چک لیست ساخت صفحه اول سایت (صفحه اصلی)

این بخش یکی دیگر از بخش های چک لیست های ضروری برای وبمستران می باشد که در آن به چک لیست ساخت صفحه اول سایت اشاره می کنیم.

صفحه اصلی سایت شما، ارزشمندترین دارایی شما در دنیای وب بوده و اثرگذارترین صفحه در سایت شما می باشد. بنابراین برای ساخت صفحه اول سایت خود، با استفاده از رعایت اصول اولیه، می توانید به سادگی تبدیل بازدیدکنندگان خود را بهبود ببخشید.

در این چک لیست به تمامی مواردی که باعث می شود تا بازدیدکنندگان سایت شما تحت تاثیر قرار گرفته و در واقع عملیات conversion یا همان تبدیل انجام گردد، اشاره شده است.

برای درک مفهوم conversion یا همان تبدیل می توانید به مقاله آشنایی با اصطلاحات سئو مراجعه فرمایید.

چک لیست ساخت صفحه اول سایت

چک لیست ساخت صفحه اول سایت

در مقاله “چک لیست ساخت صفحه اول سایت” به طور لیست وار، به کلیه مواردی اشاره شده است که می تواند بیشترین تاثیر را بر روی مخاطبین شما و همین طور نرخ تبدیل برای شما داشته باشد.

این مورد به این معنی نیست که شما باید برای ساخت صفحه اول سایت خود، حتما از کلیه موارد زیر استفاده نمایید. این ها فقط لیستی از مواردی هستند که در بازاریابی اینترنتی بر روی  آن ها تحقیق شده و دیده شده که می تواند اثر بسیار مثبتی در نگه داشتن مخاطب شما در سایت داشته باشد.

برای ساخت صفحه اول سایت خود، سعی کنید از این موارد استفاده کرده و این نکات را به صورت های مختلف تست نمایید. مسلما فقط با تست واقعی می توان متوجه شد که آیا این نکات در حوزه کاری شما نیز موثر است یا خیر.

بنابراین همواره از قدرت خلاقیت خود برای ساخت صفحه اول سایت خود بهره برده و همین طور سعی کنید در بین آن، از نکات زیر را بهره بگیرید چرا که سایتی که در آن عمل تبدیل صورت نگیرید، عملا ارزشی نخواهد داشت.

  • فهم موضوع سایت در نگاه اول مخاطب:

    در نظر داشته باشید که صفحه اصلی سایت شما، با ارزش ترین اموال در دنیای اینترنت است. باید سعی کنید تا به محض لود شدن سایت شما و نگاه اولیه مخاطب یا بازدید کننده به آن، موضوع سایت شما درچند ثانیه اول،  توسط او فهمیده شود.

  • پیام اصلی سایت شما چیست؟

    پیام اصلی شما برای بازدیدکنندگان خود چیست؟ شما چه کاری برای مشتری قرار است انجام دهید؟ شما چه کاره هستید؟ قدم بعدی چیست؟ در واقع بازدید کننده سایت شما، بلافاصله با ورود به صفحه اصلی سایت شما، می باید متوجه این پیام و اینکه شما چه کار یا خدمتی برای او انجام می دهید، گردد.

  • تمرکز اصلی شما روی چه چیزی است؟

    در ساخت صفحه اول سایت خود (و همین طور سایر صفحات، چون این قانون برای همه صفحات صادق است) باید توجه کنید که تمرکز اصلی این صفحه، بر روی چه موردی می باشد؟

    آیا شما به دنبال گرفتن اطلاعات هستید یا دادن اطلاعات (جهت انجام فروش). در ساخت صفحه اول سایت ، از تمرکز روی موضوع اصلی سایت خود، خارج نشوید.

  • کلمه کلیدی اصلی صفحه اصلی:

    یکی از نکات مهم در ساخت صفحه اول سایت ، این است که کلمه کلیدی اصلی شما چیست. شما می باید از کلمه کلیدی اصلی خود، در Mantra سایت خود یا همان پیام اصلی سایت خود استفاده نمایید.

    در صورتی که می خواهید بدانید که چگونه می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود پیدا کنید، می توانید از مقاله “یافتن کلمات کلیدی مناسب سئو” استفاده نمایید.

  • استفاده از کلمات مشابه کلمه کلیدی اصلی:

    حتما از کلمات مشابه و مترادف کلمه اصلی خود و LSI های آن، در ساخت صفحه اول سایت خود بهره بگیرید.

  • بهینه سازی لوگو سایت و عکس های صفحه اول:

    حتما در لوگوی سایت خود، از کلمه کلیدی اصلی سایت خود، در بخش Alt هر عکس بهره بگیرید. همچنین کلیه عکس های موجود در صفحه خود را برای کلمه کلیدی اصلی خود Optimize نمایید.

  • وجود خلاصه ای از کلیه اطلاعات شما در سایت:

    بهتر است خلاصه ای از اطلاعات مهم در سایت شما، به صورت سر تیتر وار (و یا با توضیحات کوتاه) در ساخت صفحه اول سایت شما، مورد استفاده قرار گیرد.

دریافت مشاوره اختصاصی ساخت سایت

یک فرصت بی نظیر برای مشاوره اختصاصی ساخت وب سایت پولساز !!!

آیا نیاز به ساختن یک سایت دارید که درآمد شما را به صورت همیشگی تضمین کند؟ کارشناسان وبمستر وردرس بهترین مشاوره را برای ساخت یک سایت حرفه ای به شما ارائه خواهند داد.
دریافت مشاوره اختصاصی ساخت سایت
  • بیان مزیت های شما در صفحه اصلی:

    در ساخت صفحه اول سایت ، یکی از مهم ترین نکات برای جلب توجه بازدید کنندگان، ارائه مزیت های شما نسبت به رقبای خودتان می باشد.

    شما باید به صورت واضح و کاملا قابل لمس، دلایل برتری خود را ذکر نموده و آن ها را اثبات نمایید. این موارد با کلمات مفهومی مثل بهترین، خوب یا موارد مشابه نباید باشد چون این کلمات قابل لمس برای کاربران نیست و اثری در آن ها ایجاد نمی کند.

    همچنین برای اثبات مزیت های خود می توانید از عکس ها، نمودارها یا سایر تائیدیه ها، استفاده کنید.

  • بیان نتیجه نهایی بابت استفاده از محصول یا خدمت شما:

    برای تبدیل بازدید کنندگان خود به خریدار و سپس مشتری، لازم است که فواید استفاده از محصولات یا خدمات خود را در صفحه اصلی سایت خود بیان نمایید.

    در ساخت صفحه اول سایت همواره سعی کنید نتیجه نهایی استفاده از محصول یا خدمت شما، که عاید مشتری می گردد، به صورت کاملا واضح بیان گردد. این مورد یعنی ارائه نتیجه نهایی بسیار برای بازدیدکننده شما اثرگذار خواهد بود.

نکات اصلی ساخت صفحه اصلی سایت
  • ارائه نمونه کارها و نتایج آن ها برای مشتریان:

    اگر می خواهید که بازدید کننده ای که هیچ شناختی از شما ندارد، بتواند به شما و محصولات و خدمات شما اعتماد کند، می باید نمونه کارهای خود در صفحه اصلی سایت خود به صورت خلاصه و سرتیتروار ارائه دهید.

    در نظر داشته باشید که بهترین اثر زمانی خواهد بود که نمونه کار انجام شده بیان کند که چه نتیجه ای برای مشتری شما داشته است.

  • نظرات مشتریان فعلی در مورد محصولات یا خدمات شما:

    یکی دیگر از مواردی که می باید در ساخت صفحه اول سایت خود مدنظر داشته باشید، نظرات مشتریانی است که هم اکنون از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند.

  • سبک بودن حجم صفحه برای سریع لود شدن صفحه اول سایت:

    یکی از اصلی ترین موارد برای ساخت صفحه اصلی سایت، در نظر گرفتن سرعت لود آن می باشد که باید بسیار سریع باشد، چرا که در غیر این صورت به احتمال بسیار قوی، بازدید کننده قبل لود شدن سایت، آن را خواهد بست.

    برای این کار بهتر است از اسلایدر در بالای صفحه اصلی سایت استفاده نکرده و به جای آن از ویدئو یا بنر در بالای صفحه استفاده کنیم.

  • استفاده نکردن از عناصر اضافی در صفحه اول سایت:

    در بسیار از موارد، اشخاص از دموهای آماده برای ایمپورت کردن استفاده می کنند و بنابراین صفحه اصلی سایت، دارای موارد اضافه بسیار زیادی است که نه تنها مورد نیاز کاربر نیست بلکه حتی باعث از بین رفته تمرکز کاربر برای تمرکز اصلی روی پیام اصلی سایت شما می شود.

    به عنوان مثال در صورتی که سایت شما خبرنامه منظمی ندارد، نیاز ندارید تا فرم خبرنامه را در صفحه اصلی خود قرار دهید و بهتر است آن را حذف نمایید.

  • پیشنهاد محتوا صفحه اول سایت:

    یکی از بهترین موارد برای پایین آوردن نرخ خروج سایت، این است که سعی کنید در ساخت صفحه اول سایت خود، لینک محتواهای ارزشمند خود را که بازدید خوبی را دارند، در صفحه اول برای بازدیدکنندگاه قرار دهید.

    می توانید برای این کار از عنوان های جذاب نیز استفاده کنید تا بازدید کننده بتواند به صفحه مورد نظر در سایت شما، هدایت شود.

  • قرار دادن عکس از خودتان یا محیط کار خودتان:

    از دیگر موارد مد نظر در ساخت صفحه اول وب سایت، که می تواند در اعتماد سازی به بازدید کنندگان سایت شما مفید واقع شود، قرار دادن عکس های واقعی از خودتان و محیط کاری شما (و در صورت داشتن همکاران، نشان دادن همکاران شما در محیط کاری) می باشد.

  • دعوت به اقدام در صفحه اصلی سایت:

    حتما می باید از دکمه های CTA مختلف یا همان Call To Action های مختلف در ساخت صفحه اصلی وب سایت خود بهره بگیرید.

    این دعوت به اقدام سریع، می تواند دانلود کردن چیزی، عضو شدن، عضویت با تخفیف، دانلود رایگان و یا هرمورد مشابه دیگر باشد که کاربر را تشویق به انجام اقدامی در سایت شما کند.

  • تکرار اقدام اصلی در صفحه اول سایت:

    باید در نظر بگیرید که اقدام اصلی بازدید کننده در صفحه اول وب سایت شما چیست و پس از تشخیص آن، سعی کنید این اقدام اصلی را تکرار نمایید.

  • داشتن حداکثر کنتراست بر روی دکمه های CTA:

    برای جلب توجه کردن کاربر برای انجام عمل یا یک اقدام، می باید از رنگ هایی استفاده کنید که به نوعی، در اطراف خود به صورت کامل با بقیه اجزا صفحه متفاوت بوده و چشم را متوجه خود کند. برای این کار می توانید از حداکثر کنتراست آن رنگ بر روی دکمه Call To Action استفاده نمایید.

  • ارائه پیشنهاد های مختلف:

    اگر زمینه کاری شما و حوزه ای که در آن فعالیت می کنید، اندکی گسترده باشد، لازم نیست از CTA های یکسان برای پیشنهاد به اقدام از کاربر استفاده کنید.

    برای این کار می توانید پیشنهاد های مختلف در بخش های مختلف صفحه اصلی وبسایت خود قرار دهید، تا بالاخره با یکی از آن ها بازدید کننده خود را به صفحات مورد نظر در سایت خود هدایت کنید.

دریافت مشاوره اختصاصی ساخت سایت

یک فرصت بی نظیر برای مشاوره اختصاصی ساخت وب سایت پولساز !!!

آیا نیاز به ساختن یک سایت دارید که درآمد شما را به صورت همیشگی تضمین کند؟ کارشناسان وبمستر وردرس بهترین مشاوره را برای ساخت یک سایت حرفه ای به شما ارائه خواهند داد.
دریافت مشاوره اختصاصی ساخت سایت
نحوه چینش المنت ها در ساخت صفحه اصلی وب سایت
  • استفاده از بولت برای خلاصه سازی:

    بهتر است مطالب بیان شده در صفحه اول به صورت خلاصه باشد. برای خلاصه سازی و مرتب سازی آن ها نیز می توانید از بولت ها استفاده کنید.

  • استفاده از تاییده های شبکه اجتماعی:

    می توانید از انواع تاییده های اجتماعی برای اعتبار بخشیدن به صفحه اصلی سایت خود استفاده کنید. یکی از این موارد استفاده از آیکن Google Plus می باشد.

  • استفاده نکردن از واژه من در بیان جملات:

    تا حد امکان سعی کنید که در جملات خود، به جای استفاده از کلمه من، از کلمه شما استفاده کرده و بازدید کننده خود را مخاطب پیام های خود قرار دهید. شما می باید مشکل بازدیدکنندگان سایت خود را بشناسید و بتوانید آن ها را حل نمایید.

  • استفاده از فضاهای خالی یا سفید در صفحه:

    سعی کنید فضاهایی برای نفس کشیدن، به بازدید کننده خود در صفحه اصلی سایت خود بدهید. برای این کار از فضاهای خالی یا سفید استفاده کنید و تا حد امکان از شلوغی پرهیز کنید.

    بعضی از وبمستران، پیشنهاد می دهند که از طراحی بدون مرز برای این کار استفاده کنید اما این موضوع در حوزه های مختلف قطعیت ندارد.

  • درخواست به درگیری افراد در صفحه اصلی سایت:

    باید یک استراتژی داشته باشید که بتواند افراد را در صفحه اول سایت درگیر کند. این به این معنی است که مثلا فقط صرفا در سایت ثبت نام نکنند بلکه درگیر کار یا انجام عملی در سایت شوند.

    حوزه جذاب Gamification به طور خاص در این مورد روش های مختلفی را ارائه می دهد.

  • دریافت اطلاعات علاقه مندان:

    در یافت اطلاعات بازدیدکنندگان برای داشتن دسترسی به آن ها پس از خروج از سایت شما، یکی از مهم ترین نکات مدیریت سایت و همین طور وبمستری می باشد.

    برای این کار روش های مختلفی وجود دارد، دادن مطالب ارزشمند به صورت رایگان، یکی از این موارد است که شما می توانید علاقه مندان به یک حوزه خاص را شناسایی کرده و پس از آن کمپین های مختلف فروش خود را بر روی آن ها اجرا نمایید.

  • ذکر اولین بودن در یک حوزه:

    اگر در حوزه ای فعالیت می کنید که شما اولین ارائه دهنده یک محصول یا خدمت در آن حوزه هستید، حتما اینکه در آن حوزه خاص، اولین هستید را در ساخت صفحه اول سایت خود در نظر داشته باشید.

  • بهینه سازی صفحه اصلی سایت تا حد امکان:

    تا حد امکان صفحه اصلی خود را برای موتورهای جستجو، بهینه کنید. این یعنی استفاده درست از کلمات کلیدی اصلی در صفحه اول سایت و همین طور استفاده از LSI های آن (این موارد پیش تر نیز ذکر شد) و همین طور انجام بهینه سازی محلی یا همان local .

    برای بهینه سازی محلی، اگر حیطه فعالیت کار شما محدود به منطقه خاصی می گردد، می توانید اسم محل یا شهر یا منطقه خود را به همراه کلید واژه اصلی خود، در صفحه اصلی سایت خود بهینه نمایید.

  • استفاده از ویدئو در صفحه اصلی سایت:

    یکی دیگر از مواردی که نرخ ماندن در صفحه اول سایت شما را بالاتر می برد، استفاده از ویدئو در صفحه اصلی وب سایت شما می باشد.

نظر شما در مورد ساخت صفحه اول سایت

نتیجه گیری برای ساخت صفحه اول سایت

برای انجام تبدیل در سایت و همین طور کاهش نرخ خروج و از همه مهم تر افزایش نرخ ماندن کاربران در صفحات سایت شما، می باید یک سری از نکات را رعایت نمایید.

این نکات بسته به حوزه های مختلف کاری باهم فرق کرده و چیزی که سایت ها را از هم متمایز می کند، ایده های خلاقانه شما در پیاده سازی این نکات است.

مطالب گفته شده در بالا در اکثر زمینه های کاری صادق بوده و همگی مورد تست واقع شده اند، اماممکن است در بعضی از حوزه ها موارد دیگری موجود باشد که ما به علت حضور نداشتن در آن ها، از این موارد آگاهی نداریم.

اگر شما از این موارد آگاه هستید، حتما در بخش نظرات عنوان کنید تا آن را به این مقاله اضافه کنیم. در ضمن اگر این مقاله را مفید دیدید، حتما آن را به دوستان خود معرفی کرده یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

راهنما برای مطالعه بیشتر:

برای تولید مقاله چک لیست تولید محتوا ، از لینک های زیر استفاده شده است که برای مراجعه به آن ها می توانید از لیست زیر استفاده کنید:

راهنما برای خواندن سایر مقالات سایت به صورت دسته بندی شده:

شما می توانید از طریق لینک های کاربردی زیر به سایر مقالات سایت که کاملا بصورت طبقه بندی شده وجود دارد، مراجعه نموده و از آن ها استفاده کنید: