چک لیست تولید محتوا
این بخش یکی دیگر از بخش های چک لیست های ضروری برای وبمستران می باشد که شامل چک لیست تولید محتوا می باشد.
چک لیست تولید محتوا برای سیستم سازی در تولید محتوای سایت، مورداستفاده تیم وبمستر وردپرس قرار می گیرد.
چک لیست تولید محتوا، همواره به ما یادآوری می کند که برای تولید محتوا باکیفیت و ارزشمند، چه پارامترهایی را باید رعایت کنیم و هر بار سعی در رعایت نکات تولید محتوا و همین طور بهتر کردن آن می کنیم.
این مطلب در تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹ مجددا بازنگری و آپدیت شده و بخش های مختلف آن به روزرسانی شده و نکات جدید به آن اضافه شده است.
این مقاله در آینده، بازهم به روزرسانی خواهد شد و نکات بیشتری به آن اضافه خواهد شد. درصورتی که می خواهید نکته ای را به این موارد بسیار مهم در مقاله تولید محتوا باکیفیت، اضافه کنید، حتما در بخش نظرات آن را بیان نمایید تا به این مقاله اضافه شود.
اصلی ترین تلاش ما در کلیه وب سایت ها، تولید محتوای باکیفیت می باشد. تولید محتوای مفید، می تواند علاوه بر هدایت ترافیک بیشتر به سایت ما، باعث انجام تبدیل بهتر در سایت و درنتیجه فروش بیشتر شود.
در این سری از چک لیست های ضروری وبمستران، قصد داریم تا چک لیست تولید محتوا را به اختصار بیان کنیم تا بتوانیم هر بار پیش از تولید محتوا، آن ها را بررسی کرده و درنتیجه محتواهایی با کیفیت بسیار خوب تولید کنیم.
امیدوارم این مجموعه چک لیست ها، باعث ارتقا سطح وب فارسی شده و به تولید محتوا ارزشمند در سایت های مختلف، کمک نماید.
روش های تولید محتوا:
از نکات مهم در چک لیست تولید محتوا ، این می باشد که بتوانید متن های جذاب و کاربردی تولید کنید تا بتوانید عملیات تبدیل یا همان Convert را بر روی بازدیدکنندگان خود انجام دهید.
روش های نوشتن متن های جذاب:
در واقع می توان گفت برای آماده سازی یک محتوا بسیار جذاب و کاربردی، می توانید سوالات اساسی زیر را از خود بپرسید تا یک متن فوق العاده جذاب تولید کنید:
حرفهایترین و بهروزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ
چک لیست تولید محتوا
در زیر به چک لیست تولید محتوا به صورت خلاصه اشاره شده است. در وبمستر وردپرس همواره سعی می کنیم از این چک لیست تولید محتوا استفاده کنیم تا هم محتواهای تولید شده تا آخرین حد ممکن بهینه باشند و هم دارای کیفیت قابل قبولی برای مخاطبین باشد.
این چک لیست تولید محتوا ، در حال بروزرسانی و آپدیت می باشد. در صورتی که می خواهید چیزی را به آن اضافه کنید و یا درخواست حذف بخش هایی از آن را دارید، می توانید در بخش نظرات پایین همین صفحه، آن را به ما اعلان نمایید.
فرمت های تولید محتوا
شما می توانید یک محتوا تولید کرده و آن را با فرمت های مختلف و با کمی تغییر منتشر نمایید. این باعث سریع تر دیده شدن محتوای شما گشته و می توانید شما را به اهداف بازاریابی محتوا، نزدیک تر نماید.
انواع فرمت های تولید محتوا عبارتند از:
راه های ارتقا محتوا
برای ارتقا و بالا بردن هر چه بیشتر رتبه محتوا های خود، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:
سبک ها و مدل هایی برای تولید محتوا
شما می توانید از قسمت های زیر برای تولید محتوای خود ایده بگیرید. در نظر داشته باشید که پروسه تولید محتوا، گاهی اوقات نیازمند به خلاقیت و دید باز می باشد، خصوصا اینکه محتواهای زیادی در آن زمینه خاص تولید شده باشد.
در زیر ایده هایی ارائه می شود که شما با استفاده از آن ها می توانید محتواهایی تولید کنید، که قابلیت پخش به صورت گسترده یا همان ویروسی را دارند.
این ها تنها بخشی از ایده هایی است که شما می توانید برای ساخت و تولید محتوای با کیفیت از آن ها استفاده کنید:
حرفهایترین و بهروزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ
راهنما برای مطالعه بیشتر:
برای تولید مقاله چک لیست تولید محتوا ، از لینک های زیر استفاده شده است که برای مراجعه به آن ها می توانید از لیست زیر استفاده کنید:
راهنما برای خواندن سایر مقالات سایت به صورت دسته بندی شده:
شما می توانید از طریق لینک های کاربردی زیر به سایر مقالات سایت که کاملا بصورت طبقه بندی شده وجود دارد، مراجعه نموده و از آن ها استفاده کنید:
مطلبتان بسیار جامع و کاربردی بود.
باتشکر از شما.
سلام به شما دوست عزیز
سپاسگزارم که وقت ارشمند خودتون رو گذاشتید تا برای ما پیام ارسال کنید. پیام های دلگرم کننده شما باعث ادامه راه توسط ما خواهد شد.
سپاس فراوان
باسلام خدمت استاد سلطانی.
بسیار استفاده کردیم از مطالب مفیدتون. به خصوص تولید محتوا
سلام بر استاد غلام بزرگوار
واقعا بنده رو شرمنده خودتون کردید. من از ابتدا شیفته راه شما بوده و هستم.
امیدوارم تونسته باشم، اندکی، در راهی که شما پیش روی من قرار دادید، سربلند بیرون اومده باشم استاد.
اسم استادی، متعلق به شماست و بنده حقیر، در این جایگاه قرار ندارم.
سپاسگزارم که پیام بسیار دلگرم کننده شما را شنیدم استاد بزرگوار.
همیشه در پناه حضرت حق باشید.
سپاس فراوان
باسلام خدمت استاد سلطانی عزیز واقعا کارتون حرف نداره بسیار محتوا جذاب و جامع و کاملی هست .خسته نباشید بنده بشدت علاقمند شما و کارهاتون هستم و شما را دنبال میکنم انشاءالله همیشه سالم و تندرست باشید و بودن شما برای ما نعمتی هست.اگر بشه لطفا ایمیلتون برام ارسال کنید تا بتونم بیشتر با شما ارتباط پیدا کنم بینهایت ممنون میشم.
ایمیل یا راه ارتباطی بخاطر پرسش مشکلاتم در مورد سایتی که دارم راه اندازی میکنم و بشدت دچار مشکلات شدم.اگر این لطف در حق بنده بفرمائئد باز هم بینهایت ممنون میشم
سلام به شما دوست عزیز
از لطف شما بسیار سپاسگزارم که وقت ارزشمند خودتون رو گذاشتید تا پیام های محبت آمیز و دلگرم کننده خود را برای بنده ارسال کنید.
نظر لطف شماست و ممنونم بابت پیام های شما.
این ایمیل بنده هست: soltani.n.mehdi@gmail.com
البته سایت رو بیشتر چک می کنم تا ایمیل. فکر می کنم اگه همین جا پیام بذارید، زودتر خواهم دید.
اگه سوالی هست و بلد باشم، خوشحال میشم که بتونم کمک کنم.
ببخشید که دیر پاسخ دادم. این چند وقت به شدت درگیر بودم.
ارادتمندم
کاملترین مقاله چک لیست مراحل تولید محتوایی بود که در وب پارسی دیدم
سلام به شما دوست عزیز
نظر لطف شماست
امیدوارم این آموزش ها مورد استفاده شما قرار گرفته باشند.
ممنونم از اینکه وقت با ارزش خودتون رو گذاشتید تا برای ما پیام ارسال کنید.
از لطف شما بسیار ممنون و سپاسگزارم
سلام جناب سلطانی
ممنون بابت مطالب ارزشمندی که در سایت منتشر میکنید
فقط نمیدونم چرا در شبکه های اجتماعی فعال نیستید و این که خبر نامه ندارید
از طریق کانال تلگرام یا پیج اینستا یا خبرنامه میتونیم از محتوای جدیدی که روی سایت گذاشتید با خبر بشیم
سپاسگزارم
سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
اول از همه بابت دیر پاسخ دادن از شما عذرخواهی می کنم. از لطف شما بسیار ممنونم که وقت ارزشمند خودتون رو گذاشتید، تا پیام های دلگرم کننده خودتون را برای ما ارسال کنید.
متاسفانه به دلیل ترافیک کاری شدیدی که در حال حاضر دچار آن هستیم، توانایی مدیریت شبکه های اجتماعی را نداریم. البته با وجود چند نیرویی که به تازگی استخدام کرده ایم، قرار است در این زمینه هم فعالیت کنیم. البته در سال گذشته، کمی در لینکدین فعال بودم (با اکانت شخصی خودم) اما متاسفانه زمان لازم برای گذاشتن پست های مداوم را نداشتم.
به زودی کانال اینستاگرام خودمان را هم قرار است راه اندازی کنیم که خبر آن را به زودی برای شما ارسال خواهم کرد.
برای ثبت نام در خبرنامه و همین طور آخرین دوره هایی که قرار است برگزار کنیم هم یک سیستم ایمیلی راه اندازی کردیم اما متاسفانه فقط بر روی چندین صفحه سایت قرار داده شده و زمان کافی نداشتیم تا آن را بر روی تمامی صفحات قرار دهیم.
به عنوان مثال در مقاله انواع متغیرها در php ،لینک ثبت نام در خبرنامه، قرار داده شده است که با آن می توانید در خبرنامه ثبت نام کنید.
ضمن اینکه در حال راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ خود در sender هستیم که به زودی راه اندازی خواهد شد.
حتما شما را از آخرین اخبار، مطلع خواهیم ساخت.
از لطف و نظرات بسیار مثبت و دلگرم کننده شما بسیار سپاسگزارم
ممنونم عالی بود
ممنونم از شما سحر عزیز
خوشحال میشم اگه کامنتی که برای یکی از دوستان به اسم دیجیاتو در مقاله “قالب وردپرس چیست؟“گذاشتم، مطالعه کنید. فکر کنم بتونه بیشتر بهتون در این زمینه کمک کنه.
از لطف شما بیسار ممنون و سپاسگزارم
مطلب بسیار کامل و مفیدی بود که خیلی استفاده کردم. نکته مهم اینه که به نظرم باید تمامی موارد نگارش فارسی شامل نیم فاصله ها، علائم نگارشی و… رعایت بشه و ربات ها و الگوریت های البته بسیار هوشمند هستن ولی چون سئو خیلی مهمتره بهتره درمورد کلمات کلیدی، تیترها و زیرتیترها، لید، کلمات ترند و… دقت بشه که حتی اگه اصول نگارشی رعایت نشد مهم نیست
جناب آقای غفاری عزیز
سلام، ابتدا تشکر می کنم که وقت ارزشمند خودتون رو گذاشتید و برای ما پیام گذاشتید.
از نظر سازنده شما بسیار سپاسگزارم. دقیقا این مورد رو با شما موافق هستم. در چند روز گذشته چند کامنت دریافت کردم که مبنی بر اشتباهات ویرایشی و نگارشی در متن این مقاله بوده است.
دوستان کاملا درست اشاره کرده بودند و من بسیاری از نکات ویرایشی رو در مقالات خودم به همین دلیل که فرمودید، رعایت نمی کنم (و البته فکر می کنم که اشتباه می کنم).
حدود ۵ سال پیش، در کنار چندین وبلاگ نویس دیگر فعالیت می کردم که کارمان تهیه گزارش و خیر بود. تیم لیدر ما، بسیار سخت گیر بود و حتما باید متن رو قبل از آپلود در وبلاگ ها و سایت ها، با برنامه ویراستاریار در Word، چک می کردیم و سپس اون رو وارد می کردیم.
البته خیلی روی زمان تاثیر نمی گذاشت اما چند سال پیش، کاملا روی سئو تاثیر می گذاشت. بعد از اون در بسیاری از جاها تصمیم می گرفتیم که توجهی به مسائل ویرایشی و نگارشی نداشته باشم. البته در حال حاضر موتورهای جستجو و خزنده های آنان بسیار هوشمند شده اند اما هنوز با بخش هایی چون نیم فاصله در بین مثلا: “می بینند” همچنان مشکل دارند. ضمن اینکه بعضی از سایت ها نیز در بخش مدیریت خود، این مورد رو به خوبی مدیریت نمی کنند.
در مورد این مقاله، بحثم کاملا فنی بوده و بیشتر بر روی نکات در این زمینه تاکید داشتم. خصوصا اینکه می خواستم این چک لیست در هنگام تولید محتوا، توسط اعضای تیم خودمان هم استفاده بشه.
برای همین خیلی دقت نکردم بر روی ویرایش و نگارش (و صد البته که اشتباه کردم). حتما در روزهای آتی لااقل این یک مطلب را از لحاظ ویرایشی و نگارشی، اصلاح خواهم کرد.
ولی در هر حال، من نظرم بسیار به نظر شما نزدیک تر است.
بازهم بسیار ممنونم که وقت بسیار ارزشمند خودتون رو گذاشتید و نظر بسیار خوب خودتون رو بیان کردید. از لطف شما بسیار سپاسگزارم
سلام- خسته نباشید
از شما به خاطر مطلب خوبتون سپاسگزارم
یه سوال داشتم لطف می کنید درباره این پاراگراف کمی توضیح بدید با ذکر یک مثال
کمی در مورد استفاده از ویرگول نگران شدم
منظورم این پاراگراف است: گاهی اوقات به دلایل مسائل سئو، ممکن است بعضی از قواعد را در متن رعایت نکنیم. به عنوان مثال در قواعد نگارشی می باید ویرگول به کلمه ما قبل خود بچسبد اما به دلیل اینکه خیلی دیده شده که ممکن است این ویرگول جزو کلمه شما حساب بیاید، لذا مثلا در مواردی که از کلمه کلیدی استفاده می کنیم، ویرگول را با یک فاصله از کلمه استفاده می نماییم.
سلام، بسیار ممنون و سپاسگزارم که وقت گذاشتید و این مطلب رو مطالعه کردید.
واقعیت هنوز در این موضوع شک دارم، یعنی با اینکه ربات ها والگوریتم های گوگل فوق العاده برای تشخیص علائمی چون ویرگول (کاما) و سایر علائم، باهوش و قوی هستند، اما گاهی اوقات چسباندن ویرگول یا حتی – (dash) یا پرانتز، به کلمه کلیدی، ممکن است در زبان فارسی، باعث درست ایندکس نشدن صحفه مورد نظر ما گردد. بنابراین من همواره سعی می کنم که مثلا در عنوان ها، تگ های هدینگ و بعضی جاهای متن، اگر میخواهم از ویرگول یا dash یا پرانتز استفاده کنم، آن ها را با فاصله با کلمه کلیدی قرار دهم .
البته باز تاکید می کنم که بسیار دیده ام که حتی با رعایت نکردن این مورد، ربات ها و الگوریتم های گوگل متوجه این امر شده و کلمه کلیدی شما به درستی توسط گوگل تشخیص داده می شود، امابه استناد به این ضرب المثل معروف: کار از مهم کاری عیب نمی کنه، در بسیاری از موارد سعی می کنم، ویرگول ها، علامت dash یا پرانتز یا هر علامت دیگری را بصورت جداگانه از کلمه کلیدی استفاده کنم.
البته این امر از جهت نگارشی غلط بوده اما به دلیل ارجحیت سئو، مجبور به این غلط های نگارشی در متن های خود خواهیم شد.
به عنوان مثال، اگر در عنوان بخواهم از کلمه کلیدی را از قسمت بعد با ویرگول جدا کنم، به جای نوشتن : ” کلمه کلیدی، ادامه جمله….” می نویسم “کلمه کلیدی ، ادامه جمله…” یا برای پرانتز به جای نوشتن (کلمه کلیدی) می نویسم ( کلمه کلیدی ) . البته مشابه همین کار را در یک ماه گذشته در مورد پرانتز انجام دادم و بصورت صحیح نگارشی نوشتم و گوگل نیز کاملا تشخیص داد، به هرحال فقط محض احتیاط این کار را انجام می دهم.
بهترین کار برای دیدن این نتایج، تست آن ها بر روی صفحات مختلف می باشد. این از هر چیز به نظرم مهم تر است.
ضمن اینکه نکاتی که من یا سایر دوستان می گویند، نباید باعث ایجاد محدودیت در خلاقیت شما گردد. در واقع من در این چک لیست سعی کردم، به نکات پر اهمیت اشاره کنم اما شما می توانید به دلخواه خود، محتواهای با کیفیت با ساختارهای بهتری بسازید.
بازهم بابت کامنت شما سپاسگزارم و اگر سوالی بود، در خدمت شما هستم.
شب خوبی داشته باشید
با سلام . نکته ای رو خواستم بگم بهتون اونم اینکه الکی کلمه کلیدی تولید محتوا که جزو کلمات اصلی سیتتون هم هست رو به بهانه های مختلف پشت سرهم اوردین( ۵۶ مرتبه) . این مطلب شما هیچ وقت سئو نمیشه . و همچنین یک صفحه رو پر از لینک های هم نام کردین. بهتر نیست که لینک های هم نام رو حذف کنید و از کلمه کلیدی با توجه به اندازه متنتون ۲۰ مرتبه استفاده کنید .
سلام و ممنون بابت نظر بسیار ارزشمند شما
جهت اطلاع شما، این صفحه اصلا برای کلمه کلیدی تولید محتوا سئو نشده و هدف ما اصلا سئو این کلمه نبوده، البته بدون تارگت هم الان اگه سرچ کنید : چک لیست تولید محتوا، این مطلب در صفحه اول و جایگاه دوم هست بدون داشتن هیچ بک لینکی. این مطلب همان طور که در ابتدای اون هم اومده، فقط به عنوان چک لیست برای تیم ما مورد استفاده قرار میگیره، ضمن اینکه از کلمه تولید محتوا به صفحه ای دیگه ای لینک شده که هدف ساخت یک تعداد لینک های داخلی برای سایت بوده. به هرحال استراتژی های مختلف باهم فرق می کنند و در این سایت ما بیشتر نکات سئو رو برای خودمون تست می کنیم و نتایج رو در سایت های مشتریانمان ، پیاده سازی می کنیم. به هرحال باز از نظری که دادید بسیار ممنون و سپاسگزارم.