بالا بردن رتبه سایت در گوگل در سال ۲۰۱۸

فاکتور های بسیاری برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل  و افزایش رتبه و رنکینگ سایت وجود دارد. در مقاله فاکتورهای موثر سئو برای گوگل به کلیه این فاکتورها اشاره شده است، اما تجربه نشان داده است که با رعایت ۹ نکته کلیدی زیر در چک لیست همیشگی انجام سئو برای سایت خود، می توانید همواره رتبه هایی بالایی را در همه موتور های جستجو نظیر گوگل، بینگ و یاهو ، کسب نمایید.

بالا بردن رتبه سایت در گوگل شاید در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد و فاکتورهای تاثیرگذار گوگل برای بالا بردن افزایش رتبه سایت، شما را در ابتدای کار بهینه سازی سایت  گیج کند. اما با رعایت ۹ نکته زیر و ادامه آن در طول زمان، شما شاهد تاثیر شگفت انگیز افزایش رنکینگ سایت در گوگل خواهید شد.

9 نکته برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل

لیست ۹ قانون حیاتی برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل

قانون اول: دیده شدن

این اولین قانون و مهم ترین قانون برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل می باشد. سایت شما برای اینکه در نتایج جستجو گوگل ظاهر گردد، در ابتدای کار باید توسط گوگل و سایر موتور های جستجو دیده شود.

این به معنی است که باید صفحات متعدد با اهداف یا همان target های مختلفی داشته باشید تا توسط موتورهای جستجو دیده شوید. دقیقا تولید محتوا در سایت و ایجاد یک سایت داینامیک، به عنوان اولین نکته کلیدی برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل می باشد.

در واقع تولید محتوا مساوی با دیده شدن توسط گوگل و سایر موتور های جستجو است.

پس اولین و مهم ترین قانون برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل ، تولید محتوای مفید و کاربردی و خاص می باشد تا بتوانید بیشتر دیده شوید.

قانون دوم: لذت مخاطب

دومین اصلی که شما بسیار به آن برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل به آن احتیاج دارید، لذت مخاطبان سایت شما می باشد. این امر با زمان ماندن کاربران در سایت شما توسط گوگل سنجیده می شود. بنابراین هرچه بیشتر بتوانید مخاطبان و کاربران خود را در سایت نگه دارید، گوگل ارزش بیشتری برای سایت شما قائل خواهد شد.

این قانون در واقع همان در نظر گرفتن UX در تمامی بخش های مخلتف سایت شماست. برای افزایش رتبه سایت در گوگل ، UX و لذت کاربران ، بیشترین اهمیت را برای گوگل خواهد داشت.

پس همواره سعی کنید تا قانون دوم بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل را به خوبی رعایت کنید و سعی کنید تا کاربران در هنگام ورود به سایت شما و سایر محتواهای سایت شما ، بیشترین لذت را برده و بیشتر در صفحات مختلف سایت شما باقی بمانند.

 قانون سوم: سرعت

سال هاست که سرعت اینترنت در بسیاری از نقاط دنیا بالا رفته است. با این وجود اما همچنان سرعت بارگذاری سایت شما یکی از کلیدی ترین نکات برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل می باشد.

به قول یکی از اساتید سئو، سایت شما باید مثل یک مجله ورق بخورد. پایین بودن سرعت لود صفحات شما، باعث ایجاد آزردگی خاطر کاربران سایت شما و به همین دلیل گوگل سایت شما را برای پایین بودن سرعت لود آن، جریمه خواهد کرد. مسلما جریمه گوگل، باعث پایین رفتن رنکینگ سایت شما در نتایج جستجو خواهد بود.

همواره سرعت صفحات سایت خود را نظر داشته باشید و سعی در بهبود آن داشته باشید. عوامل موثر در سرعت سایت در مقاله ای جداگانه مورد بررسی قرار داده شده است اما به طور کلی برای برطرف کردن مشکلات سرعت سایت می توانید از سرویس هایی نظیر GTMetrics یا Pingdom استفاده کنید.

9 نکته برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل در سال 2018

حرفه‌ای‌ترین و به‌روزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ

اگر می‌خواهید حرفه‌ای ترین و به‌روزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ، به ایمیلتان ارسال شود، ایمیل خود را وارد نمایید.

    قانون چهارم: بروزرسانی منظم

    چهارمین قانون پر اهمیت برای بالابردن رتبه سایت در گوگل ، بروز رسانی های منظم در سایت شماست. هر مقدار بروزرسانی های سایت شما منظم تر و منسجم تر باشد، وب سایت شما رنکینگ بالاتری در نتایج موتورهای جستجو خواهد داشت.

    گوگل به بروز رسانی منظم مطالب و صفحات سایت شما، بسیار اهمیت می دهد. هر چقدر با نظم بیشتری صفحات سایت شما بروزرسانی  گردند، رتبه سایت شما در گوگل بیشتر افزایش پیدا خواهد کرد. پس سعی کنید برای انتشار محتواهای خود، برنامه منظمی داشته باشید.

    قانون پنجم: ایجاد لینک های داخلی

    یکی دیگر از مهم ترین قوانین در سئو سایت و بالا آمدن سایت شما در رتبه های بالاتر گوگل، ایجاد لینک های داخلی یا همان Internal Links در داخل صفحات سایت شماست.

    خیلی از وبسمتران این امر را نادیده می گیرند در حالی که گوگل بیشتر اهمیت را برای لینک های داخلی سایت شما برای افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجو خود در نظر می گیرد. برای لینک سازی داخلی در سایت، باید یک استراتژی داشته باشید و این کار را با مهارت هرچه بیشتر انجام دهید.

    در نظر داشته باشید لینک های داخلی در سایت شما نباید باعث بیشتر گیج شدن ربات های خزنده گوگل در سایت شما گردد و باعث توقف در index شدن سایت شما گردند. برای این کار و داشتن یک استراتژی برای link building در داخل سایت خود، می توانید به بخش چک لیست های ضروری وبمستران مراجعه نمایید.

    دریافت مشاوره اختصاصی سئو سایت

    یک فرصت بی نظیر برای مشاوره اختصاصی سئو سایت !!!

    آیا نیاز به ساختن یک استراتژی جهت سئو سایت خود دارید؟ کارشناسان وبمستر وردرس بهترین برنامه و پلن را برای شما تدارک خواهند دید.
    دریافت مشاوره اختصاصی سئو سایت

    قانون ششم: لینک سازی خارجی

    ششمین قانون پر اهمیت برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل، لینک بیلدینگ خارجی یا همان گرفتن external link بر روی صفحات مهم سایت شما می باشد.

    برای افزایش رتبه و رنکینگ سایت شما، گوگل بسیار اهمیت می دهد که شما از چه سایت ها و تحت چه کلید واژه هایی، لینک دریافت کرده اید.

    روش های مختلفی برای لینک سازی خارجی یا گرفتن external links برای صفحات سایت شما وجود دارد که شما می توانید آن ها را در بخش چک لیست های ضروری وبمستران از آن ها استفاده کنید.

    قانون هفتم: خوانا بودن محتوا سایت

    گوگل در چند سال گذشته اهمیت زیادی برای خوانا بودن مطالب و محتواهای سایت ها در نظر گرفته است. این باعث شده است که برای ارزیابی سایت ها ، الگوریتم های جدیدی را برای بررسی خوانایی محتواهای سایت ارائه کرده است.

    گوگل در چند سال گذشته به شدت بر روی الگوریتم های Readability خود کار کرده و سایت ها را با آن ارزیابی می کند. برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل ، حتما باید خوانا بودن محتوای منتشر شده در سایت خود را در نظر داشته باشید و نکات مربوط به خوانایی مطلب را درون هر صفحه از سایت خود رعایت کنید.

    تنها در صورت خوانایی مطالب شما خواهد بود که رتبه سایت شما در نتایج جستجو گوگل، افزایش خواهد یافت.

    قانون هشتم: نرخ خروج کاربر

    قانون مهم دیگری که از بین همه فاکتورهای موثر برای سئو ، اهمیت بالایی در تصمیم گیری های موتور جستجو گوگل دارد و باعث ارتقا رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد، نرخ خروج کاربران از سایت و صفحات مختلف سایت شما می باشد.

    برای آشنایی با اینکه نرخ خروج چست ، می توانید به مقاله اصطلاحات کاربردی سئو مراجعه کنید اما به طور کلی اگر بتوانید استراتژی برای صفحات مختلف سایت خود پیاده سازی کنید تا کاربران پس از ورود به صفحات سایت شما، کاری را قبل از خارج شدن انجام دهند، درصد نرخ خروج شما پایین تر آمده و به طبع آن، رتبه سایت شما در نتایج جستجو گوگل ارتقا پیدا خواهد کرد. این یعنی صفحات سایت شما در رتبه های بالاتری از نتایج جستجو گوگل به نمایش در خواهد آمد.

    قانون نهم: تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

    یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در بالا بردن رتبه سایت در گوگل و افزایش رنکینگ سایت در نتایج جستجو گوگل، سیگنال های دریافتی از شبکه های اجتماعی یا همان Social Signals می باشد.

    این به این معنی خواهد بود که هر چیزی که در داخل یک شبکه اجتماعی اتفاق می افتد نظیر انواع نظرات یا comment ها ، تعداد به اشتراک گذاری مطالب شما، تعداد فالوئر ها و همین طور like های پست های شما در شبکه های اجتماعی، توسط گوگل رصد شده و باعث گرفتن نمره مثبت سئو برای سایت شما می گردند.

    بالا بردن رتبه سایت در گوگل در سال 2018

    در واقع Social signals یکی از عواملی است که بسیار بر روی برندینگ سایت شما تاثیر دارد و به توسط آن گوگل می تواند دریافت کند که سایت شما به نوعی برند محسوب می گردد.

    در نظر داشته باشید که وابستگی کاملی بین سیگنال های شبکه های اجتماعی و رتبه بندی سایت شما در گوگل وجود دارد و داشتن سیگنال های شبکه های اجتماعی یا همان social signals باعث بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو گوگل خواهند شد.

    این تنها لیست مهمی از پر اهمیت ترین نکات برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل در سال ۲۰۱۸  می باشد. در نظر داشته باشید که نکات دیگری نیز برای بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو وجود دارد که شما می توانید به طور دقیق تر آن را در مقاله فاکتورهای موثر برای سئو سایت بررسی نمایید.

    حرفه‌ای‌ترین و به‌روزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ

    اگر می‌خواهید حرفه‌ای ترین و به‌روزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ، به ایمیلتان ارسال شود، ایمیل خود را وارد نمایید.

      راهنما برای خواندن سایر مقالات سایت به صورت دسته بندی شده:

      شما می توانید از طریق لینک های کاربردی زیر به سایر مقالات سایت که کاملا بصورت طبقه بندی شده وجود دارد، مراجعه نموده و از آن ها استفاده کنید: