مزایای دیجیتال مارکتینگ و ضرورت آن برای کسب و کار
در این فیلم آموزشی (که مربوط به سری آموزش دیجیتال مارکتینگ میباشد) ابتدا با بازاریابی سنتی آشنا میشویم.
سپس مزایای دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با بازاریابی سنتی مطرح میشوند.
در انتها متوجه خواهید شد که مزیتهای بازاریابی دیجیتال چیست و چرا برای یک کسب و کار ضروری است.
مقدمه: مزایای دیجیتال مارکتینگ و ضرورت آن برای یک کسب و کار
با توجه به رشد رسانههای دیجیتال و تغییر رفتار دیجتال افراد جامعه، دیجیتال مارکتینگ هر روز بیشتر از قبل مورد توجه قرار میگیرد.
در شرایط فعلی، یک کسب و کار برای اینکه بتواند به حیات خود ادامه دهد و پیشرفت کند نیاز است که با شیوههای مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا بوده، تا بتواند بهترین استفاده را از آن بکند.
در این ویدئوی آموزشی به مزایای دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با بازاریابی سنتی میپردازیم تا ضرورت آن برای یک کسب و کار دقیقتر مشخص گردد.
این دوره در واقع بخشی از دوره آموزشی وبمستران وردپرس می باشد که کمی متفاوت تر از سایر دوره هایی است که تا کنون در سطح وب فارسی برگزار شده است.
بعضی از قسمت های این دوره، به صورت رایگان در سایت وبمستر وردپرس در دسترس عموم خواهد بود و سایر آن ها را می توانید با مراجعه به سایت کلوپ وبمستران وردپرس، دریافت نمایید.
نمایش فیلم مزایای دیجیتال مارکتینگ و ضرورت آن برای یک کسب و کار
در ادامه می توانید فیلم آموزشی رایگان مزایای دیجیتال مارکتینگ و ضرورت آن برای یک کسب و کار، در زیر مشاهده فرمایید. در صورتی که نیاز به دانلود آن دارید، می توانید از لینک های پایین صفحه استفاده نمایید:
حرفه ای ترین و به روزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ
فیلم آموزش “مزایای دیجیتال مارکتینگ” شامل چه بخش هایی می باشد؟
فیلم آموزشی مزایای دیجیتال مارکتینگ و ضرورت آن برای یک کسب و کار، دارای بخش هایی به شرح زیر می باشد:
اهداف بازاریابی
در قسمت ابتدایی فیلم ابتدا در مورد اهدافی که یک کسب و کار از بازاریابی انتظار دارد، میپردازیم.
این اهداف عبارتند از:
بازاریابی و تبلیغات سنتی
در این قسمت با بازاریابی و تبلیغات سنتی متداول در ایران آشنا میشویم.
بازاریابی دیجیتال در مقابل تبلیغات سنتی
بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی مزیتهای فراوانی دارد که آنها عبارتند از:
- هزینه
- قابلیت اندازه گیری نتایج
- گستردگی اطلاع رسانی
- جلب اعتماد مخاطبان
- ارتباط با مشتریان قبلی
- قابلیت شخصیسازی
- زمان جذب مشتری
- بهینه سازی و بالا بردن بازدهی
- میزان تاثیرگذاری
- نرخ جلب مشتری
- هدفگیری مشتریان بالقوه
- انطباق با رفتار دیجیتال جامعه
پیشنهاد برای مطالعه بیشتر
در صورتی که می خواهید با تاریخچه وب آشنا شوید، و همین طور اینکه وب از چه اجزای اولیه تشکیل شده است، می توانید به بخش های قبل از آموزش HTML مراجعه کنید:
مقایسه هزینه دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی سنتی
یکی از مهمترین فاکتورها در تحلیل روشهای بازاریابی، هزینه صرفشده میباشد. دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با بازاریابی سنتی با سطح انتشار یکسان، هزینههای کمتری دارد.
در فیلم میتوانید این مقایسه را با نمونههایی واقعی ببینید.
قابلیت اندازه گیری نتایج در دیجیتال مارکتینگ
در بازاریابی سنتی معمولا اندازه گیری نتایج تبلیغات امری دشوار است یا اینکه آمار دقت بالایی ندارد. اما در بازاریابی دیجیتال در اکثر موارد می توان نتایج را با دقت بالایی مشخص نمود. با استفاده از ابزار هایی مانند google analytics که آمار های دقیقی از اینکه ورودی های سایت ما از کجا هستند و از کدام مراجع آمده اند، و تا چه اندازه و کدام نقاط سایت ما دیدن کرده اند.
در بحث email marketing می توان دریافت که ایمیل های ما چندبار باز شده است و یا چند بار لینک های داخل ایمیل کلیک خورده اند و می توانیم میزان اثربخشی تبلیغات و حوزه بازاریابی خود را مشخص کنیم.
مزیت گستردگی اطلاع رسانی در دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی
بازاریابی سنتی محدود به زمان و مکان مشخص است بنابراین در بحث اطلاعات نیز محدودیت زیادی وجود دارد. در بازاریابی دیجیتال، به صورت آنلاین و در هر زمان و مکانی می توانیم برند و محصولات خود را به دیگران معرفی کنیم و محدودیت های بازاریابی سنتی را نخواهیم داشت.
جلب اعتماد مخاطبان
در بازاریابی سنتی جلب اعتماد مخاطبان سخت و در زمانی طولانی انجام می شود. در دیجیتال مارکتینگ با روش و ابزارهای مختلف و در زمانی بسیار کوتاه تر می توان مواردی که سبب جلب اطمینان مخاطب و مشتری می شود را در اختیارشان قرار داد. مانند تولید محتوای متنی و ویدئویی، گواهینامه های اخذ شده توسط کسب و کار، سوابق و افتخارات، انتشار نظرات مشتریان به روش های مختلف و…
ارتباط با مشتریان قبلی
در بازاریابی سنتی، بیشتر کسب و کارها اهمیت ارتباط مشتریان قبلی را در نظر نمی گیرند و یا فرصت و امکانات این کار را ندارند. با دیجیتال مارکتینگ توسط ابزار های مختلف به راحتی می توان مشتریان قبلی را ترغیب به تکرار خرید و ترویج کسب و کار خود نموده و ارتباط خود را مشتریان حفظ کنیم. برای مثال با داشتن خبرنامه ایمیلی می توان جدیدترین محصولات، تخفیفات مناسبتی، اخبار و مقالات جدید را به مشتریان قبلی خود معرفی نموده و ارتباط موثری با آنها ایجاد کرد و احتمال فروش مجدد را بالا برد.
ایجاد وبلاگ جهت آموزش مورد نیاز در محصولات و خدمات و سایر موارد برای مشتریان قبلی ضروری و از موارد مهم در ایجاد ارتباط موثر با آنهاست. شبکه های اجتماعی بستری مناسب جهت اطلاع رسانی مختلف به مشتریان قبلی است و این امکان را ایجاد می کند که به صورت مستقیم از نظرات آنها آگاه باشیم.
سایر مزایای دیجیتال مارکتینگ
در ادامه سایر مزیت های دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی بررسی شده اند.
قابلیت شخصی سازی:
از مزایای دیجیتال مارکتینگ قابلیت شخصی سازی تبلیغات برای هر مشتری است. برای مثال در ایمیل می توانیم نام افراد را مشخص کنیم و این عمل کم ترین زمان و هزینه را خواهد داشت.
زمان جذب مشتری:
در دیجیتال مارکتینگ زمان جذب یک مشتری نسبت به بازاریابی سنتی کمتر است؛ زیرا با توجه به داشتن اطلاعات دقیق و کافی و ترکیب روش ها و ابزار های مختلف، بهینه سازی تبلیغات با سرعت بیشتری صورت می پذیرد. همچنین طبق آمار و اطلاعات میزان تاثیرگذاری بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی بیشتر است.
نرخ جذب مشتری:
از مزایای دیجیتال مارکتینگ بالا بودن آمار جلب مشتری نسبت به بازاریابی سنتی است. با هزینه هایی مشابه، می توان تعداد مشتری بیشتری را جذب کرد؛ می توانیم با استفاد از ابزارهایی که در بازاریابی دیجیتال وجود دارد مشتریان بالقوه را مشخص نموده و تبلیغات اثربخش خود را برای مشتریان بالقوه انجام دهیم. اینگونه هزینه های کمتری صرف بازاریابی و تبلیغات می شود.
رفتار دیجیتال افراد جامعه:
جامعه ما رفتار دیجیتال متفاوتی با سال های قبل دارد. امروزه مردم برای خرید یا استفاده از خدمات، از موتور های جستجو مانند گوگل استفاده می کنند.
با توجه به موارد گفته شده دیجیتال مارکتینگ مزایای بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی دارد. اما همواره باید نتایج هر دو بازار را بررسی کرده و میزان بازدهی را مشاهده کنیم. گاها ممکن است بازاریابی سنتی بیشتر پاسخگوی نیاز برند شما باشد. از اعمالی که در بازاریابی انجام می شود تلفیقی از دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی است که با بررسی موارد گفته شده می توان به آن دست یافت.
نتیجه گیری برای فیلم آموزش مزایای دیجیتال مارکتینگ و ضرورت آن برای یک کسب و کار
در این فیلم آموزشی، ما به مزیت های دیجیتال مارکتینگ پرداختیم و با توجه به مزایای آن ضرورت آن برای یک کسب و کار مشخص گردید.
ابتدا بازاریابی و تبلیغات سنتی معرفی شد.
در ادامه مزیتهای بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی بررسی شد.
با بررسیهای انجام شده مشخص گردید ، دیجیتال مارکتینگ در موارد زیادی نسبت به بازاریابی سنتی مزیت دارد.
ممکن است به نظر شما بعضی از موارد درست نبوده و یا شما موارد بیشتری را بدانید که ما فراموش کرده ایم تا در این فیلم آموزشی، قرار دهیم.
اگر شما از این موارد آگاه هستید، حتما در بخش نظرات عنوان کنید تا آن را به این مقاله اضافه کنیم. در ضمن اگر این مقاله را مفید دیدید، حتما آن را به دوستان خود معرفی کرده یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
در ساخت و تهیه این مطلب فیلم آموزش مقدمات وبمستری از مراجع زیر استفاده شده است. شما می توانید با مراجعه به آن ها، اطلاعات بیشتری را بدست آورید:
راهنما برای خواندن سایر مقالات سایت به صورت دسته بندی شده:
شما می توانید از طریق لینک های کاربردی زیر به سایر مقالات سایت که کاملا بصورت طبقه بندی شده وجود دارد، مراجعه نموده و از آن ها استفاده کنید:
ثبت ديدگاه