بالا بردن رتبه سایت در گوگل در سال ۲۰۱۸
فاکتور های بسیاری برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل و افزایش رتبه و رنکینگ سایت وجود دارد. در مقاله فاکتورهای موثر سئو برای گوگل به کلیه این فاکتورها اشاره شده است، اما تجربه نشان داده است که با رعایت ۹ نکته کلیدی زیر در چک لیست همیشگی انجام سئو برای سایت خود، می توانید همواره رتبه هایی بالایی را در همه موتور های جستجو نظیر گوگل، بینگ و یاهو ، کسب نمایید.
بالا بردن رتبه سایت در گوگل شاید در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد و فاکتورهای تاثیرگذار گوگل برای بالا بردن افزایش رتبه سایت، شما را در ابتدای کار بهینه سازی سایت گیج کند. اما با رعایت ۹ نکته زیر و ادامه آن در طول زمان، شما شاهد تاثیر شگفت انگیز افزایش رنکینگ سایت در گوگل خواهید شد.
لیست ۹ قانون حیاتی برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل
قانون اول: دیده شدن
این اولین قانون و مهم ترین قانون برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل می باشد. سایت شما برای اینکه در نتایج جستجو گوگل ظاهر گردد، در ابتدای کار باید توسط گوگل و سایر موتور های جستجو دیده شود.
این به معنی است که باید صفحات متعدد با اهداف یا همان target های مختلفی داشته باشید تا توسط موتورهای جستجو دیده شوید. دقیقا تولید محتوا در سایت و ایجاد یک سایت داینامیک، به عنوان اولین نکته کلیدی برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل می باشد.
در واقع تولید محتوا مساوی با دیده شدن توسط گوگل و سایر موتور های جستجو است.
پس اولین و مهم ترین قانون برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل ، تولید محتوای مفید و کاربردی و خاص می باشد تا بتوانید بیشتر دیده شوید.
قانون دوم: لذت مخاطب
دومین اصلی که شما بسیار به آن برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل به آن احتیاج دارید، لذت مخاطبان سایت شما می باشد. این امر با زمان ماندن کاربران در سایت شما توسط گوگل سنجیده می شود. بنابراین هرچه بیشتر بتوانید مخاطبان و کاربران خود را در سایت نگه دارید، گوگل ارزش بیشتری برای سایت شما قائل خواهد شد.
این قانون در واقع همان در نظر گرفتن UX در تمامی بخش های مخلتف سایت شماست. برای افزایش رتبه سایت در گوگل ، UX و لذت کاربران ، بیشترین اهمیت را برای گوگل خواهد داشت.
پس همواره سعی کنید تا قانون دوم بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل را به خوبی رعایت کنید و سعی کنید تا کاربران در هنگام ورود به سایت شما و سایر محتواهای سایت شما ، بیشترین لذت را برده و بیشتر در صفحات مختلف سایت شما باقی بمانند.
قانون سوم: سرعت
سال هاست که سرعت اینترنت در بسیاری از نقاط دنیا بالا رفته است. با این وجود اما همچنان سرعت بارگذاری سایت شما یکی از کلیدی ترین نکات برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل می باشد.
به قول یکی از اساتید سئو، سایت شما باید مثل یک مجله ورق بخورد. پایین بودن سرعت لود صفحات شما، باعث ایجاد آزردگی خاطر کاربران سایت شما و به همین دلیل گوگل سایت شما را برای پایین بودن سرعت لود آن، جریمه خواهد کرد. مسلما جریمه گوگل، باعث پایین رفتن رنکینگ سایت شما در نتایج جستجو خواهد بود.
همواره سرعت صفحات سایت خود را نظر داشته باشید و سعی در بهبود آن داشته باشید. عوامل موثر در سرعت سایت در مقاله ای جداگانه مورد بررسی قرار داده شده است اما به طور کلی برای برطرف کردن مشکلات سرعت سایت می توانید از سرویس هایی نظیر GTMetrics یا Pingdom استفاده کنید.
حرفهایترین و بهروزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ
قانون چهارم: بروزرسانی منظم
چهارمین قانون پر اهمیت برای بالابردن رتبه سایت در گوگل ، بروز رسانی های منظم در سایت شماست. هر مقدار بروزرسانی های سایت شما منظم تر و منسجم تر باشد، وب سایت شما رنکینگ بالاتری در نتایج موتورهای جستجو خواهد داشت.
گوگل به بروز رسانی منظم مطالب و صفحات سایت شما، بسیار اهمیت می دهد. هر چقدر با نظم بیشتری صفحات سایت شما بروزرسانی گردند، رتبه سایت شما در گوگل بیشتر افزایش پیدا خواهد کرد. پس سعی کنید برای انتشار محتواهای خود، برنامه منظمی داشته باشید.
قانون پنجم: ایجاد لینک های داخلی
یکی دیگر از مهم ترین قوانین در سئو سایت و بالا آمدن سایت شما در رتبه های بالاتر گوگل، ایجاد لینک های داخلی یا همان Internal Links در داخل صفحات سایت شماست.
خیلی از وبسمتران این امر را نادیده می گیرند در حالی که گوگل بیشتر اهمیت را برای لینک های داخلی سایت شما برای افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجو خود در نظر می گیرد. برای لینک سازی داخلی در سایت، باید یک استراتژی داشته باشید و این کار را با مهارت هرچه بیشتر انجام دهید.
در نظر داشته باشید لینک های داخلی در سایت شما نباید باعث بیشتر گیج شدن ربات های خزنده گوگل در سایت شما گردد و باعث توقف در index شدن سایت شما گردند. برای این کار و داشتن یک استراتژی برای link building در داخل سایت خود، می توانید به بخش چک لیست های ضروری وبمستران مراجعه نمایید.
قانون ششم: لینک سازی خارجی
ششمین قانون پر اهمیت برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل، لینک بیلدینگ خارجی یا همان گرفتن external link بر روی صفحات مهم سایت شما می باشد.
برای افزایش رتبه و رنکینگ سایت شما، گوگل بسیار اهمیت می دهد که شما از چه سایت ها و تحت چه کلید واژه هایی، لینک دریافت کرده اید.
روش های مختلفی برای لینک سازی خارجی یا گرفتن external links برای صفحات سایت شما وجود دارد که شما می توانید آن ها را در بخش چک لیست های ضروری وبمستران از آن ها استفاده کنید.
قانون هفتم: خوانا بودن محتوا سایت
گوگل در چند سال گذشته اهمیت زیادی برای خوانا بودن مطالب و محتواهای سایت ها در نظر گرفته است. این باعث شده است که برای ارزیابی سایت ها ، الگوریتم های جدیدی را برای بررسی خوانایی محتواهای سایت ارائه کرده است.
گوگل در چند سال گذشته به شدت بر روی الگوریتم های Readability خود کار کرده و سایت ها را با آن ارزیابی می کند. برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل ، حتما باید خوانا بودن محتوای منتشر شده در سایت خود را در نظر داشته باشید و نکات مربوط به خوانایی مطلب را درون هر صفحه از سایت خود رعایت کنید.
تنها در صورت خوانایی مطالب شما خواهد بود که رتبه سایت شما در نتایج جستجو گوگل، افزایش خواهد یافت.
قانون هشتم: نرخ خروج کاربر
قانون مهم دیگری که از بین همه فاکتورهای موثر برای سئو ، اهمیت بالایی در تصمیم گیری های موتور جستجو گوگل دارد و باعث ارتقا رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد، نرخ خروج کاربران از سایت و صفحات مختلف سایت شما می باشد.
برای آشنایی با اینکه نرخ خروج چست ، می توانید به مقاله اصطلاحات کاربردی سئو مراجعه کنید اما به طور کلی اگر بتوانید استراتژی برای صفحات مختلف سایت خود پیاده سازی کنید تا کاربران پس از ورود به صفحات سایت شما، کاری را قبل از خارج شدن انجام دهند، درصد نرخ خروج شما پایین تر آمده و به طبع آن، رتبه سایت شما در نتایج جستجو گوگل ارتقا پیدا خواهد کرد. این یعنی صفحات سایت شما در رتبه های بالاتری از نتایج جستجو گوگل به نمایش در خواهد آمد.
قانون نهم: تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو
یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در بالا بردن رتبه سایت در گوگل و افزایش رنکینگ سایت در نتایج جستجو گوگل، سیگنال های دریافتی از شبکه های اجتماعی یا همان Social Signals می باشد.
این به این معنی خواهد بود که هر چیزی که در داخل یک شبکه اجتماعی اتفاق می افتد نظیر انواع نظرات یا comment ها ، تعداد به اشتراک گذاری مطالب شما، تعداد فالوئر ها و همین طور like های پست های شما در شبکه های اجتماعی، توسط گوگل رصد شده و باعث گرفتن نمره مثبت سئو برای سایت شما می گردند.
در واقع Social signals یکی از عواملی است که بسیار بر روی برندینگ سایت شما تاثیر دارد و به توسط آن گوگل می تواند دریافت کند که سایت شما به نوعی برند محسوب می گردد.
در نظر داشته باشید که وابستگی کاملی بین سیگنال های شبکه های اجتماعی و رتبه بندی سایت شما در گوگل وجود دارد و داشتن سیگنال های شبکه های اجتماعی یا همان social signals باعث بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو گوگل خواهند شد.
این تنها لیست مهمی از پر اهمیت ترین نکات برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل در سال ۲۰۱۸ می باشد. در نظر داشته باشید که نکات دیگری نیز برای بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو وجود دارد که شما می توانید به طور دقیق تر آن را در مقاله فاکتورهای موثر برای سئو سایت بررسی نمایید.
حرفهایترین و بهروزترین مقالات در حوزه دیجیتال مارکتینگ
راهنما برای خواندن سایر مقالات سایت به صورت دسته بندی شده:
شما می توانید از طریق لینک های کاربردی زیر به سایر مقالات سایت که کاملا بصورت طبقه بندی شده وجود دارد، مراجعه نموده و از آن ها استفاده کنید:
برای سایت حتما از این مقاله استفاده خواهیم کرد
ممنون مطلب خوبی بود. ولی مشکلی که برای بررسی رتبه کلمات کلیدی وب سایت با استفاده از ابزارهای بین المللی وجود داره درست نبودن(منطبق) نتیجه جستجوی سایت های خارجی با چیزی است که کاربر ایرانی جستجو میکنه… گوگل با توجه به کشور و منطقه ای که شما قرار دارید نتیجه های جستجو را متفاوت نمایش میدهد. سایت ایرانی “غلام” سرویس هست که نتایج آن کاملا شبیه به نتیجه جستجوی کاربران ایرانی است.
سلام به شما دوست عزیز
متاسفانه نظر شما به دلیل داشتن لینک تبلیغاتی، به صورت خودکار، لینک آن تبدیل شده است. لطفا در صورتی که می خواهید سرویس یا خدمات خود را تبلیغ کنید، با شماره تماس های دفتر ما تماس بگیرید تا هزینه آن به شما اعلام گردد.
سپاسگزارم
ممنون
استفاده کردیم.
با سلام
متاسفانه یکی از پارامترهایی که هیچکس به اون توجهی نداره تعداد روزانه ایندکس گوگل هست که خیلی مهم هست برای گوگل این روزا
و مسئله بعدی استفاده بعضی از سایتها از رباتی برای بروزرسانی مطلب ایندکس شده که می تواند رتبه را تا ده برابر افزایش دهد.
سلام به شما دوست عزیز
سپاس فراوان از اینکه وقت ارزشمند خودتون رو گذاشتید تا برای ما پیام ارسال کنید.
به نکات خوبی اشاره کردید، حتما در آپدیت مقاله از آن ها استفاده خواهیم کرد
سپاسگزارم
من با رعایت موارد فوق تونستم رتبه سایتم رو ۵۰۰ هزار توی سه هفته بهتر کنم
مچکریم
سلام به شما دوست عزیز
موارد مطرح شده، مواردی هست که مرتبط با دو سال قبل بوده و در حال حاضر علاوه بر موارد فوق، موارد دیگری برای سال ۲۰۲۰ می باشد که به زودی در همین مقاله منتشر خواهد شد.
در صورت نیاز می توانید در خبرنامه ما ثبت نام کنید تا به محض آپدیت شدن مطلب، مطالب جدید برای شما ارسال گردند.
سپاسگزارم
به نظر من قانون دوم لذت مخاطب یا راضی کردن مخاطب بسیار حائز اهمیت است. و تمام قوانین دیگر را تاحت تاثیر قرار میدهد.
به گفته بیل محتوا پادشاه است
سلام به شما دوست عزیز
قطعا، لذت مخاطب بالاترین اثر رو در این جایگاه گرفتن شما در گوگل خواهد داشت.
ممنونم از شما که وقت ارزشمند خود را گذاشتید تا پیام خود را برای ما ارسال کنید
از لطف شما بسیار ممنون و سپاسگزارم
ممنون بسیار عالی و مفید بود
سلام به شما دوست عزیز
از لطف و محبت شما کمال سپاس و تشکر رو دارم
ممنون که وقت ارزشمند خودتون رو گذاشتید تا برای ما پیام ارسال کنید
ممنونم
خیلی عالی بود پر کاربرد ممنو از شما کانت کالا بابت اطلاعاتتون که به اشتراک می گذارید
عالی بود ممنونم
مقاله مفید و آموزنده بود. با تشکر
سلام مقاله جالبی بود لطفا با جزئیات بیشتر ادامه بدین مثل مقاله انتخاب کلمه کلیدی که بهترین و کاملترین مقاله تو حوزه خودش هست..
سلام به شما دوست عزیز
از لطف شما سپاسگزارم که وقت ارزشمند خودتان را گذاشتید تا برای ما پیام ارسال کنید.
پیام های دلگرم کننده شما باعث ادامه راه توسط ما خواهد شد.
از لطف شما سپاسگزارم
سلام
ممنون.مطلب جالب بود.
به کارتون ادامه بدید.
وب سایت بسیار خوبی دارید.
سلام – مقاله بسیار خوبی بود سایت ما خیلی از کلمات تو گوگل صفحه اول می باشد و تعداد تماس ها بسیار پایین می باشد؟ چه کاری می توان انجام داد؟
سلام به شما دوست عزیز
صفحه اول در گوگل بودن، به معنی بالا رفتن تعداد تماس های شما نیست. به چند نکته می تونم اشاره می کنم که می تونه به شما در این زمینه کمک کنه:
۱- آیا اصلا می دانید که در حوزه فعالیت شما، روزانه چند نفر کلمات مورد نظر شما را سرچ می کنند؟ شاید با اینکه شما در صفحه اول هستید، اما اصلا مردم کلمات شما را سرچ نمی کنند. برای اطلاع دقیق از این امر، می تونید از ادورتایز خود گوگل استفاده کنید.
می توانید با یک مقدار پایین مثلا ۵۰ دلار و با کمترین نرخ، شروع کنید و به طور واقعی ببینید که روزانه تبلیغ شما برای چند نفر به نمایش در می آید. در یکی از حوزه هایی که ما فعالیت می کردیم، تعداد سرچ ها اینقدر پایین بود که حتی در بسیاری از موارد، ادورتایز هم نمایش داده نمی شد.
۲- بیشترین کلیک مربوط به خط اول و بعد از اون خط دوم هست. احتمال داره با اینکه در صفحه اول هستید اما سایر لینک ها در صفحه اول، ورودی بسیار بیشتری نسبت به شما بگیرند.
رقبای خود را با ابزارهایی سئو مثل ahref و alexa بررسی کنید تا ببنید آن ها چه شرایطی دارند و آیا این مرتبط به قضیه می باشد یا خیر
۳- اگر مورد دوم درست باشد (یعنی سایر رقبای شما در صفحه اول، تعداد بازدید بیشتری جذب می کنند) این یعنی اول از همه باید تلاش کنید تا جایگاه های بالاتری رو کسب کنید تا دیده شوید.
از همه مهم تر، باید عنوان و همین طور meta description خود را آنچنان جذاب کنید که مخاطب شما، در نگاه اول به صفحه اول گوگل، شما را دیده و جذب عنوان شما گردد. در نظر داشته باشید که در این صورت، به صورت پیوسته رتبه شما در صفحه اول هم تغییر خواهد کرد و به لینک یک نزدیک تر خواهید شد.
برای اینکه جایگاه های بالاتری کسب کنید، باید محتواهای مرتبط بیشتری تولید کنید. در صورتی که نیاز به ایده برای تولید محتوا دارید، می توانید از لینک زیر در سایت ما استفاده کنید:
لینک برای دسترسی به چک لیست تولید محتوا با کیفیت در سایت
در صورتی که نیاز به جذاب تر شدن عنوان هابرای بهتر دیده شدن در صفحه اول را دارید، مقالات زیر را به دقت مطالعه کنید. در انتهای مقاله اول، تعدادی راهکار داده شده و همین طور یک سایت دیگر دراین زمینه معرفی شده است:
لینک دسترسی به مقاله انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو
لینک مقاله چک لیست ساخت صفحه محصول
۴- فرض کنید هیچ کدام از موارد بالا درست نباشد، یعنی سرچ به اندازه کافی وجود داشته باشد و از طرف دیگر، شما بازدید لازم را از صفحه خود دارید (این مورد به خوبی توسط ادورتایز دادن در گوگل و همین طور گوگل آنالیتیکس کاملا مشخص خواهد شد).
در این صورت یعنی شما اصول بازاریابی اینترنتی را در سایت خود رعایت نکردید و به همین دلیل، نرخ خروج در سایت شما بسیار بالا می باشد. استفاده از ساختار مناسب در درست کردن صفحه، دعوت کاربر به انجام عملی در سایت یا همان استفاده درست از CTA و بسیاری از موارد دیگر، مسلما باعث خواهد شد که تماس بیشتری با شما گرفته شود.
یکی دیگر از مواردی که در یکی از پروژه ها با آن برخورد داشتیم، این بود که اطلاعات کامل به کاربر داده می شد و دیگر کاربر نیازی به تماس با دفتر نداشت. در این مورد خاص، مثلا برای دادن قیمت محصول، درخواست تماس (چه از طریق تلفن، چه تلگرام و چه فرم های موجود در سایت) می کردیم و این ترتیب زنگ خور مجموعه مورد نظر، بسیار بیشتر شد.
امیدوارم که با به کار گیری این موارد، مشکل شما نیز مرتفع گردد.
برای شما بهترین ها را آرزومندیم
این نکاتی اشاره کردید بسیار با اهمیت هستند.
البته یک نکته را در خصوص الگوریتم خوانایی بگم.
هنوز این الگوریتم در وب فارسی کاملا اجرا نشده است و پلاگین هایی که این پارامتر را ارزیابی می کنند لزوما نتایج درستی ارائه نمی دهند.
تشکر از تیم وب مستر وردپرس
————————————————-
علی محمد افشار- مدیر سایت نباتک
سلام
کاملا درست می فرمایید. ممنون از شما که به این نکته اشاره کردید، از لطف شما کمال سپاس و تشکر را دارم
سلام ممنون از سایت خوبتون
سلام
از شما ممنونم که وقت با ارزش خودتون رو گذاشتید و برای ما پیام ارسال کردید.
امیدوارم شما هم بتوانید با رعایت نکات کلیدی گفته شده، باعث ارتقا رتبه سایت خود در گوگل شوید.
از لطف شما بسیار سپاسگزارم
سلام
نکات خوبی رو اشاره کردید
این نکته اخر که مربوط به شبکه های اجتماعی هست، ایا اینستاگرام هم براش تاثیر داره؟
سلام،
بسیار ممنونم که وقت گذاشتید و نظر ارزشمند خودتون را برایمان گذاشتید.
بله، اینستاگرام هم تاثیر داره، البته بهتره فعالیت در چندین شبکه اجتماعی داشته باشید. ضمن اینکه در خود اینستاگرام هم با توجه به ربات هایی که براش نوشته شده، به راحتی می تونید مشتری های خودتون را جذب کنید.
سلام
ممنون مقاله خیلی خوبی بود