خود، همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، باید از خلاقیت خود بسیار بهره بگیرید.

    باید همواره این سوال را از خود بپرسید که چه راه هایی وجود دارد که محصول را برای خریدار جذاب می کند؟ سعی به عملی کردن موارد پاسخ کنید و  محصول خود طوری ارائه دهید تا برای مشتری جذاب باشد.

  • گذاشتن خود به جای مشتری:

    سعی کنید در پیش از ساخت صفحه محصول، خود را به جای مشتری یا بازدید کننده سایت بگذارید. به این فکر کنید که چه چیزهایی مورد نیاز آنان است و چه مواردی باعث ایجاد اعتماد آن ها برای خرید خواهد شد.

    سپس موارد را لیست کنید و سعی کنید در بخش های مختلف در هنگام ساخت صفحه محصول از آن ها استفاده کنید.

  • استراتژی برای فروش مجدد:

    اگر مشتری اقدام به دکمه خرید در صفحه محصول شما نماید، یعنی شما بر بسیاری از موانع فروش کالا یا خدمات خود، غلبه کرده اید. بنابراین برای فروش مجدد، باید یک برنامه داشته باشید. برای انجام فروش مجدد، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

    • ارائه پیشنهاد مکمل: مثلا افرادی که این محصول را خریده اند، به این نیز نیاز پیدا کرده اند.
    • بیش فروشی: مثلا افرادی که این محصول را خریده اند، این را نیز خریده اند. این پیشنهادات نباید خیلی باعث تغییر قیمت محصول گردد. مثلا اگر محصولی با همان قیمت را دوباره به مشتری پیشنهاد دهید، احتمال فروش خود را بسیار پایین آورده اید.
    • پیشنهاد محصول بعدی: این امر می تواند پس از پرداخت و توسط فرستادن ایمیل به مشتری یا حتی بعد از ارسال کالا با فرستادن یک ایمیل تشکر بابت خرید، انجام پذیرد.
    • پیگیری بعد از خرید برای فروش مجدد: داشتن یک سیستم CRM می تواند در این امر شما را بسیار یاری کند. می توانید با مشتریان تماس گرفته و ضمن گرفتن نظرات آن ها، پیشنهادات جدیدی برای خرید کالا یا محصولات به آن ها بدهید.
دریافت مشاوره اختصاصی ساخت سایت

یک فرصت بی نظیر برای مشاوره اختصاصی ساخت وب سایت پولساز !!!

آیا نیاز به ساختن یک سایت دارید که درآمد شما را به صورت همیشگی تضمین کند؟ کارشناسان وبمستر وردرس بهترین مشاوره را برای ساخت یک سایت حرفه ای به شما ارائه خواهند داد.
دریافت مشاوره اختصاصی ساخت سایت

همانگونه که در قسمت اول مقاله نیز بیان شد، برای ساخت صفحه محصول در سایت خود، باید همواره از ۴ اصل کلی شامل: جلب توجه، معرفی محصول، ترغیب و اثبات و همین طور پیشنهاد ویژه استفاده کنید.

در این بخش می خواهیم وارد جزئیات این بخش شده و این موارد را به صورت جداگانه با نکات هر بخش، بیان نماییم.

ایجاد جلب توجه در صفحه محصول

برای ایجاد جلب توجه به محصول، می توانید از نکات زیر در ساخت صفحه محصول بهره ببرید. این نکات عبارتند از:

  • انتخاب عنوان مناسب:

    مهم ترین عامل در جلب توجه بازدید کنندگان شما، عنوان محصول شما و همین طور سایر عنوان هایی است که در صفحه محصول استفاده می کنید.

    در واقع مشتری در کمتر از چند ثانیه تصمیم می گیرد که آیا محصول شما ارزش دارد که آن را خریداری نماید یا خیر. برای پیدا کردن عنوان مناسب می توانید همواره نکات زیر را در نظر داشته باشید و بسته به این موارد بهترین عنوان برای بخش های مختلف صفحه محصول خود را انتخاب نمایید:

    1.  بزرگ ترین رویا مشتری شما چیست؟
    2. بزرگ ترین ترس مشتری شما چیست؟
    3. بیشترین نیاز مشتری شما چه چیز است؟
    4. الگوی مخاطبان شما چی شخص یا گروهی است؟
    5. مشتری شما از چه مواردی متنفر است؟

    به عنوان مثال فرض کنید شما می خواهید یک محصول در ارتباط با کنکور ارشد را به فروش برسانید. بزرگ ترین رویای مشتریان شما می تواند تحصیل و دریافت مدرک از بهترین دانشگاه ها باشد.

    بزرگ ترین ترس آن ها می تواند، عدم موفقیت در کنکور و نگرفتن نتیجه لازم باشد. می توانید در این مورد، از افرادی مثال بزنید که بدون داشتن امکانات لازم در بهترین دانشگاه قبول شده اند. این باعث می گردد که شخص انگیزه گرفته و پیش خود بگوید که من هم می توانم.

    بزرگ ترین نیاز شخص، می تواند قبولی در رشته و شهر مورد نظر باشد و الگوی این افراد، می تواند افراد موفق سال قبل که در کنکور ارشد پذیرفته شده اند، باشد. با کمی دقیق شدن در این موارد می توانید عنوان های بسیار جذاب بسازید.

  • استفاده از عنوان های خاص و دقیق:

    عنوان شما باید خاص بوده و تکراری نباشد. ضمن اینکه باید کاملا قابل درک و لمس برای بازدیدکننده باشد. مثلا عنوان می تواند این باشد: چگونه فقط با روزی ۲ ساعت درس خواندن، رتبه یک رقمی در کنکور ارشد بیاورید؟

    برای این موضوع، باید کلیه ایده های خود را برای اسم محصول و همین طور عنوان های داخل متن، جداگانه یادداشت کرده  و همین طور برای ایده گرفتن، به سایت های رقبای خود نیز سر بزنیم. همواره سایت رقیبان شما و بررسی عنوان های آن ها، می تواند به شما در یافتن نقاط که در آن ها کم کاری شده و یا یافتن نقاط ضعف صفحات محصول آن  ها، کمک کند.

    همچنین می توانید از عنوان های عجیب هم استفاده کنید. بهترین عنوان، عنوان هایی است که به نوعی به مزیت های محصول (یعنی نتیجه نهایی که خریدار از آن کسب خواهد کرد) اشاره می کند.

  • اشاره به نکات کلیدی محصول:

    نکات کلیدی محصول شامل مزیت های محصول و ویژگی ها (یا مشخصات) محصول می باشد. مزایای محصول در واقع به فردی اشاره می کند که از آن محصول یا خدمت استفاده می کند و نتیجه ای است که پس از استفاده از محصول به دست می آورد.

    مشخصات یا ویژگی های محصول، مربوط به خود محصول است. برای فهمیدن تفاوت بین این ها می توانید همواره این جمله را کامل کنید: “مشخصات و ویژگی های این محصول، باعث این مزیت می شود”.

  • تمرکز بر روی مزیت ها در صفحه محصول:

    برای ساخت صفحه محصول خود بیشتر باید روی مزیت ها و منافع استفاده از محصول تمرکز نمایید. ذکر این نکته در صفحه محصول بسیار مهم است که بعد از استفاده از محصول، قرار است چه اتفاقی برای مشتری شما بیافتد.

    شما باید به نوعی آینده را برای مشتری خود پیش بینی نمایید. باید در مورد این توضیح دهید که پس از استفاده از محصول چه اتفاقی می افتد و مشتری پس از خرید چه چیزی را بدست می آورد.

  • نوشتن ویژگی محصول و سپس بیان مزیت های آن:

    هیچگاه سعی نکنید که فقط ویژگی های محصول خود را در صفحه محصول بیان نمایید. سعی کنید پس از ارائه مشخصات و ویژگی ها، به مزیت های آن وچیزی که مشتری در نتیجه استفاده از آن بهره مند خواهد شد، اشاره کنید.

    مثلا فرض کنید رویه صندلی ماشینی را می فروشید که از جنس نانو می باشد. نباید فقط به ویژگی محصول، یعنی رویه صندلی ماشین نانو، اشاره کنید. می توانید به صورت مستقیم به مزیت آن یعنی هیچ گاه کثیف نشدن آن اشاره کنید. می توانید فقط مزیت را گفته و یا پس از ویژگی، مزیت را برای مشتری شرح دهید.

    مثلا: رویه صندلی ماشینی که هیچ گاه کثیف نمی شود، یا رویه صندلی ماشین نانو که کثیف نمی شود، تلویزیون صفحه باریک که جای کمتری می گیرد.

    دقت کنید که در همه موارد بالا پس از گفتن ویژگی، مزیت ها نیز برای مشتری شرح داده شده است.

نکات کاربردی ساخت صفحه محصول

معرفی محصول

برای معرفی محصول، می توانید از نکات زیر در ساخت صفحه محصول بهره ببرید. این نکات عبارتند از:

  • طرح مشکل:

    در ابتدا و پیش از معرفی محصول، می باشد مشکلی را که محصول شما قرار است آن را حل کند، ارائه دهید. برای این کار می توانید سوالات زیر را از خود بپرسید:

    • محصول من قرار است چه مشکلی را از مشتریان بر طرف نماید؟
    • چه لایه های عمیق تری از مشکل وجود دارد که مردم دوست ندارند آن را ببینند یا مستقیم بیان کنند؟

    به عنوان مثال دستگاه تصفیه آب می تواند باعث شادابی پوست بیشتر گردد و یا تناسب اندام می تواند باعث جذاب تر شدن و مورد احترام واقع تر شدن افراد گردد.

  • ارائه راه حل های ممکن برای رفع مشکل:

    پس از مطرح کردن مشکل، حال باید راه حل های مختلف برای حل مشکل را ارائه بدهید و سپس بیان کنید که شما چه راه حلی برای رفع این مشکل دارید. برای این کار نکات زیر می تواند بسیار به شما کمک کند:

    1. اشاره به تلاش های خود افراد برای حل مشکل مربوطه
    2. اشاره به مراجعه برای متخصصان آن حوزه برای رفع مشکل
    3. اشاره به واگذاری به دیگران
    4. حتی اشاره به محصولات رقیبان
    5. و در انتها اشاره به راه حل خودتان
  • تمایز راه حل شما برای حل مشکل:

    در این قسمت باید بطور کامل تشریح کنید که محصول شما چیست و تمایز و فرق اصلی محصول یا خدمت شما با دیگران در چه چیز است. سوالات زیر از خودتان، می تواند در ساخت صفحه محصول بسیار به شما کمک کند:

    1. چرا باید به من پول بدهید؟
    2. مزایای راه حل ارائه شده توسط من چیست؟
    3. چرا این راه حل، عملی است؟
    4. این راه حل باعث ایجاد چه باوری در شما خواهد شد؟

    شما می توانید معرفی محصول خود را بسته به استراتژی ای که برای عنوان های خود در نظر می گیرید، قبل یا بعد از اشاره به تمایز های راه حل خود با دیگران، قرار دهید.

ترغیب و اثبات

پس از دو بخش بالا، می باید مشتری خود را ترغیب به خرید نمایید. برای این کار باید کلیه موانع ذهنی که باعث می شوند تا خرید اتفاق نیافتد را برای مشتری خود، بر طرف کرده و این را به مشتری خود با روش های مختلف اثبات نمایید.

برای این کار، استفاده از نکات زیر بسیار به شما کمک خواهد کرد.

  • ضمانت محصول:

    یکی از موارد بسیار مهم در ساخت صفحه محصول، قرار دادن ضمانت های محصول یا خدمات شماست. اگر شما نتوانید ریسک ضمانت محصول خود را بپذیرید، چگونه توقع خواهید داشت که خریدار شما این ریسک را قبول کند.

    از جمله ضمانت های بسیار خوب، برگشت بی قید و شرط پول خریدار در صورت راضی نبودن از محصول یا خدمات شماست. خیلی کم اتفاق می افتد که افراد محصول شما را پس بدهند البته برای برخورد با افراد سودجو نیز می توانید یک استراتژی داشته باشید.

    به عنوان مثال اگر کسی سه بار محصول شما برگشت داد، جزو لیست سیاه رفته و دیگر کالایی برای او ارسال نکنید.

    ضمانت یا گارانتی محصول شما، باید توضیح متنی دقیق داشته باشد و مراحل کار برای برگشت وجه گرفته به طور کامل به همراه مراحل در آن تشریح شده باشد.

  • توصیه مشتریان راضی:

    یکی دیگر از نکات بسیار مهم که باعث ایجاد محرک در خرید بازدید کننده شما می گردد، این است که مشتریان دیگر در مورد محصول شما چه می گویند. برای این کار می توانید از فرمت های مختلف نظرات، برای نمایش در صفحه محصول خود استفاده کنید:

    1. قرار دادن نظرات کتبی: که با دست خط افراد نوشته شده است. می توانید از آن ها اسکن گرفته و آن را در صفحه محصول خود قرار دهید.
    2. قرار دادن نظرات صوتی: می توانید صدای  مشتریان راضی خود را ضبط کرده و آن را در صفحه محصول خود بگذارید
    3. نظرات ویدئویی: که از اثرگذارترین موارد در صفحه محصول می باشد. می توانید فیلم تهیه شده از مشتریان خود که از محصول شما استفاده کرده اند، در صفحه محصول خود به تکرار قرار دهید.
    4. قرار دادن نظرات تصویری: می توانید از تاییدیه های اجتماعی یعنی نظرات مشتری به همراه عکس استفاده کنید.

    سعی کنید یک سیستم جمع آوری نظرات بسازید و گرفتن نظرات مشتریان، بخشی از فرآیند فروش شما باشد (مثل استفاده از برگه نظر سنجی و صوتی و مشابه این موارد)

    یک راه دیگر، گرفتن نظرات از افراد معروف می باشد. شما می توانید ۱۰ نظر مختلف در مورد محصول خود را نوشته و آن را برای فرد مورد نظر بفرستید و از او درخواست کنید که از بین آن ها انتخاب کند و همان را در صفحه محصول خود قرار دهید.

  • توجیه قیمت محصول:

    حتما پس از تمام موارد بالا، در ساخت صفحه محصول خود باید توجه کنید که قیمت محصول یا خدمات خود را توجیه کنید. باید نشان دهید که چرا قیمت شما مناسب است. از همه مهم تر نشان دهید که ارزش محصول یا خدمت شما، خیلی بیشتر از قیمتی می باشد که مشتری قرار است پرداخت کند.

    سعی کنید این خرید را با خرید های دیگر شخص مقایسه کنید و همواره تاکید کنید که با این خرید، سودی بیشتر از مبلغ پرداختی به او خواهد رسید.

    گاهی اوقات می توانید از این جمله و مشابه آن استفاده کنید که محصول شما حتی ارزان تر از رایگان است. این امر خصوصا در زمینه خدمات مشاوره بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

    حتی اگر محصول شما ارزان هم باشد، شما می باید پایین بودن قیمت آن را توجیه کنید، در غیر این صورت فروش خوبی نخواهید داشت.

  • اثبات و دلیل:

    پس از موارد بالا، این سوال همواره در ذهن مشتری شما نقش می بندد که از کجا معلوم که صحبت های شما درست می باشد؟ باید به مشتری خود حرف های خود را ثابت کنید.

    باید با استفاده از عکس ها، نمودارها، مدارک یا استانداردهای محصول یا certificate های آن، نمایش تست های انجام شده بر روی آن، سعی کنید تا اثبات کنید که روش شما یا محصول شما برای مشتریان کارساز بوده است.

    به عنوان مثال، اگر در مورد سرعت سایت ها صحبت می کنید، می توانید از عکس تست های GTMetrix قبل از اینکه از خدمات سرعت شما استفاده کرده باشد و پس از اینکه شما سرعت سایت را بهینه کرده اید، استفاده نمایید.

توجیه قیمت در ساخت صفحه محصول

پیشنهاد های خاص

همواره باید سعی کنید پیشنهاد های خاص برای مشتری خود در صفحه محصول داشته باشید. به یاد داشته باشید که مردم پیشنهاد ها را می خرند نه محصولات را.

در نظر داشته باشید کار اصلی تیم بازاریابی شما، تهیه و ارائه پیشنهاد های جذاب برای کابران می باشد.  این پیشنهاد ها می تواند هم در صفحه محصول موجود باشد و هم در قسمت های مختلف سایت شما و هم در ایمیل هایی که برای کاربران خود ارسال می کنید.

برای این کار می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • پیشنهاد با محدودیت:

    در صورتی که در پیشنهاد خود محدودیت زمانی یا تعدادی داشته باشید، همواره می توانید از آن برای محرک خرید در بازدید کننده خود استفاده کنید. اینکه بیان کنید مثلا قیمت محصول فقط امروز این قیمت است یا فقط ۱۰ نفر اول از قیمت فعلی برخوردار خواهند شد.

  • ارائه پیشنهاد به منصرف ها:

    همواره سعی کنید پیشنهاداتی برای افرادی داشته باشید که به نوعی از خرید محصول شما منصرف شده اند. این می تواند شامل مشتریانی باشد که قصد دارند تا صفحه محصول را ببندند یا حتی سبد خرید خود را نصفه رها می کنند و از سایت شما می خواهند خارج شوند.

    این پیشنهادها می تواند شامل دادن درصد های تخفیف خوب در هنگام ترک صفحه محصول یا ارائه محصولاتی دیگر به صورت رایگان، در صورت خرید محصول مورد نظر باشد.

  • ارائه پیشنهاد ردنشدنی:

    پیشنهاد رد نشدنی، پیشنهادی است که آنقدر جذاب است که مشتری نمی تواند آن را رد کند. این زمانی اتفاق می افتد که مشتری احساس کند، پیشنهاد ما می تواند حتی ارزان تر از رایگان هم باشد.

    ارائه تخیف های مثلا ۹۰ درصدی، یکی از این استراتژی های می باشد. البته این استراتژی در کنار چندین استراتژی دیگر باعث افزایش فروش کلی سایت شما می گردد وگرنه این روش باعث ضرر دادن روی محصولات ارائه شده توسط شما خواهد شد.

درخواست از مشتریان برای گذاشتن نظرات

از دیگر مواردی که در فروش محصول یا خدمت شما اثرگذار است، نظراتی است که مشتریان به صورت واقعی در صفحه محصول قرار می دهند. شما می توانید از نکات زیر برای دریافت نظر مشتریان خود استفاده کنید:

  • درخواست نظر از مشتری برای بهبود کیفیت کالا یا خدمات شما

  • گذاشتن جایزه یا موارد تشویقی برای گذاشتن کامنت در صفحه محصول

  • درخواست از مشتریان راضی برای نظر گذاشتن و همین طور اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی

  • استفاده از دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در صفحه محصول

نتیجه گیری برای ساخت صفحه محصول در سایت

برای فروش بیشتر در سایت خود، می باید یک سری از نکات را در ساخت صفحه محصول خود رعایت نمایید. رعایت این نکات باعث بیشتر شدن و افزایش فروش محصولات و خدمات شما خواهد شد.

شما باید ابتدا توجه مشتری خود را جلب نمایید و سپس محصول خود را با روش هایی که در بالا توضیح داده شد، معرفی نمایید. سپس سعی کنید تا بازدید کننده را ترغیب به خرید محصول کنید. برای این کار لازم است که مزایای منحصر به فرد محصول خود را اثبات نمایید. همین طور باید بتوانید در صفحه محصول خود پیشنهادات ویژه داشته باشید.

این نکات ساخت صفحه محصول بسته به حوزه های مختلف ممکن است باهم فرق داشته و چیزی که آن ها را از هم متمایز می کند، ایده های خلاقانه شما در پیاده سازی این چک لیست های می باشد.

مطالب گفته شده در بالا در اکثر زمینه های کاری برای ساخت صفحه محصول، صادق بوده و همگی مورد تست واقع شده اند، اماممکن است در بعضی از حوزه ها موارد دیگری موجود باشد که ما به علت حضور نداشتن در آن ها، از این موارد آگاهی نداریم.

اگر شما از این موارد آگاه هستید، حتما در بخش نظرات عنوان کنید تا آن را به این مقاله اضافه کنیم. در ضمن اگر این مقاله را مفید دیدید، حتما آن را به دوستان خود معرفی کرده یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نظر شما در مورد ساخت صفحه محصول

راهنما برای مطالعه بیشتر:

برای تولید مقاله چک لیست تولید محتوا ، از لینک های زیر استفاده شده است که برای مراجعه به آن ها می توانید از لیست زیر استفاده کنید:

راهنما برای خواندن سایر مقالات سایت به صورت دسته بندی شده:

شما می توانید از طریق لینک های کاربردی زیر به سایر مقالات سایت که کاملا بصورت طبقه بندی شده وجود دارد، مراجعه نموده و از آن ها استفاده کنید: