سید سعید حسینی
دیجیتال مارکتر
مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست شروع مناسبی برای یادگیری و آموزش بازاریابی دیجیتال است.
در این مقاله قصد داریم تعریف جامعی از اینکه دیجیتال مارکتینگ چیست ارائه دهیم.
در بخش اول مقاله، فیلم آموزشی دیجتال مارکتینگ چیست و حوزه های مختلف آن ارائه میگردد.
در این فیلم این موارد مطرح شدهاند:
- دیجیتال مارکتینگ چیست؟
- حوزهها و تخصصهای دیجیتال مارکتینگ
- تخصص هایی که برای یک دیجیتال مارکتر شدن به آن نیاز دارید.
در ادامه مقاله بازاریابی دیجیتال چیست از سایت hubspot ( مرجع بین المللی در زمینه بازاریابی دیجیتال ) ارائه شده است.
در ابتدا تعریف بازاریابی دیجیتال ارائه می گردد. سپس به معرفی تاکتیک های بازاریابی دیجیتال ، نقش بازاریاب دیجیتال چیست ، بازاریابی درونگرا (ربایشی) ، مزایای دیجیتال مارکتینگ و چند مبحث دیگر که بر روی کسب و کار دیجیتال شما بسیار تاثیرگذار هستند می پردازیم.
فیلم آموزشی دیجیتال مارکتینگ چیست و حوزههای مختلف آن
اگر شما در یکی از دستههای زیر قرار میگیرید، دیدن این فیلم و سایر فیلمهای آموزش دیجیتال مارکتینگ در سایت وبمستر وردپرس را به شما توصیه میکنم:
- کسی که میخواهد کسب و کار آنلاین (دیجیتال) خود را راه اندازی کند.
- کسی که میخواهد در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت کند و دیجیتال مارکتر شود.
- دیجیتال مارکترهایی که میخواهند، دانش خود را افزایش داده و به روز شوند.
در این فیلم آموزشی ابتدا با تعریف دیجیتال مارکتینگ آشنا شده، سپس حوزهها و تخصصهای مختلف آن مطرح میشوند.
سئو (SEO)، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکههای اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، گوگل ادوردز (ادز)، تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ، ویدئو مارکتینگ، موبایل مارکتینگ، روابط عمومی دیجیتال و ECRM حوزههای اصلی بازاریابی دیجیتال میباشند.
تخصصهایی که شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر به آن نیاز دارید عبارتند از:
تبلیغ نویسی، CRO (بهینهسازی نرخ تبدیل)، افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش)، اتوماسیون بازاریابی، استراتژی و فرآیند بازاریابی، یکپارچگی با بازاریابی سنتی و آفلاین، وردپرس، تجربه کاربری، Html و CSS و نرمافزارهای ویرایش.
نمایش فیلم آموزشی دیجیتال مارکتینگ چیست و اجزای آن
در ادامه می توانید فیلم آموزشی رایگان دیجیتال مارکتینگ چیست؟ در زیر مشاهده فرمایید. در صورتی که نیاز به دانلود آن دارید، می توانید از لینک های پایین صفحه استفاده نمایید:
ثبت نام در خبرنامه ایمیلی بازاریابی دیجیتال
این فیلم آموزشی شامل سه بخش است:
- تعریف دیجیتال مارکتینگ
- حوزهها و تخصصهای دیجیتال مارکتینگ
- سایر تخصصهایی که به عنوان دیجیتال مارکتر نیاز دارید.
در ادامه توضیحات هر بخش ارائه میشود.
حرفهایترین و بهروزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ
در این مقاله قصد داریم تعریف جامعی از اینکه بازاریابی دیجیتال چیست ارائه دهیم.
در ابتدا تعریف بازاریابی دیجیتال ارائه می گردد. سپس به معرفی تاکتیک های بازاریابی دیجیتال ، نقش بازاریاب دیجیتال چیست ، بازاریابی درونگرا (ربایشی) ، مزایای دیجیتال مارکتینگ و چند مبحث دیگر که بر روی کسب و کار دیجیتال شما بسیار تاثیرگذار هستند می پردازیم.
در نگارش این مقاله از مقاله بازاریابی دیجیتال چیست از سایت hubspot ( مرجع بین المللی در زمینه بازاریابی دیجیتال ) استفاده شده است.
تعریف بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال که با نام های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی هم شناخته می شود، به تمامی فعالیت های بازاریابی گفته می شود که با استفاده از ابزار دیجیتال یا در فضای اینترنت صورت می گیرد.
در سالهای اخیر حوزههای تجاری مختلف، برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده خود از انواع کانالهای دیجیتالی مانند موتورهای جستجوگر، شبکههای اجتماعی، وبسایت ها و آدرس ایمیلها بهره گرفتهاند. گفتنی است این روشها با سرعتی بسیار بالاتر از بازاریابی سنتی و آفلاین منجر به توسعه کسبوکارها در صنایع مختلف شده است.
بازاریابی خود شامل سه بخش بازارشناسی، بازارسازی و بازارداری است که برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله بازاریابی چیست مراجعه کنید.
شاید کمی عجیب به نظر برسد اما هنوز نیز با توجه به نحوه دسترسی به اینترنت، تعداد افراد آنلاین در سطح دنیا روز به روز در حال افزایش است. بنا به گزارش محققان این حوزه، استفاده ثابت از اینترنت در میان بزرگسالان در ۳ سال گذشته، ۵ درصد افزایش داشته و این افزایش در نحوه خریدوفروش مردم نیز نسبت به گذشته تغییرات محسوسی ایجاد کرده است، تا جاییکه میتوان گفت روشهای بازاریابی آفلاین یا سنتی دیگر مانند گذشته نمیتواند مؤثر واقع شوند.
بهطور کلی بازاریابی، در مورد ارتباط با مخاطب در مکان و زمان مناسب تعریف شده است، اما امروزه با توجه به گسترش اینترنت، شما برای بازاریابی، نیازمند برقراری ارتباط با مخاطب در جایی هستید که بیشترین زمان خود را سپری میکند، یعنی همان فضای اینترنت.
دیجیتال مارکتینگ در واقع استفاده از چندین تاکتیک و کانال ارتباط دیجیتالی برای برقراری ارتباط با مشتریان در فضایی است که بیشترین وقت خود را در آن به صورت آنلاین سپری میکنند. در واقع از وبسایت تجاری گرفته تا انواع تبلیغات دیجیتالی، بروشورهای آنلاین و … همه بهنوعی زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال بهحساب میآیند.
ثبت نام در خبرنامه ایمیلی بازاریابی دیجیتال
ثبت نام در خبرنامه ایمیلی بازاریابی دیجیتال
نتیجه گیری : بازاریابی دیجیتال چیست ؟ (دیجیتال مارکتینگ – بازاریابی اینترنتی)
در مقاله بازاریابی دیجیتال چیست ، ابتدا با تعریف بازاریابی دیجیتال آشنا شدیم:
بازاریابی دیجیتال که با نام های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی هم شناخته می شود، به تمامی فعالیت های بازاریابی گفته می شود که با استفاده از ابزار دیجیتال یا در فضای اینترنت صورت می گیرد.
سپس تاکتیکهای بازاریابی دیجیتال و نمونههای آن معرفی شدند:
- سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی شبکههای اجتماعی
- پرداخت به ازای کلیک یا PPC
- بازاریابی معرف یا افیلیت مارکتینگ
- بازاریابی همسان (Native Advertising)
- اتوماسیون بازاریابی
- ایمیل مارکتینگ بازاریابی ایمیلی
- روابط عمومی آنلاین
سپس به نقش های یک بازاریاب دیجیتال ، بازاریابی ربایشی ( درونگرا ) و اینکه آیا بازاریابی دیجیتال برای تمام مدلهای کسب و کار مناسب است پرداختیم.
برخی از مزایای دیجیتل مارکتینگ عبارتند از:
- افزایش ترافیک وبسایت
- کارایی محتوا و مشتری یابی
- مدلسازی اختصاصی
در ادامه به مسائل مربوط به تولید محتوای دیجیتال پرداخته شد.
در مقاله بازاریابی دیجیتال چیست تلاش کردیم تا به صورت کلی به تمامی جنبه های مرتبط بپردازیم تا نگرشی مناسب نسبت به این مسئله پیدا نمایید.
ممکن است شما موارد بیشتری را در مورد اینکه بازاریابی دیجیتال چیست ، بدانید، که ما فراموش کرده ایم تا در این مقاله قرار دهیم.
اگر شما از این موارد آگاه هستید، حتما در بخش نظرات عنوان کنید تا آن را به مقاله “ بازاریابی دیجیتال چیست ” اضافه کنیم. در ضمن اگر این مقاله را مفید دیدید، حتما آن را به دوستان خود معرفی کرده یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
تشکر:
با تشکر از خانم مهندس غفوری که در تهیه مقاله بازاریابی دیجیتال چیست همکاری داشتند.
راهنما برای مطالعه بیشتر:
برای تولید مقاله بازاریابی دیجیتال چیست ؟ از منابع زیر استفاده شده است :
راهنما برای خواندن سایر مقالات سایت به صورت دسته بندی شده:
شما می توانید از طریق لینک های کاربردی زیر به سایر مقالات سایت که کاملا بصورت طبقه بندی شده وجود دارد، مراجعه نموده و از آن ها استفاده کنید:
باتشکر بسیار اموزنده بود
سلام به شما دوست عزیز
سپاس فراوان از اینکه وقت ارزشمند خودتون رو گذاشتید تا برای ما پیام ارسال کنید.
پیام های دلگرم کننده شما باعث ادامه راه توسط ما خواهند شد
سپاسگزارم
ممنونم خیلی مفید بوود
سلام به شما دوست عزیز
بسیار ممنونم که وقت ارزشمند خودتون رو گذاشتید تا برای ما پیام ارسال کنید.
خوشحالیم که این موارد مورد توجه شما قرار گرفته است.
سپاس فراوان