دیجیتال مارکتینگ |  ۱۶ دقیقه

دیجیتال مارکتینگ چیست و حوزه ها و ابزارهای آن

سید سعید حسینی - وبمستر وردپرس

سید سعید حسینی

دیجیتال مارکتر

مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست شروع مناسبی برای یادگیری و  آموزش بازاریابی دیجیتال است.

فیلم دیجیتال مارکتینگ چیست

مقاله بازاریابی دیجیتال چیست را به اشتراک بگذارید

دیجیتال مارکتینگ چیست و حوزه ها و اجزای آن کدامند؟

در این مقاله قصد داریم تعریف جامعی از اینکه  دیجیتال مارکتینگ چیست ارائه دهیم.

در بخش اول مقاله، فیلم آموزشی دیجتال مارکتینگ چیست و حوزه های مختلف آن ارائه می‌گردد.

در این فیلم این موارد مطرح شده‌اند:

  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • حوزه‌ها و تخصص‌های دیجیتال مارکتینگ
  • تخصص هایی که برای یک دیجیتال مارکتر شدن به آن نیاز دارید.

در ادامه مقاله بازاریابی دیجیتال چیست از سایت hubspot ( مرجع بین المللی در زمینه بازاریابی دیجیتال ) ارائه شده است.

در ابتدا  تعریف بازاریابی دیجیتال ارائه می گردد. سپس به معرفی تاکتیک های بازاریابی دیجیتال ، نقش بازاریاب دیجیتال چیست ، بازاریابی درونگرا (ربایشی) ، مزایای دیجیتال مارکتینگ و چند مبحث دیگر که بر روی کسب و کار دیجیتال شما بسیار تاثیرگذار هستند می پردازیم.

فیلم آموزشی دیجیتال مارکتینگ چیست و حوزه‌های مختلف آن

اگر شما در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرید، دیدن این فیلم و سایر فیلم‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ در سایت وبمستر وردپرس را به شما توصیه می‌کنم:

  • کسی که می‌خواهد کسب و کار آنلاین (دیجیتال) خود را راه اندازی کند.
  • کسی که می‌خواهد در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت کند و دیجیتال مارکتر شود.
  • دیجیتال مارکترهایی که می‌خواهند، دانش خود را افزایش داده و به روز شوند.

در این فیلم آموزشی ابتدا با تعریف دیجیتال مارکتینگ آشنا شده، سپس حوزه‌ها و تخصص‌های مختلف آن مطرح می‌شوند.
سئو (SEO)، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، گوگل ادوردز (ادز)، تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ، ویدئو مارکتینگ، موبایل مارکتینگ، روابط عمومی دیجیتال و ECRM حوزه‌های اصلی بازاریابی دیجیتال می‌باشند.

تخصص‌هایی که شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر به آن نیاز دارید عبارتند از:
تبلیغ نویسی، CRO (بهینه‌سازی نرخ تبدیل)، افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش)، اتوماسیون بازاریابی، استراتژی و فرآیند بازاریابی، یکپارچگی با بازاریابی سنتی و آفلاین، وردپرس، تجربه کاربری، Html و CSS و نرم‌افزارهای ویرایش.

نمایش فیلم آموزشی دیجیتال مارکتینگ چیست و اجزای آن

در ادامه می توانید فیلم آموزشی رایگان  دیجیتال مارکتینگ چیست؟ در زیر مشاهده فرمایید. در صورتی که نیاز به دانلود آن دارید، می توانید از لینک های پایین صفحه استفاده نمایید:

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی بازاریابی دیجیتال

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

فیلم آموزش “ دیجیتال مارکتینگ چیست” شامل چه بخش هایی می باشد؟

این فیلم آموزشی شامل سه بخش است:

  • تعریف دیجیتال مارکتینگ
  • حوزه‌ها و تخصص‌های دیجیتال مارکتینگ
  • سایر تخصص‌هایی که به عنوان دیجیتال مارکتر نیاز دارید.

در ادامه توضیحات هر بخش ارائه می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست؟

برای دیجیتال مارکتینگ تعریف بسیار زیادی توسط افراد سرشناس و مجموعه‌های مطرح جهان مطرح شده است. ما تعریفی کلی و ساده به این شکل را در نظر می‌گیریم:
دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال ) شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دیجیتال مارکتینگ چیست
  • سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

    سئو در واقع به فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای کسب بالاترین رتبه در صفحات نتایج موتورهای جستجو مثلا گوگل  گفته می‌شود. در نتیجه کسب این امتیاز، ترافیک رایگان دریافتی به سمت وب‌سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. کانال‌هایی که از این تاکتیک سود می‌برند عبارت‌اند از:

    • وب‌سایت‌ها
    • بلاگ‌ها
    • اینفوگرافیک‌ها

    جهت یادگیری سئو می توانید از مقالات بخش آموزش سئو استفاده نمایید.

  • بازاریابی محتوا

    اصطلاح بازاریابی محتوا، در حقیقت به معنای تولید محتوا و ارتقا ارزش‌های آن است. هدف این کار افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک و تولید مشتری راغب است. کانال‌هایی که می‌تواند نقش مهمی در استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشند عبارت‌اند از:

    • پست‌های وبلاگ
    • کتاب‌های الکترونیکی و گزارش‌های راهنما
    • اینفوگرافیک‌ها
    • بروشور و کتاب‌های راهنما

    برای آشنایی کلی با موارد مهم در تولید محتوا، چک لیست تولید محتوا کمک شایانی به شما می کند.

  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

    در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برند و محتوای شما از طریق شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود. در واقع این روش موجب شناخته شدن بیشتر برند شما، افزایش ترافیک سایت و تولید مشتری راغب برای کسب‌وکارتان خواهد شد. کانال‌های موجود برای به‌کارگیری این روش عبارت‌اند از:

    • اینستاگرام
    • فیس‌بوک
    • توییتر
    • لینکدین
    • پین ترست
    • تلگرام ( البته تلگرام شبکه اجتماعی نیست و یک پیام رسان است، ولی در ایران جز شبکه های اجتماعی محسوب می شود)
  • پرداخت به ازای کلیک یا PPC

    این روش یکی از روش‌های هدایت ترافیک به سمت وب‌سایت شما است. در این روش به ازای هر بار کلیک بر روی تبلیغ شما، باید هزینه‌های پرداخت شود. از رایج‌ترین انواع این مدل تبلیغ می‌توان به گوگل ادووردز ( Google Adwords ) اشاره کرد که با قرار دادن لینک تبلیغ شما در بخش‌های مهمی از صفحات نتایج موتور جستجوگر گوگل، آن را در معرض دید قرار داده و به ازای هر کلیک بر روی لینک، برای شما هزینه‌ای در نظر گرفته خواهد شد. کانال‌های دیگری که می‌توان به این روش تبلیغ کرد عبارت‌اند از:

    • Paid ads در فیس‌بوک
    • Promoted Tweets در توییتر
    • Sponsored Messages در لینکدین
  • بازاریابی معرف یا افیلیت مارکتینگ

    در این نوع بازاریابی که مبتنی بر عملکرد تعریف می‌شود، شما به ازای دریافت پاداش، محصول و یا خدمات دیگران ( عموماً شرکای خود) را تبلیغ می‌کنید. کانال‌های مجود برای این کار عبارت‌اند از:

    • YouTube Partner Program برای تبلیغات ویدیوی
    • انتشار این نوع لینک‌های تبلیغاتی در حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی همسان (Native Advertising)

    این نوع بازاریابی به تبلیغاتی اشاره می‌کند که در اصل به‌صورت محتوا و با همان ویژگی‌ در کنار دیگر محتوای رایگان ارائه می‌شود. پست‌های BuzzFeed  نمونه خوبی از نوع تبلیغات هستند، با این وجود عموم مردم تبلیغات شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام را در زمره این روش بازاریابی قرار می‌دهند.

  • اتوماسیون بازاریابی

    به هر نرم‌افزاری که به انجام خودکار عملیات بازاریابی به شما کمک کند، اتوماسیون بازاریابی گفته می‌شود. بسیاری از بخش‌های بازاریابی می‌توانند وظایف تکراری و دستی خود را، از طریق این نرم‌افزارهای خودکار  انجام دهند. برخی از این وظایف عبارت‌اند از:

    • ارسال خبرنامه‌های ایمیلی
    • برنامه‌ریزی پست‌های شبکه‌های اجتماعی
    • به‌روزرسانی لیست تماس
    • امور مرتبط با مشتریان
    • گزارش‌گیری و پیگیری روند کمپین‌ها
  • ایمیل مارکتینگ بازاریابی ایمیلی

    ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌هایی است که شرکت‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطب خود از آن استفاده می‌کنند. این روش می‌تواند برای تبلیغ محتوا، اطلاع‌رسانی در مورد تخفیف‌ها، رویدادها و در نتیجه هدایت افراد به سمت وب‌سایت مفید واقع شود. برخی از انواع ایمیل‌هایی که در بازاریابی ایمیلی ارسال می‌شود در ادامه فهرست شده است:

    • اشتراک ایمیل‌های خبری وب‌سایت
    • ایمیل‌های پیگیری برای بازدیدکنندگانی که از وب‌سایت دانلود داشته‌اند
    • تبلیغات تعطیلاتی برای اعضای وفادار
    • نکات آموزشی و سری ایمیل‌های مشابه برای پرورش مشتریان
  • روابط عمومی آنلاین

    روابط عمومی آنلاین یا Online PR، به‌نوعی نحوه تأمین رضایت و ایجاد روابط مناسب با مخاطبینی است که از طریق کانال‌های آنلاین مانند نشریات دیجیتالی،  بلاگ‌ها و دیگر وب‌سایت‌های مبتنی بر محتوا به‌دست‌آمده است. می‌توان گفت این روش شبیه نمونه سنتی آن، اما در فضای آنلاین است.

    کانال‌های ارتباطی مهم برای روابط عمومی آنلاین عبارت است از:

    • ارتباط با خبرنگاران از طریق شبکه‌های اجتماعی
    • مشارکت در نقد و بررسی‌های آنلاین شرکت
    • بررسی، مشارکت و پاسخگویی در بخش نظرسنجی وب‌سایت شخصی خود
  • بازاریابی ربایشی یا درون‌گرا

    بازاریابی ربایشی به جذب، مشارکت و جلب رضایت مشتریان از طریق محتوای آنلاین گفته می‌شود که اصطلاحاً عملکردی قیفی شکل یا Full-Funnel دارد. شما می‌توانید از هر کدام از تاکتیک‌های ذکر شده در این مقاله در استراتژی بازاریابی ربایشی استفاده کنید.

حرفه‌ای‌ترین و به‌روزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ

اگر می‌خواهید حرفه‌ای ترین و به‌روزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ، به ایمیلتان ارسال شود، ایمیل خود را وارد نمایید.

    مقاله بازاریابی دیجیتال چیست را به اشتراک بگذارید

    بازاریابی دیجیتال چیست ؟ (دیجیتال مارکتینگ – بازاریابی اینترنتی)

    در این مقاله قصد داریم تعریف جامعی از اینکه  بازاریابی دیجیتال چیست ارائه دهیم.

    در ابتدا  تعریف بازاریابی دیجیتال ارائه می گردد. سپس به معرفی تاکتیک های بازاریابی دیجیتال ، نقش بازاریاب دیجیتال چیست ، بازاریابی درونگرا (ربایشی) ، مزایای دیجیتال مارکتینگ و چند مبحث دیگر که بر روی کسب و کار دیجیتال شما بسیار تاثیرگذار هستند می پردازیم.

    در نگارش این مقاله از مقاله بازاریابی دیجیتال چیست از سایت hubspot ( مرجع بین المللی در زمینه بازاریابی دیجیتال ) استفاده شده است.

    تعریف بازاریابی دیجیتال

    بازاریابی دیجیتال که با نام های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی هم شناخته می شود، به تمامی فعالیت های بازاریابی گفته می شود که با استفاده از ابزار دیجیتال یا در فضای اینترنت صورت می گیرد.

    در سال‌های اخیر حوزه‌های تجاری مختلف، برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده خود از انواع کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجوگر، شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت ها و آدرس ایمیل‌ها بهره گرفته‌اند. گفتنی است این روش‌ها با سرعتی بسیار بالاتر از بازاریابی سنتی و آفلاین منجر به توسعه کسب‌وکارها در صنایع مختلف شده است.

    بازاریابی خود شامل سه بخش بازارشناسی، بازارسازی و بازارداری است که برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله بازاریابی چیست مراجعه کنید.

    شاید کمی عجیب به نظر برسد اما هنوز نیز با توجه به نحوه دسترسی به اینترنت، تعداد افراد آنلاین در سطح دنیا روز به روز در حال افزایش است. بنا به گزارش  محققان این حوزه، استفاده ثابت از اینترنت در میان بزرگ‌سالان در ۳ سال گذشته، ۵ درصد افزایش داشته و این افزایش در نحوه خریدوفروش مردم نیز نسبت به گذشته تغییرات محسوسی ایجاد کرده است، تا جاییکه می‌توان گفت روش‌های بازاریابی آفلاین یا سنتی دیگر مانند گذشته نمی‌تواند مؤثر واقع شوند.

    به‌طور کلی بازاریابی، در مورد ارتباط با مخاطب در مکان و زمان مناسب تعریف شده است، اما امروزه با توجه به گسترش اینترنت، شما برای بازاریابی، نیازمند برقراری ارتباط با مخاطب در جایی هستید که بیشترین زمان خود را سپری می‌کند، یعنی همان فضای اینترنت.

    بازاریابی دیجیتال چگونه تعریف می‌شود ؟

    دیجیتال مارکتینگ در واقع استفاده از چندین تاکتیک و کانال ارتباط دیجیتالی برای برقراری ارتباط با مشتریان در فضایی است که بیشترین وقت خود را در آن به صورت آنلاین سپری می‌کنند. در واقع از وب‌سایت تجاری گرفته تا انواع تبلیغات دیجیتالی، بروشورهای آنلاین و … همه به‌نوعی زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال به‌حساب می‌آیند.

    تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال و نمونه‌های آن

    طبق تعاریف موجود بهترین بازاریاب دیجیتال کسی است که تصویر واضحی از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال مناسب، برای پشتیبانی از اهداف شرکت یا سازمان داشته باشد. همچنین باید بتواند با توجه به اهداف استراتژی بازاریابی خود، کمپین‌های هرچه بزرگ‌تری را از طریق کانال‌های رایگان و پولی موجود، مدیریت و پشتیبانی کند.

    به‌عنوان نمونه در هر شرکتی، یک بازاریاب محتوا می‌تواند چندین مطلب و مقاله، برای جذب مشتری از یک کتاب الکترونیکی جدید ایجاد کند. به دنبال آن بازاریاب شبکه‌های اجتماعی آن شرکت نیز می‌تواند این محتوای تولید شده را از طریق پست‌های رایگان و پولی در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی آن کسب و کار منتشر کند. در بعضی مواقع نیز متخصصان ایمیل مارکتینگ می‌توانند با طراحی یک کمپین ارسال ایمیل، برای کسانی که کتاب دیجیتالی مذکور را دانلود کرده‌اند، اطلاعات بیشتری در مورد شرکت ارسال کنند. کمی جلوتر با بازاریاب‌های دیجیتالی بیشتر آشنا خواهید شد.

    در ادامه قصد داریم رایج‌ترین تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال و کانال‌های مرتبط به هرکدام را به شما معرفی کنیم:

    تاکتیک های بازاریابی دیجیتال
    • سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

      سئو در واقع به فرآیند بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای کسب بالاترین رتبه در صفحات نتایج موتورهای جستجو مثلا گوگل  گفته می‌شود. در نتیجه کسب این امتیاز، ترافیک رایگان دریافتی به سمت وب‌سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. کانال‌هایی که از این تاکتیک سود می‌برند عبارت‌اند از:

      • وب‌سایت‌ها
      • بلاگ‌ها
      • اینفوگرافیک‌ها

      جهت یادگیری سئو می توانید از مقالات بخش آموزش سئو استفاده نمایید.

    • بازاریابی محتوا

      اصطلاح بازاریابی محتوا، در حقیقت به معنای تولید محتوا و ارتقا ارزش‌های آن است. هدف این کار افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک و تولید مشتری راغب است. کانال‌هایی که می‌تواند نقش مهمی در استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشند عبارت‌اند از:

      • پست‌های وبلاگ
      • کتاب‌های الکترونیکی و گزارش‌های راهنما
      • اینفوگرافیک‌ها
      • بروشور و کتاب‌های راهنما

      برای آشنایی کلی با موارد مهم در تولید محتوا، چک لیست تولید محتوا کمک شایانی به شما می کند.

    • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

      در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برند و محتوای شما از طریق شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود. در واقع این روش موجب شناخته شدن بیشتر برند شما، افزایش ترافیک سایت و تولید مشتری راغب برای کسب‌وکارتان خواهد شد. کانال‌های موجود برای به‌کارگیری این روش عبارت‌اند از:

      • اینستاگرام
      • فیس‌بوک
      • توییتر
      • لینکدین
      • پین ترست
      • تلگرام ( البته تلگرام شبکه اجتماعی نیست و یک پیام رسان است، ولی در ایران جز شبکه های اجتماعی محسوب می شود)
    • پرداخت به ازای کلیک یا PPC

      این روش یکی از روش‌های هدایت ترافیک به سمت وب‌سایت شما است. در این روش به ازای هر بار کلیک بر روی تبلیغ شما، باید هزینه‌های پرداخت شود. از رایج‌ترین انواع این مدل تبلیغ می‌توان به گوگل ادووردز ( Google Adwords ) اشاره کرد که با قرار دادن لینک تبلیغ شما در بخش‌های مهمی از صفحات نتایج موتور جستجوگر گوگل، آن را در معرض دید قرار داده و به ازای هر کلیک بر روی لینک، برای شما هزینه‌ای در نظر گرفته خواهد شد. کانال‌های دیگری که می‌توان به این روش تبلیغ کرد عبارت‌اند از:

      • Paid ads در فیس‌بوک
      • Promoted Tweets در توییتر
      • Sponsored Messages در لینکدین
    • بازاریابی معرف یا افیلیت مارکتینگ

      در این نوع بازاریابی که مبتنی بر عملکرد تعریف می‌شود، شما به ازای دریافت پاداش، محصول و یا خدمات دیگران ( عموماً شرکای خود) را تبلیغ می‌کنید. کانال‌های مجود برای این کار عبارت‌اند از:

      • YouTube Partner Program برای تبلیغات ویدیوی
      • انتشار این نوع لینک‌های تبلیغاتی در حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی
    • بازاریابی همسان (Native Advertising)

      این نوع بازاریابی به تبلیغاتی اشاره می‌کند که در اصل به‌صورت محتوا و با همان ویژگی‌ در کنار دیگر محتوای رایگان ارائه می‌شود. پست‌های BuzzFeed  نمونه خوبی از نوع تبلیغات هستند، با این وجود عموم مردم تبلیغات شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام را در زمره این روش بازاریابی قرار می‌دهند.

    • اتوماسیون بازاریابی

      به هر نرم‌افزاری که به انجام خودکار عملیات بازاریابی به شما کمک کند، اتوماسیون بازاریابی گفته می‌شود. بسیاری از بخش‌های بازاریابی می‌توانند وظایف تکراری و دستی خود را، از طریق این نرم‌افزارهای خودکار  انجام دهند. برخی از این وظایف عبارت‌اند از:

      • ارسال خبرنامه‌های ایمیلی
      • برنامه‌ریزی پست‌های شبکه‌های اجتماعی
      • به‌روزرسانی لیست تماس
      • امور مرتبط با مشتریان
      • گزارش‌گیری و پیگیری روند کمپین‌ها
    • ایمیل مارکتینگ بازاریابی ایمیلی

      ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌هایی است که شرکت‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطب خود از آن استفاده می‌کنند. این روش می‌تواند برای تبلیغ محتوا، اطلاع‌رسانی در مورد تخفیف‌ها، رویدادها و در نتیجه هدایت افراد به سمت وب‌سایت مفید واقع شود. برخی از انواع ایمیل‌هایی که در بازاریابی ایمیلی ارسال می‌شود در ادامه فهرست شده است:

      • اشتراک ایمیل‌های خبری وب‌سایت
      • ایمیل‌های پیگیری برای بازدیدکنندگانی که از وب‌سایت دانلود داشته‌اند
      • تبلیغات تعطیلاتی برای اعضای وفادار
      • نکات آموزشی و سری ایمیل‌های مشابه برای پرورش مشتریان
    • روابط عمومی آنلاین

      روابط عمومی آنلاین یا Online PR، به‌نوعی نحوه تأمین رضایت و ایجاد روابط مناسب با مخاطبینی است که از طریق کانال‌های آنلاین مانند نشریات دیجیتالی،  بلاگ‌ها و دیگر وب‌سایت‌های مبتنی بر محتوا به‌دست‌آمده است. می‌توان گفت این روش شبیه نمونه سنتی آن، اما در فضای آنلاین است.

      کانال‌های ارتباطی مهم برای روابط عمومی آنلاین عبارت است از:

      • ارتباط با خبرنگاران از طریق شبکه‌های اجتماعی
      • مشارکت در نقد و بررسی‌های آنلاین شرکت
      • بررسی، مشارکت و پاسخگویی در بخش نظرسنجی وب‌سایت شخصی خود
    • بازاریابی ربایشی یا درون‌گرا

      بازاریابی ربایشی به جذب، مشارکت و جلب رضایت مشتریان از طریق محتوای آنلاین گفته می‌شود که اصطلاحاً عملکردی قیفی شکل یا Full-Funnel دارد. شما می‌توانید از هر کدام از تاکتیک‌های ذکر شده در این مقاله در استراتژی بازاریابی ربایشی استفاده کنید.

    دریافت مشاوره اختصاصی بازاریابی دیجیتال

    یک فرصت بی نظیر برای مشاوره اختصاصی بازاریابی دیجیتال سایت شما!!!

    آیا نیاز به ساختن یا بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتال سایت خود را دارید؟ کارشناسان وبمستر وردرس بهترین برنامه و پلن را برای شما تدارک خواهند دید.
    دریافت مشاوره اختصاصی بازاریابی دیجیتال

    ثبت نام در خبرنامه ایمیلی بازاریابی دیجیتال

    • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

    نقش بازاریاب دیجیتال چیست؟

    یک بازاریاب دیجیتال موفق باید بتواند در معرفی یک برند و جذب مشتری راغب، از تمامی کانال‌های رایگان و پولی در دسترس شرکت استفاده کند. این کانال‌ها شامل انواع شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت شرکت، ایمیل، تبلیغات نمایشی و رتبه‌بندی در موتورهای جستجوگر می‌باشند.

    این فرد می‌تواند با تمرکز بر انواع شاخص‌های کلیدی عملکرد کانال‌های ذکر شده، کیفیت عملکرد کسب و کار را در هرکدام بررسی و اندازه‌گیری کند. به عنوان نمونه بازاریاب دیجیتالی و مسئول سئو می‌تواند ترافیک ارگانیک و یا طبیعی شما را از ترافیک ورودی بازدیدکنندگانی که از طریق گوگل صفحه موردنظر خود را پیدا کرده‌اند، محاسبه کند.

    گفتنی است بازاریابی دیجیتال در هر کسب و کاری توسط چندین نقش در این حوزه قابل اجرا خواهد بود. با این وجود با توجه به وسعت شرکت و یا سازمان می‌توان در محیط‌های کوچک‌تر، از یک نفر برای اجرای تمام تاکتیک‌های ذکر شده به‌طور هم‌زمان استفاده کرد و  در شرکت‌های بزرگ‌تر، در هر بخش از یک یا دو متخصص همان کانال دیجیتالی بهره برد. در ادامه به معرفی متخصصان این زمینه خواهیم پرداخت.

    مدیر سئو

    شاخص‌های کلیدی عملکرد اصلی : ترافیک طبیعی

    به‌طور خلاصه مدیران سئو باید جایگاه و رتبه وب‌سایت را در گوگل ارتقا دهند.حال با توجه به انواع روش‌های موجود برای بهبود این رتبه ، این فرد به طور مستقیم با تولیدکننده محتوا در ارتباط است تا از کیفیت محتوای تولیدشده و عملکرد آن در گوگل اطمینان حاصل کند. لازم به ذکر است این محتوا حتی می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده باشد.

    متخصص بازاریابی محتوا

    شاخص‌های کلیدی عملکرد اصلی: زمان ماندن کاربر در صفحه، ترافیک عمومی بلاگ، اعضای کانال یوتیوب

    متخصصان بازاریابی محتوا همان سازندگان محتوای دیجیتال هستند. این افراد با دنبال کردن جدول زمانی فعالیت‌های شرکت به دنبال یک استراتژی تولید محتوای مناسب هستند که می‌تواند شامل  محتوای ویدیوی نیز باشد. لازم به ذکر است متخصصان مذکور برای اطلاع از کمپین‌ها و محصولات جدید شرکت و اطمینان از پشتیبانی و پوشش آن‌ها در محتوای تبلیغات تولید شده در کانال‌های دیجیتال، ارتباط خود را با کارکنان دیگر بخش‌های شرکت، حفظ می‌کنند.

    مدیر شبکه‌های اجتماعی

    شاخص‌های کلیدی عملکرد اصلی: جریان‌ها، تأثیرات و محتوای به اشتراک گذاشته‌شده

    همان‌طور که تعریف این نقش در عنوان آن نمایان شده، مدیران شبکه‌های اجتماعی باید متناسب با نوع صنعت مدنظر، شبکه اجتماعی کارآمد را انتخاب و مدیریت کنند. این افراد با توجه به محتوای نوشته و بصری سازی شده شرکت، یک برنامه زمان‌بندی برای ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی تهیه می‌کنند. گفتنی است این افراد در بعضی موارد با متخصصین بازاریابی محتوا برای توسعه استراتژی خود در انتخاب پست مناسب با یک شبکه اجتماعی خاص مشورت و همکاری دارند.

    ( توجه: شاخص تأثیرگذاری یا impressions  به تعداد دفعات نمایان شدن پست‌های تجاری در فید خبری کاربر اشاره می‌کند.)

    هماهنگ‌کننده اتوماسیون بازاریابی

    شاخص‌های کلیدی عملکرد اصلی: نرخ باز کردن ایمیل، نرخ کلیک‌های کمپین، نرخ جذب مشتری راغب

    هماهنگ‌کننده اتوماسیون بازاریابی، در انتخاب و مدیریت نرم‌افزارهای اتوماسیون به تیم بازاریابی کمک می‌کند. هدف این برنامه‌ها بررسی رفتار مشتری و سنجش رشد کسب و کار از سوی اعضای تیم بازاریابی است. باید گفت ازآنجایی‌که تمام قسمت‌های ذکر شده در بخش‌های قبل به‌صورت جداگانه فعالیت اصلی خود را انجام می‌دهند، نیاز به وجود بخشی برای اجتماع این اقدامات دیجیتالی و تشکیل کمپین‌های واحد و نیز پیگیری روند اجرای آن‌ها کاملاً ضروری است.

    اگر مقاله بازاریابی دیجیتال چیست  برایتان مفید بود، این مقاله را به اشتراک بگذارید تا دوستانتان نیز استفاده نمایند.

    بازاریابی درونگرا ( ربایشی ) و بازاریابی دیجیتال چه تفاوت‌هایی دارند؟

    ظاهراً این دو نوع بازاریابی با هم تفاوت چندانی ندارند، هر دو در محیط آنلاین صورت می‌پذیرند و هر دو روی تولید محتوای دیجیتال برای تبدیل افراد مد نظر به مشتری تمرکز دارند. پس تفاوت اصلی در کجاست؟

    ابتدا به  تفاوت میان تاکتیک‌های بازاریابی  برونگرا و درون‌گرا ( یا همان روش‌های ربایشی و فشاری)  می پردازیم.

    هدف تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال برونگرا، نمایش مستقیم پیام بازاریابی در مقابل بیشترین تعداد ممکن از کاربران فضای آنلاین بدون در نظر گرفتن از تمایل و ارتباط آن‌ها با موضع پیام است. به‌عنوان نمونه بنرهای تبلیغاتی پر زرق و برقی که در بالای بسیاری از سایت‌ها جلب توجه می‌کنند، سعی دارند محصول و یا تبلیغ خود را به افرادی که شاید لزوماً به آن نیازی ندارند، تحمیل کنند.

    در مقابل، تاکتیک‌های بازاریابی درون‌گرا ، از محتوای آنلاین خود برای جذب مشتریان هدف به سمت وب سایت‌ها استفاده می‌کند. در واقع این کار با فراهم کردن محتوای مفید و مدنظر کاربر، صورت می‌پذیرد. یکی از ساده‌ترین و قدرتمندترین این روش‌ها استفاده از بلاگ است که به وب‌سایت شما اجازه می‌دهد روی عباراتی که از سوی مشتریان مورد نظر شما جستجو می‌شود، سرمایه‌گذاری کنید.

    در نهایت بازاریابی درون‌گرا روشی است که از همه ابعاد دیجیتال مارکتینگ در جهت جذب، به‌کارگیری و جلب رضایت مشتریان آنلاین، استفاده می‌کند.از طرفی دیگر دیجیتال مارکتینگ و یا همان بازاریابی دیجیتال، مفهومی کلی برای توصیف همه انواع تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین، بدون در نظر گرفتن درون‌گرا و برونگرا بودن آن‌ها، می‌باشد.

    تفاوت بازاریابی درونگرا و بازاریابی برونگرا

    آیا بازاریابی دیجیتال برای تمام مدل‌های کسب و کار مناسب است؟

    بازاریابی دیجیتال می‌تواند برای هر نوع صنعتی مناسب باشد. صرف نظر از کالا و یا خدمات ارائه شده در هر تجارتی، بازاریابی دیجیتال می‌تواند به شناخت نیاز مخاطب از سوی فروشنده و تولید محتوای با ارزش کمک کند. با این وجود این بدان معنی نیست که همه شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال یکسان اجرا می‌کنند.

    بازاریابی دیجیتال B2B

    تمرکز بازاریابی دیجیتال در مدل کسب‌وکار B2B که مشتریان هدف از کسب‌وکارهای دیگر هستند، روی محور مشتری یابی قرار گرفته است. در واقع نقش استراتژی بازاریابی شما در این میان جذب مشتری و برقراری ارتباط آن‌ها با فروشندگان شرکتتان از طریق وب‌سایت شرکت و کانال‌های دیجیتالی پشتیبان است.

    لازم به ذکر است به جز وب‌سایت، می‌توانید از کانال‌های ارتباطی متمرکز بر روی کسب‌وکارها مانند شبکه اجتماعی لینکدین که معرف تجارت‌های مختلف در فضای آنلاین است، بسیار بهره برد.

    بازاریابی دیجیتال B2C

    بازاریابی دیجیتال در مدل کسب و کار B2C که مشتری شما مصرف‌کنندگان هستند، بر روی جذب افراد به سمت وب‌سایت شرکت، جهت فروش محصول متمرکز می‌شود. لازم به ذکر است در این شیوه نیازی به صحبت با حتی یک فروشنده نخواهد بود.

    گفتنی است در بازاریابی دیجیتال B2C، افزایش کیفیت و سرعت مراحل خرید یک مشتری از زمان ورود به وب‌سایت شما، نحوه بیان ویژگی‌های محصول تا لحظه خرید بسیار اهمیت خواهد داشت. به علاوه در این روش بازاریابی نیازمند استفاده از CTA های قدرتمند خواهید بود. در واقع یک CTA قدرتمند، دستورالعملی است که بازدیدکننده محصول شما را ترغیب به کلیک و خرید کالا و یا دریافت خدمات می‌کند.

    مزایایی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    در بازاریابی دیجیتال برخلاف اکثر روش‌های بازاریابی، می‌توان نتایج کار را دقیق و آنلاین مشاهده کرد. اگر یک تبلیغ در روزنامه منتشر کنید، حتماً خواهید فهمید که تخمین تعداد افرادی که به آگهی شما توجه کرده‌اند کار بسیار سختی خواهد بود و به‌طور قطع محاسبه تأثیر این آگهی بر روی فروش تقریباً غیر ممکن است، اما در بازاریابی دیجیتال شما می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه خود را در کوچک‌ترین اقدامات بازاریابی خود محاسبه کنید. در ادامه چند نمونه ذکر شده است:

    ترافیک وب‌سایت

    در بازاریابی دیجیتال شما می‌توانید تعداد دقیق افراد بازدید کننده از صفحه اصلی وب‌سایت، کشورشان، تعداد صفحات بازدید شده و دستگاه مورداستفاده را مشاهده کنید. همچنین از اطلاعات به دست آمده و مقایسه تعداد افرادی که از سوی کانال‌های بازاریابی مختلف به سمت وب‌سایت شما هدایت‌شده‌اند، می‌توان در اولویت‌بندی تخصیص زمان به مفیدترین کانال، استفاده کرد.

    گفتنی است همه اقدامات فوق از طریق نرم‌افزارهای تحلیل دیجیتال موجود در پلت فرم‌های بازاریابی، امکان‌پذیر خواهد بود.  به‌عنوان نمونه، اگر تنها ده درصد از ترافیک شما از سوی موتورهای جستجوی باشد، شما نیازمند بهبود سئوی وب‌سایت خود جهت بالا بردن این ترافیک هستید.

    در بازاریابی سنتی و یا آفلاین تحلیل میزان تعامل افراد با برند،  پیش از ارتباط با فروشنده و یا پیش از خرید، کار بسیار دشواری خواهد بود. اما در بازاریابی دیجیتالی شما می‌توانید گرایش‌ها و الگوهای رفتاری مردم را قبل از رسیدن به مرحله نهایی خرید تشخیص داده و به دنبال آن تصمیمات بسیار آگاهانه‌تری برای جذب افراد به سمت وب‌سایتان اتخاذ کنید.

    کارایی محتوا و مشتری یابی

    تصور کنید بروشور یک محصول را تولید کرده و آن را به صندوق‌های پستی افراد مختلف ارسال کرده‌اید. توجه کنید که بروشور نوعی از محتوا ولی به‌صورت آفلاین است. متأسفانه در این روش هیچ اطلاعاتی در مورد تعداد افرادی که این بروشورها را مطالعه کرده و یا آن را مستقیم به سطل زباله انداخته‌اند، ندارید.

    حال تصور کنید بروشور مذکور را در وب‌سایت خود آپلود و منتشر کرده‌اید. این بار دقیقاً می‌توانید تعداد افرادی که بروشور را بازدید و تعداد افرادی که آن را دانلود کرده‌اند مشاهده کنید. همچنین در این روش شما از طریق فرم تکمیل‌شده از سوی کاربران به جزییات تماس کاربرانی که بروشور را دانلود کرده‌اند دسترسی پیداکرده و به دنبال آن مشتریان بالقوه خود را شناسایی می‌کنید.

    مدل‌سازی اختصاصی

    یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مؤثر در ترکیب با ابزار و فناوری‌های مناسب به شما اجازه می‌دهد مشتری خود را از لحظه اولین تماس دیجیتال پیگیری کنید. گفتنی است فرایند ذکر شده که مدل‌سازی اختصاصی نامیده می‌شود، شما را از روند جستجوی مردم و خرید محصول  آگاه می‌کند و به دنبال آن شما می‌توانید تصمیمات هوشمندانه‌تری نسبت به استراتژی بازاریابی خود و نقاط ضعف و قوت آن بگیرید.

    برقراری ارتباط بین قسمت‌های فروش و بازاریابی در هر کسب‌وکاری بسیار حائز اهمیت است. بنا به گزارش‌های موجود در این زمینه شرکت‌هایی که موفق به برقراری ارتباط قوی بین بخش‌های فروش و بازاریابی خود شده‌اند به رشد ۲۰ درصدی سالیانه دست‌یافته و در مقایسه شرکت‌های ضعیف در این زمینه با کاهش ۴ درصدی درامد روبه‌رو شده‌اند. لازم به ذکر است اگر شما بتوانید با استفاده از فناوری‌های دیجیتالی چرخه خرید مشتریان خود را بهبود ببخشید، نتیجه مثبت نهایی آن را به‌طور حتم در سود سالیانه شرکت مشاهده خواهید کرد.

    دریافت مشاوره اختصاصی بازاریابی دیجیتال

    یک فرصت بی نظیر برای مشاوره اختصاصی بازاریابی دیجیتال سایت شما!!!

    آیا نیاز به ساختن یا بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتال سایت خود را دارید؟ کارشناسان وبمستر وردرس بهترین برنامه و پلن را برای شما تدارک خواهند دید.
    دریافت مشاوره اختصاصی بازاریابی دیجیتال

    چه نوع محتوای دیجیتال باید تولید کرد؟

    نوع محتوای ایجادشده از سوی شما به نیاز مخاطب در مراحل مختلف چرخه خرید وی از وب‌سایت بستگی دارد. برای شروع شما باید پرسونای مخاطب (همان تصویرسازی از ویژگی‌های فرد مخاطب) را طراحی کنید. این کار برای تشخیص اهداف مخاطب و چالش‌های پیش رو برای ارتباط با کسب‌وکار شما انجام می‌شود. در اولین سطح، محتوای آنلاین شما باید بتواند کاربر بازدیدکننده را به هدف خود رسانده و بر چالش‌های وی غلبه کند.

    در مرحله بعد شما باید توجه کنید، بیشترین احتمال استفاده از  محتوای تولیدی شما توسط کاربر چه زمانی و در کدام مرحله از خرید صورت می‌پذیرد. این بخش نگاشت محتوا نامیده می‌شود. از طریق نگاشت محتوا و بر اساس موارد زیر می‌توان محتوای خود را هدف‌گذاری کنید:

    • ویژگی‌های شخصیتی، فردی که مصرف‌کننده محتوا خواهد بود. ( مرحله بررسی پرسونای خریدار)
    • میزان نزدیک بودن مخاطب به مرحله خرید

    با توجه به فرمت محتوای شما، موارد بسیار متفاوتی برای امتحان وجود دارد که در ادامه چند نمونه از آن‌ها را برای استفاده در مراحل چرخه خرید، پیشنهاد می‌کنیم.

    مرحله آگاهی

    پست‌ها و مقالات وبلاگ: گزینه بسیار خوبی برای افزایش ترافیک طبیعی وب‌سایت هستند البته در صورتی که دارای سئوی قوی و استراتژی کلیدواژه باشند.

    اینفوگرافیک: قابلیت بالایی در به اشتراک‌گذاری توسط دیگران دارد و این ویژگی شانس دیده شدن برند شما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف بسیار افزایش می‌دهد.

    ویدیوهای کوتاه: مانند اینفوگرافیک، ویدیوها نیز قابلیت به اشتراک‌گذاری بالایی دارند و در نتیجه برند شما در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب در معرض دید مخاطبین جدید قرار می‌گیرد.

    مرحله توجه

    کتاب‌های الکترونیکی: گزینه بسیار مناسبی برای جذب مشتریان بالقوه است. دلیل این امر جامعیت این نوع محتوا در مقابل مقالات و یا اینفوگرافیک‌هاست در نتیجه به‌احتمال زیاد مخاطبان کتاب‌های الکترونیکی برای دریافت لینک دانلود فایل ، اطلاعات تماس خود را مبادله می‌کنند.

    گزارش‌های تحقیقاتی: این نوع محتوا هم از ارزش بسیار بالایی برای جذب مشتریان بالقوه برخوردار است. گزارش‌های تحقیقاتی و داده‌های جدید در مورد صنعت مرتبط با محصول شما می‌تواند در صورت استفاده از سوی رسانه‌های و صنایع خبری برای مرحله آگاهی نیز بسیار کاربردی باشد.

    وبینار: در واقع وبینارها به دلیل ارائه جزییات بیشتر، کامل و تعاملی بودن نسبت به محتوای ویدیویی، بسیار مؤثر خواهند بود.

    مرحله تصمیم‌گیری

    مطالعات موردی: ارائه موارد بررسی‌شده با جزییات بر روی وب‌سایت شما می‌تواند نوعی از محتوای بسیار تأثیرگذار برای کسانی باشد که آماده گرفتن تصمیم برای خرید هستند. در واقع این موارد تأثیر بسیار مثبتی بر روی تصمیم این مشتریان خواهد گذاشت.

    رضایت‌نامه‌ها: اگر مطالعات موردی به اندازه کافی مناسب کسب‌وکار شما نیست، می‌توانید از رضایت‌نامه‌های کوتاه به‌عنوان گزینه جایگزین در وب‌سایت خود استفاده کنید. به‌عنوان نمونه اگر شما صاحب یک برند پوشاک هستید می‌توانید تصاویری از چگونگی استفاده افراد از لباس یا پیراهن برند شما به همراه هشتگ برندتان استفاده کنید.

    ثبت نام در خبرنامه ایمیلی بازاریابی دیجیتال

    • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

    چقدر زمان لازم است تا نتایج انتشار محتوای خود را مشاهده کنیم؟

    باید گفت در بازاریابی دیجیتال می‌توان نتیجه اقدامات بازاریابی و تبلیغات را بسیار سریع‌تر از بازاریابی سنتی مشاهده کرد و این به دلیل راحتی اندازه‌گیری نرخ بازگشت سود سرمایه در این نوع بازاریابی است. البته این نکته را باید توجه کرد که در نهایت این نتیجه به ابعاد و تأثیرات استراتژی بازاریابی دیجیتال شما نیز بستگی دارد.

    درصورتی‌که شما زمان کافی برای ساخت پرسونای خریداران صرف کرده، به‌طور کامل نیازهای مخاطبین خود را شناسایی کنید و نیز بر روی کیفیت محتوای آنلاین خود برای جذب آن‌ها تمرکز کافی داشته باشد به احتمال خیلی زیاد، نتیجه این عملکرد قوی را در ۶ ماه اول خواهید دید.

    لازم به ذکر است درصورتی‌که تبلیغات پولی را  بخشی از استراتژی دیجیتال خود قرار دهید، این نتیجه حتی زودتر از ۶ ماه مشاهده خواهد شد. با این وجود به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کسب یک موفقیت پایدار طولانی‌مدت، حتماً بر روی ساخت محتوای طبیعی، مسائل سئو محتوا و شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنید.

    آیا برای بازاریابی بودجه زیادی موردنیاز است؟

    مانند خیلی از موارد مشابه، هزینه مورد نیاز به عناصر مورد استفاده در استراتژی بازاریابی دیجیتال منتخب شما بستگی دارد. خبر خوب آنکه، اگر شما برای یک وب‌سایت از پیش طراحی و منتشرشده، بر روی تکنیک‌های درون‌گرا مانند سئو، شبکه‌های اجتماعی و ساخت محتوا تمرکز داشته باشید، به هیچ هزینه‌ای احتیاج نخواهید داشت. از آنجایی که در تکنیک درون‌گرای بازاریابی محتوا با کیفیت و مورد استفاده مخاطب مد نظر است، در صورت عدم برون‌سپاری این بخش، تنها صرف زمان برای آن کافی خواهد بود.

    اما در مورد تکنیک‌های برونگرا  مانند تبلیغات آنلاین و خرید لیست ایمیل‌ها و غیره بدون شک نیاز به‌صرف هزینه خواهید بود و این هزینه متناسب با میزان دیده شدن تبلیغ شما به عنوان نتیجه تبلیغات، برآورد خواهد شد. به‌عنوان نمونه برای اجرای تبلیغات کلیکی با استفاده از Google AdWords مبلغ پیشنهادی شما برای نمایش تبلیغ در ابتدای صفحه جستجوی گوگل برای لغات کلیدی مرتبط باید از پیشنهاد رقبا بیشتر باشد. این پیشنهاد می‌تواند معقول و گاهی بسیار بالا باشد.

    در چه صورتی بازاریابی موبایل مناسب استراتژی بازاریابی من است؟

    یکی دیگر از اجزای کلیدی بازاریابی دیجیتال ،بازاریابی موبایل است. به‌طور کلی بیش از ۶۹ درصد از زمان صرف شده در رسانه‌های دیجیتال در آمریکا با استفاده از موبایل صورت گرفته و این در حالی است که کمتر از نیمی از این درصد به ابزارهای دسکتاپ تعلق دارد. لازم به ذکر است این آمار در کشورهایی که بیشتر از مردم آمریکا از موبایل استفاده می‌کنند، بالاتر است.

    این آمارها نشان می‌دهد بهینه‌سازی تبلیغات دیجیتال، صفحات وب، تصاویر شبکه‌های اجتماعی و دیگر محتوای دیجیتال برای دستگاه‌های موبایل امری ضروری است. درصورتی‌که شرکت شما دارای اپلیکیشن موبایل مرتبط با برند شرکت برای ارتباط با مشتری و خرید محصول است، شما نیز زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرارگرفته‌اید.

    لازم به ذکر است کسانی که با شرکت شما از طریق دستگاه موبایل به صورت آنلاین در ارتباطند، باید حتماً  همان کیفیت کاربرپسند ارتباط از طریق دسکتاپ را در اختیار داشته باشند. این بدان معنی است که برای نمایش صفحات وب از طریق موبایل به کاربران باید از طراحی صفحات واکنش گرا و کاربرپسند استفاده شود. همچنین طول صفحات فرم‌های دریافت اطلاعات مشتریان باید کاهش‌یافته تا تجربه تکمیل فرم و دانلود محتوای درخواستی برای کاربر ناخوشایند نباشد. نکته مهم دیگر توجه به ابعاد تصاویر در شبکه‌های اجتماعی است که این ابعاد معمولاً در دستگاه‌های موبایل به‌هم‌ریخته و بخشی از تصاویر حذف می‌شود.

    گفتنی است راه‌های زیادی برای بهینه‌سازی محتوای دیجیتال برای کاربران موبایل وجود دارد که باید هنگام اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال حتماً در نظر گرفته شود. نتیجه توجه به موارد ذکرشده ارائه محتوای کاربرپسند روی دستگاه‌های موبایل به مخاطبان و در نتیجه دست‌یابی به نتیجه مورد دلخواه این نوع بازاریابی خواهد بود.

    من هم‌اکنون برای بازاریابی دیجیتال آماده هستم. از کجا شروع کنم؟

    اگر تاکنون بازاریابی دیجیتال را انجام داده‌اید ، به احتمال زیاد موفق به جذب تعدادی مخاطب آنلاین شده‌اید. شکی نیست که شما می‌توانید با دقت و بررسی بر روی بعضی از بخش‌های استراتژی خود، آن را بهبود دهید. در همین راستا می‌توانید از مقالات ما برای اصلاح قدم‌به‌قدم استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کرده و در صورتی که کاملاً تازه‌کار هستید یا در بهبود و پیاده سازی استراتژی بازاریابی دیجیتال نیاز به کمک دارید از مشاوره رایگان  بازاریابی دیجیتال تیم وبمستر وردپرس استفاده کنید.

    نتیجه گیری : بازاریابی دیجیتال چیست ؟ (دیجیتال مارکتینگ – بازاریابی اینترنتی)

    در مقاله بازاریابی دیجیتال چیست ، ابتدا با تعریف بازاریابی دیجیتال آشنا شدیم:

    بازاریابی دیجیتال که با نام های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی هم شناخته می شود، به تمامی فعالیت های بازاریابی گفته می شود که با استفاده از ابزار دیجیتال یا در فضای اینترنت صورت می گیرد.

    سپس تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال و نمونه‌های آن معرفی شدند:

    • سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
    • بازاریابی محتوا
    • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
    • پرداخت به ازای کلیک یا PPC
    • بازاریابی معرف یا افیلیت مارکتینگ
    • بازاریابی همسان (Native Advertising)
    • اتوماسیون بازاریابی
    • ایمیل مارکتینگ بازاریابی ایمیلی
    • روابط عمومی آنلاین

    سپس به نقش های یک بازاریاب دیجیتال ، بازاریابی ربایشی ( درونگرا ) و اینکه آیا بازاریابی دیجیتال برای تمام مدل‌های کسب و کار مناسب است پرداختیم.

    برخی از مزایای دیجیتل مارکتینگ عبارتند از:

    • افزایش ترافیک وب‌سایت
    • کارایی محتوا و مشتری یابی
    • مدل‌سازی اختصاصی

    در ادامه به مسائل مربوط به تولید محتوای دیجیتال پرداخته شد.

    در مقاله بازاریابی دیجیتال چیست تلاش کردیم تا به صورت کلی به تمامی جنبه های مرتبط بپردازیم تا نگرشی مناسب نسبت به این مسئله پیدا نمایید.

    ممکن است شما موارد بیشتری را در مورد اینکه بازاریابی دیجیتال چیست ، بدانید، که ما فراموش کرده ایم تا در این مقاله قرار دهیم.

    اگر شما از این موارد آگاه هستید، حتما در بخش نظرات عنوان کنید تا آن را به مقاله “ بازاریابی دیجیتال چیست ” اضافه کنیم. در ضمن اگر این مقاله را مفید دیدید، حتما آن را به دوستان خود معرفی کرده یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

    تشکر:

    با تشکر از خانم مهندس غفوری که در تهیه مقاله بازاریابی دیجیتال چیست همکاری داشتند.

    راهنما برای مطالعه بیشتر:

    برای تولید مقاله بازاریابی دیجیتال چیست ؟  از منابع زیر استفاده شده است :

    راهنما برای خواندن سایر مقالات سایت به صورت دسته بندی شده:

    شما می توانید از طریق لینک های کاربردی زیر به سایر مقالات سایت که کاملا بصورت طبقه بندی شده وجود دارد، مراجعه نموده و از آن ها استفاده کنید: